Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zoek een registry fix om te beletten dat op de haverklap het bestand desktop.ini aangemaakt word.

Een commando om op een gemakkelijke manier in Windows 8.1 te kunnen switchen van de ene gebruiker naar de andere zonder zo dikwijls op al die toetsen te moeten klikken.
 
Hij staat op maximale schermresolutie van 1024x600 en toen kreeg ik de melding dat deze te laag was om de apps te openen.
Hogere resolutie is met zo'n klein netbookje trouwens niet mogelijk.
 
Heren bedankt voor de tips maar nu heb ik een zwaarder probleem. Mijn vrouw kent haar gmail wachtwoord niet meer. Wat nu? Ik heb hier wel een pc met Windows Vista kan ik daar het wachtwoord op vinden?
 
Als het goed is kun je dit resetten via het emailadres dat je hebt opgegeven tijdens de registratie.

Ik heb dit nog nooit zelf aan de hand gehad dat ik mijn inlog gegevens kwijt was, dus nooit geprobeerd.
 
open het configuratiescherm en ga vervolgens naar referentie beheer en als je geluk heb dan staat deze daar vermeld ...en kun je deze tevoorschijn halen .

Op het moment dat u niet langer toegang hebt tot uw account, dan kiest u onderaan het inlogformulier voor ‘Geen toegang tot uw account?’,
waarna u wordt doorverwezen naar een menu waarbij u 3 keuzes hebt.
U kunt er hier voor kiezen voor ‘Ik weet mijn wachtwoord niet’, ‘Ik weet mijn gebruikersnaam niet’ en ‘Ik heb andere aanmeldproblemen’.

Kies de optie die voor u van toepassing is en kies vervolgens voor ‘Doorgaan’.
Afhankelijk van welke optie u hebt gekozen, dient u uw voornaam, achternaam, alternatief e-mail adres, antwoord op de geheime vraag en uw telefoonnummer in te voeren.
Volg vervolgens die stappen die u per mail toegezonden krijgt om de inlogproblemen op te lossen.
Zoals u bij deze stap kunt zien, is het uitermate belangrijk om het antwoord op de door u ingegeven geheime vraag goed te onthouden, bij inlogproblemen hebt u namelijk altijd het antwoord op uw geheime vraag nodig.
klik hier om je w8woord te veranderen of op te vragen

bron
 
Maar is dat desktop.ini probleem nu verholpen ? En zo ja wat heb je gedaan ??
Ik wou dat ik het wist. Ik heb de aanpassingen die Qtex voorstelde gedaan en het sinds dien niet meer gezien. Het probleem is dat ik niet weet wanneer dat het aangemaakt wordt. De registryfix heb ik wel opgeslagen.

Nog zo iets is het bestand Thumb.db en daar voor heb ik dit gevonden:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced

In that key, you’ll find a DWORD value named “DisableThumbnailCache”. Change the setting from 0 to 1.
That will disable the creation of the thumbnail caches. You may have to reboot your computer to make the change take effect.

(Ik geef dit maar mee want anders denken jullie dat ik zelf niks doe)
 
ik begrijp niet waarom jij het Thumbnail Cache uit zet ...
deze heeft immers als doel elk opgeslagen afbeelding verkleint op te slaan om deze later versneld te kunnen weergeven .

*fijn dat het probleem betreffende de "desktop.ini" opgelost is .

joke135 zei:
Het probleem is dat ik niet weet wanneer dat het aangemaakt wordt.

het is zo dat indien je eerder al de "desktop.ini" verwijderd had dat deze na een herstart opnieuw werd aangemaakt ...
nu jij deze dus verwijderd heb uit de map " opstarten " word deze dus niet meer aangemaakt .
plaats jij echter een herstelpunt terug of een image van voor deze aanpassing dan zul je ook bemerken dat de vermelding " desktop.ini" terug op je bureaublad aanwezig is !
 
:us4alldank::us4alldank:
ik begrijp niet waarom jij het Thumbnail Cache uit zet ....
Ik heb die al altijd uitgezet al van bij Windows 95 mijn collega's op het werk deden dat ook. Maar ik heb er geen problemen mee als jij dat laat staan.

Je weet toch wat die P van pc wil zeggen?

Dan ook nog dit, het wachtwoord van gmail opzoeken heb ik opgegeven, zo belangrijk was dat gelukkig ook niet. Al die vragen die gmail stelde, iemand die daar op kan antwoorden die vergeet zijn wachtwoord ook niet.
 
Laatst bewerkt:
de vragen die gesteld worden hebben enkel betrekking op het betreffende account ...
men zal u niet vragen hoeveel dat "Bill" verdient ..!

*wat de P betreft heb ik er het raden naar ! ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan