Hardware Externe disk WD Elements

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Medema

Steunend lid
Vip Lid
Goede middag mijn onschatbare helpdesk!
Betreft een externe disk (WD Elements van 1Tb). Ik wil deze disk gebruiken voor het maken van backups mbv Easus Todo Backup. Ik heb de disk verdeeld in 2 delen M en N. Nu probeer ik die delen te benaderen om de backup op te gaan maken en krijg ik bij berde delen de melding:
M (of N): is niet toegankelijk. De aanvraag mislukt door een onherstelbare hardwarefout. Duidelijk is dat ik blijkbaar iets fout heb gedaan. De vraag is a. wat heb ik fout gedaan (begrijp dat dat een lastig verhaal is voor jullie) maar vooral ook: hoe ik dat kan herstellen.
Voorbaat dank
Cees
 
plaats eens een afbeelding van schijfbeheer betreffende deze schijf ..
ook de eigenschappen van deze schijf wil ik zien ..
*is er géén foutcode te zien !
 
Ik heb geen foutcode gezien. Afbeeldingen bijgevoegd. Voor de goede orde: het betreft volumes M en N
 

Bijlagen

  • Aantekening 2020-05-01 135210.jpg
    Aantekening 2020-05-01 135210.jpg
    10.7 KB · Weergaven: 384
  • Aantekening 2020-05-01 135827.jpg
    Aantekening 2020-05-01 135827.jpg
    107.3 KB · Weergaven: 424
ik zie direct dat M en N raw partities zijn .. hoe heb jij deze schijf opgesplitst ...
waarom maak jij een partitie aan van 1GB ...?
verwijder al de partities op schijf 6 zodat je een niet toegewezenruimte verkrijgt ..
wil jij dan 2 partities dan maak je eerst de 1ste aan ..rechtsklik op de niettoegewezenruimte en kies "nieuw eenvoudige volume "
klik op volgende en verklein de niettoegewezenruimte naar keuze .. bv 450gb ..
klik op volgende en wijs ook deze vervolgens een schijfletter toe ..geef deze bv de naam back-ups en klik op volgende ..en voltooien ..
doe daarna hetzelfde maar zonder deze nog eens te verkleinen met de resterende niettoegewezenruimte ..
deze 2de partitie geef je bv de naam data
 
M en N schijf zijn door één of ander omstandigheid in 'RAW' terecht gekomen,niet meer geformateerd. De partities zijn beschadigd!!!
De data die erop staat kan je met de gepaste software terug winnen ... maar vraagt VEEL tijd (na 72 uur had ik een HDD van 3T terug) en een tweede HDD van dezelfde grootte. Is dit verschijnsel een hardware- of software/firmware fout??? De vraag is nog onbeantwoord helaas ...
 
ik zie direct dat M en N raw partities zijn .. hoe heb jij deze schijf opgesplitst ... Met schijfbeheer
waarom maak jij een partitie aan van 1GB ...? Geen idee, is allemaal niet bewust gebeurt
verwijder al de partities op schijf 6 zodat je een niet toegewezen ruimte verkrijgt .. Via schijfbeheer: krijg de melding dat dat niet kan omdat de aanvraag is mislukt door een onherstelbare hardwarefout.... Of moet ik het op een andere manier doen?....
wil jij dan 2 partities dan maak je eerst de 1ste aan ..rechtsklik op de niettoegewezenruimte en kies "nieuw eenvoudige volume "
klik op volgende en verklein de niettoegewezenruimte naar keuze .. bv 450gb ..
klik op volgende en wijs ook deze vervolgens een schijfletter toe ..geef deze bv de naam back-ups en klik op volgende ..en voltooien ..
doe daarna hetzelfde maar zonder deze nog eens te verkleinen met de resterende niettoegewezenruimte ..
deze 2de partitie geef je bv de naam data
 
je dient eerst partitie N te verwijderen daarna de andere ..normaal zou deze dan aan de niet toegewezenruimte dat eerder N was toegevoegd worden ..
*blijkt dit niet te gaan dien je mogelijk andere partitie software te gebruiken .. zoals de Aomei Partition Assistant of de Minitool Partition Wizard
 
Geprobeerd met Minitool Partition Wizard en is in die zin gelukt, dat mijn schijf in zijn geheel niet meer gezien wordt. Heb hem daarna uit stilstand verwijderd van mijn PC en opnieuw aangesloten, maar er gebeurt dus niets. Probleem is opgelost maar mijn schijf bestaat niet meer... Wordt ook niet meer gemeld als ik hem aansluit. Lijkt alsof hij nu echt kapot is. If so, jammer dan, want ik had er toch niets meer aan. Maar misschien kunnen we vanuit deze positie toch nog iets doen?
 
controleer eens de Storage service in de lijst services ..
deze zou als opstarttype op handmatig moeten staan en gestart zijn . kan zijn dat deze bij u gestopt is indien zo start je deze service.
vergeet niet op toepassen en ok te klikken ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan