Excel formule vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal!
Ik zit nu in mijn laatste jaar TEW en ben bezig met mijn thesis te schrijven. Ik heb een lijst met data van verschillende rijksregisternummers. Omdat ieder rijksregisternummer meerdere lijntjes informatie heeft zit ik met duplicaten. Al deze informatie staat netjes onder elkaar dus bijvoorbeeld 5 lijntjes met hetzelfde rijksregisternummer en informatie en hierachter dan 10 lijntjes met hetzelfde rijksregisternummer en informatie, enzovoort. Nu zou ik een in een extra kolom hierlangs een waarde 1 willen krijgen indien een bepaald gegeven van informatie voor de eerste keer voorkomt bij dit rijksregisternummer. Als het niet de informatie is die ik zoek of de informatie die ik wel zoek maar deze voor de tweede of misschien wel derde keer voorkomt wil dat er een 0 in dit rijtje komt te staan.

Ik ben echt hopeloos aan het zoeken, weet iemand van jullie misschien welke formule ik hiervoor kan gebruiken?

Alvast bedankt!!!
 
Als je zo'n sheet voor je hebt liggen en je bent er mee aan slag zal het best wel duidelijk en begrijpelijk zijn.
Voor iemand die het alleen met de info moet doen dat in de topicstart staat vermeld is alles een stuk lastiger.

Ik heb echt geen idee wat je bedoeld en snap geen jota van deze vraag :confused:
 
Oke sorry ik begrijp de verwarring maar het gaat idd om gegevens die anoniem moeten blijven. Ik heb geprobeerd een voorbeeldbestand te maken met enkel de relevante informatie. In dit bestand heb ik de kolom die ik met een formule wil bereiken geel gekleurd. Voorlopig heb de gegevens handmatig even aangevuld om te illustreren wat ik als 'uitkomst' zou willen. De rijksregisternummers heb ik vervangen door getallen van 1-5. Ik zou nu eigenlijk moeten hebben dat per rijksregisternummer excel gaat kijken wat de eerste snelheidsovertreding is. Alle overtredingen hiervoor worden antecedenten genoemd, en hierna recidive. Als ik dit voor elkaar heb zou het me normaal verder moeten lukken ...

Alvast hartelijk bedankt voor de interesse
 

Bijlagen

  • voorbeeld recidive.xlsx
    49 KB · Weergaven: 75
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan