Hardware Externe disk WD Elements

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Medema

Steunend lid
Vip Lid
Goede middag mijn onschatbare helpdesk!
Betreft een externe disk (WD Elements van 1Tb). Ik wil deze disk gebruiken voor het maken van backups mbv Easus Todo Backup. Ik heb de disk verdeeld in 2 delen M en N. Nu probeer ik die delen te benaderen om de backup op te gaan maken en krijg ik bij berde delen de melding:
M (of N): is niet toegankelijk. De aanvraag mislukt door een onherstelbare hardwarefout. Duidelijk is dat ik blijkbaar iets fout heb gedaan. De vraag is a. wat heb ik fout gedaan (begrijp dat dat een lastig verhaal is voor jullie) maar vooral ook: hoe ik dat kan herstellen.
Voorbaat dank
Cees
 
Jullie geven niet gemakkelijk op ! ??? Ik kan alleen de opdracht prompt niet vinden (zie bijlage). Bedankt trouwens aan GuntherM
 

Bijlagen

  • Aantekening 2020-05-20 073015.jpg
    Aantekening 2020-05-20 073015.jpg
    21.8 KB · Weergaven: 138
jij dient eerst via de instellingen naar persoonlijke instellingen te gaan en vervolgens onder taakbalk de schakelaar om te zetten betreffende de powershell (administrator ) zodat de opdrachtprompt (administrator ) wederom te gebruiken is.
 
jij dient eerst via de instellingen naar persoonlijke instellingen te gaan en vervolgens onder taakbalk de schakelaar om te zetten betreffende de powershell (administrator ) zodat de opdrachtprompt (administrator ) wederom te gebruiken is.
Ik heb de schakelaar van Windows PowerShell op Aan gezet. Neem aan dat je dat bedoelde Qtex. Ik begeef me nu op voor mij glad ijs....
 
Even ter aanvulling, als je iemand kent die een iMac heeft, zoals ik, is dat jobke zo gepiept, heb er net 2 van 4Tb geïnitialiseerd van dat onbekende OS van die elementsdrive naar GPT schijf, werkt perfect, gedaan in 5 minuten voor beide drives.
Het probleem is de software bij die elements. Die zijn ook geschikt voor game apparaten, dus die drives hebben een eigen OS.
Dus nu zijn die HD's klaar voor gebruik. Simpel. Mac en Windows zijn soms echt goede partners.
IMG_1910.JPG
 
Laatst bewerkt:
inderdaad is Diskpart ook toe te passen via de Powershell (administrator ) ..
doch word de opdrachtprompt (administrator ) genoemd in het eerder bericht van mij ...betreffende de werkwijze om diskpart toe te passen .
*ben benieuwd naar het resultaat van Cees M.
 
En als je het te moeilijk vindt, zoek iemand met een apple. Speel alles naar zijn schijf.
Maak de schijf windows geschikt. (inrichten met schijfbehher windows) .Omdat je nu een kopie hebt kun je met die schijf rustig wat uitproberen.
Is dat gelukt, zet je weer alles terug.
Een duurdere oplossing, koop een nieuwe schijf er bij. Maak die Windows geschikt, als ze het niet al is en hang beide schijven aan een apple en kopieer van de ene naar de andere schijf.
 
Om nog even tussen te komen... Ik lees hier verschillende keren Apple hier, Apple ginder... het wondermiddel bij uitstek. Een disk partitioneren kan met elk deftig OS. En ja, Windows is daar zeker bij. Je hebt echt geen Apple nodig om zoiets te doen! Maak de mensen geen onzin wijs dat je voor zulke zaken een Apple nodig hebt, of dat zoiets 1000x eenvoudiger gaat. En ja, ik heb al alles (Microsoft, Apple, Linux, Unix, BSD, ....) onder men handen gehad. En zowel privé als professioneel mee gewerkt.
 
Begrijp ik het goed dat als ik in staat zou zijn om de schijf te partitioneren op een Apple systeem, mijn probleem dan opgelost zijn?! Ik heb mijn schijf al aan een andere Windows 10 PC gehangen. Precies hetzelfde: hij wordt niet herkend...... Ben toch bang dat het aan mij en/of mijn PC ligt dat het niet lukt...
 
Om nog even tussen te komen... Ik lees hier verschillende keren Apple hier, Apple ginder... het wondermiddel bij uitstek. Een disk partitioneren kan met elk deftig OS. En ja, Windows is daar zeker bij. Je hebt echt geen Apple nodig om zoiets te doen! Maak de mensen geen onzin wijs dat je voor zulke zaken een Apple nodig hebt, of dat zoiets 1000x eenvoudiger gaat. En ja, ik heb al alles (Microsoft, Apple, Linux, Unix, BSD, ....) onder men handen gehad. En zowel privé als professioneel mee gewerkt.
Daar ben ik het niet mee eens, backups via timemachine bvb, gaat veel vlotter dan bij Windows. Geen toeters en bellen.
De EHBO kit voor HD's is veel krachtiger dan die van Windows, waar je nog als admin moet aanmelden en via een ingewikkelde procedure diskpart moet gaan gebruiken, hier wis je gewoon de schijf en zet ze voorlopig in fat32, en daarna initialiseren in Windows, duurde voor 2 4Tb schijven exact 5 minuten, en hoe lang zijn jullie naar oplossingen aan het zoeken? Heeft Mac nadelen? Heel veel, maar de systeemtools zijn dan weer veel gebruiksvriendelijker.
 
Backup via Timemachine. Ja, dat is eenvoudig en goed. Mee eens. Maar daar gaat het hier niet om.

Aanmelden als admin? Doen de meeste mensen standaard in Windows trouwens (wat eigenlijk niet ok is). Bij Mac moet je je eleveren om root/admin rechten toe te passen.

Ingewikkelde procedure via diskpart? Ja, dat is command line. Maar je kan evengoed diskmanager gebruiken. Dat is click and play. Heel eenvoudig. Diskpart is een alternatieve methode. Welke bij elk OS zo is. GUI of command line.
Voorlopig in FAT32 zetten, een nieuwe disk? Dus dan moet je in Windows nog eens alles teniet doen als je die in NTFS wilt zetten...? Ja, .... ik weet het zo niet, maar wat een kronkels maken!
En het gaat bij de TS niet om die disk te partitioneren dacht ik. Die zen partities zijn omzeep. Apple gaat daar niets aan veranderen hoor.

Ik heb niets tegen Apple (mac) hoor, integendeel. Maar voor het vernoemde heb ik zo men twijfels.
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan