Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zoek een registry fix om te beletten dat op de haverklap het bestand desktop.ini aangemaakt word.

Een commando om op een gemakkelijke manier in Windows 8.1 te kunnen switchen van de ene gebruiker naar de andere zonder zo dikwijls op al die toetsen te moeten klikken.
 
het is me hier niet duidelijk wat jij dus bedoeld met ""zonder zo dikwijls op al die toetsen te moeten klikken ""..?

de andere gebruiker is deze ook tevens aangemeld als zijnde een lokaal account of onder het Microsoft account !

je kan desgewenst de "desktop.ini" telkens verwijderen ( dit kan geen kwaad aangezien deze telkens opnieuw aangemaakt word .)
beter zou het zijn dat je deze niet te zien krijgt ...
open via het configuratiescherm " mapopties "
klik op de tap " weergave"
zet het vinkje aan bij " beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen )
bevestig met toepassen en ok .

Ashampoo_Snap_2015.03.30_15h39m40s_001_.png
 
Mij ook niet echt duidelijk.
Wil je misschien een snelkoppeling op het bureaublad om snel met een andere gebruikersnaam in te loggen.

Maak dan een snelkoppeling aan met locatie C:\Windows\System32\tsdiscon.exe
 
Lana bedankt dat was wat ik zocht. Klein detail: het bestand tsdiscon.exe zit niet meer in Windows 8 ik heb het dan maar gaan halen op een Vista machine en op mijn Windows 8.1 pc in de map C:\Windows\System32 gezet.

Voor het bestand desktop.ini dat zo dikwijls op de desktop en in andere mappen voorkomt hem ik nog geen oplossing. Ik weet dat je via Mapopties het onzichtbaar kunt maken zoals Qtex voorstelt, maar dat is niet mijn bedoeling.
Op mijn Windows 8.1 heb ik ooit een registry fix gebruikt die zou Windows beletten dat bestand aan te maken maar ik heb die fix niet meer. En waar ik die gevonden heb weet ik ook niet meer.
 
Ik kan je niet verder helpen, ik wil en heb en gebruik Windows 8 (8.1) niet. Ook weer een misser, de zoveelste al om tsdiscon.exe niet toe te voegen aan een besturing.
 
Ik kan je niet verder helpen, ik wil en heb en gebruik Windows 8 (8.1) niet. Ook weer een misser, de zoveelste al om tsdiscon.exe niet toe te voegen aan een besturing.

Toch al bedankt voor de hulp. Installeer Windows 8.1 en geniet mee.:lachen78:

Nog dit: Ik wil in mijn taakbalk een snelkoppeling naar het bureaublad maar slaag daar ook niet in.
 
doe eens de controlle bij
C: / Gebruikers / Eigen naam / Appdata /Roaming / Microsoft / Windows / Startmenu / Programma's / Opstarten
indien je hier een desktop.ini vermelding zie staan dien je deze te verwijderen ..
vervolgens ga je naar ...
C: / ProgramData / Microsoft / Windows / Startmenu / Programma's / Opstarten
ook hier dien je de desktop.ini vermelding te verwijderen ...
*herstart je systeem nu .. de desktop.ini op je bureaublad zou nu niet meer te zien moeten zijn .
 
Ik wil in mijn taakbalk een snelkoppeling naar het bureaublad maar slaag daar ook niet in.

open de verkenner ..
rechts klik op het icoontje van het bureaublad ...kies hier nu " vastmaken aan start ".
open nu de start pagina Win8.1 met de tegels !
rechts klik op het bureaublad icon en kies hier nu " aan taakbalk vast maken "
vervolgens zie je nu deze vermeld staan in de taakbalk..
Ashampoo_Snap_2015.03.30_18h48m24s_008_.png

Ashampoo_Snap_2015.03.30_18h53m17s_009_.jpg
 
Ik heb eens zitten proberen in Windows 7 en heb een registerkey gemaakt en theoretisch zou het moeten werken. Het probleem is dat ik het niet uit kan testen omdat ik hier geen desktop.ini op mijn bureaublad krijg.

Ik zal hem uploaden als bijlage.

Maak altijd eerst een backup van het register en voer daarna mij key uit. Uiteraard eerst even uitpakken.
Het is geen onveilige key, voor zover ik kan beoordelen doet hij verder geen kwaad mocht het niet werken.
 

Bijlagen

  • probeer.rar
    290 bytes · Weergaven: 135
in bericht #7 deelde ik al mee wat er diende te gebeuren om te beletten dat de desktop.ini telkens te voorschijn komt op het bureaublad ...
het komt er op neer om de " desktop.ini" te verwijderen in de map " opstarten" ook wel " startmenu" genoemd .
 
Ik lees hier over windows 8.1 zo negatief. Ik heb sinds enkele weken een netbookje op windows 8.1 en ik vind het eigenlijk een goed werkende windows hoor. Is niet te vergelijken met vista vind ik. Ik heb in het begin wel wat moeten zoeken en zo en moeilijkheden heb ik nog niet gehad en laat ons hopen dat ze uitblijven. Maar ik ben er wel tevreden over hoor. Het start en sluit ongeloofelijk snel. Doet wat ik wil op de momenten dat ik het wil. Dus, me happy.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan