Browser About:newtab in firefox

Hallo,

Sinds een paar dagen krijg ik bij het openen van een nieuw tabblad dit te zien:
nieuw tabblad.JPG

Ik heb het zelf niet zo ingesteld.
Verder denk ik dat ik het hier moet zoeken:
instellingen ff.JPG

Ik zou liever de startpagina dan zien.
Kan me iemand vertellen hoe ik die instelling moet maken?
Mvg
Rob

De beschreven zaken heb ik al gedaan, maar werkt (bij mij) niet.
Ik heb bij 1, de link ingegeven en dan kun je kiezen tussen Firefox-startpagina (standaard) en lege pagina. Wat ik ook kies, het blijft een totaal lege pagina. Dus ook niet meer wat op mijn eerste screendump staat.

Zouden er nog achterliggende zaken zijn die dit gedrag veroorzaken?

Dat begrijp ik ook niet echt.
Ik gebruik mijn privécomputer op het werk. Daar moet ik dan natuurlijk inloggen. Verder heb ik een bubs programma's via de organisatie site geïnstalleerd. M$ office en aanverwante zaken. Verder kan ik dan mijn eigen programma's blijven gebruiken. Anders had ik een laptop van het werk moeten nemen waar ik verder niets mee kan dan werkgerelateerde zaken. Zo kan ik mijn eigen vertrouwde programma's en instellingen blijven gebruiken.

bubs programma's ????
Als je iets van een organisatie site installeert, installeer je uiteraard een enterprise versie, een volume licentie..
Overigens heb ik mijn twijfels over die 'organisatie' als het in de eerste plaats al mogelijk is om programma's van hun site af te halen en te installeren op een privé PC ? En een privé-PC laten aanloggen op een organisatie-netwerk ?
Sorry, niet geloofwaardig ofwel een organisatie die het niet lang zal uitzingen op IT gebied...

Ik denk dat je dan ook maar best hun IT afdeling inschakelt.

Nou, het is een school. Die bubs bestaat onder andere uit office365, teams en nog vakspecifieke programma's
Voor vakspecifieke programma's log je in op een externe server, die van de makers van die programma's. Office en teams staan op de server van de organisatie. Daar kun je de gelicenseerde programma's van microsoft, na een stevige inlogprocedure met op te roepen wachtwoord via dongel of mobiel, installeren. De licentievoorwaarden en je naam en die van de organisatie staan er dan al in. De wachtwoorden veranderen iedere paar maanden en de sleutel via dongel of mobieltje moet je iedere dag opnieuw ingeven. Bij sommige onderdelen nog vaker.

Van netwerken heb ik maar weinig verstand, maar wat ik meekrijg, is dat de zaak goed beveiligd is. Moet ook wel met zo'n 25.000 leerlingen en zo'n 3000 medewerkers die er met mobieltje en laptop moeten kunnen inloggen. Eigen laptop moet wel, want voor iedereen een laptop aan te schaffen is onbetaalbaar.

Dat verklaart wel de boodschap.
Of het ook je probleem van de geweigerde instelling startpagina verklaart durf ik niet te zeggen.
Kan je best gewoon mee leren leven denk ik - tenzij de IT van je school hier iets op kan verzinnen.

Bij Firefox kun je een startpagina instellen, dat heeft u dus al gedaan, kostenzer.

Bij het openen van een nieuwe tab kun je alleen kiezen voor een lege pagina (heel goed, want je kunt zoeken vanuit de adresbalk) of de Firefox pagina die je heel erg kunt aanpassen (kleuren, foto's, snelkoppelingen, recente activiteit, dat soort dingen).

De startpagina kun je uiteraard altijd razendsnel bereiken door op het huisje te klikken, dat je ook weer kunt plaatsen waar je het zelf wil.

Perfect geregeld toch allemaal?

Kort geleden las ik ergens dat dit een mededeling is vanuit de antivirus, dat zij over ons waken.
Dat is een kwakkel. De melding duidt erop dat via registry of groepspolicy een aantal keuzes die je als gebruiker kan maken zijn afgeblokt door een centrale dienst, meestal de IT van je onderneming of in het geval van MS volume licenties door MS zelf.

Wat is een "kwakkel"? Ik ken alleen de kwakkelwinter.

Ik heb deze vermelding op dit moment ook en ben niet verbonden aan een bedrijf of organisatie.

Overigens heb ik hierover in het verleden een topic geplaatst. Toen had ik er behoorlijk veel last van, nu gelukkig niet.

Geen e-mail bericht ontvangen dat u een reactie had geplaatst.

kwakkel = misser, mythe, urban legend ... kortom : onzin !
Het gaat er niet om of je zelf verbonden bent met een organisatie maar of je een Windows installatie en/of een Office pakket hebt geinstalleerd ander dan de gewone particuliere retail.

Terug
Bovenaan