een voorsmaakje windows 11 ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

wivy

Steunend lid
Vip Lid
1623822597932.png


1623822944082.png
 
Laatst bewerkt:
daar komt juist de de " WindowsPCHealthCheckSetup.msi " vandaan ...

" the OS will only work on PCs with 64-bit processors, a Trusted Platform Module (TPM) version 2.0, and a DirectX 12 compatible GPU. "

1624600064695.png
 
Laatst bewerkt:
daar komt juist de de " WindowsPCHealthCheckSetup.msi " vandaan ...

" the OS will only work on PCs with 64-bit processors, a Trusted Platform Module (TPM) version 2.0, and a DirectX 12 compatible GPU. "

Bekijk bijlage 250348
Heb de check uitgevoerd - krijg een NEE ! maar kan maar niet vinden waar ik kan uitvlooien waarom ? vb. met bovenstaande tabel ...
Waar zit dat weggestopt in dat programma ?
 
check van TPM:

windows-toets + R typ dan tpm.msc

dan komt dit misschien (TPM.jpg) tevoorschijn, het omcirkelde toont versie!, al dan niet ge-activeerd.

check van DirectX:

windows-toets + R typ dan dxdiag , duurt efkes ... verschijnt er een venster waarop de versie.

de check vermeld NIET het waarom!!!
het enigste dat nog kan krijgen is de reclame boodschap van #12 ....
hoe de TPM activeren/upgraden is nog een groot " ? ", staat niet in de Bios ( tab beveiling of zo )

mijn 6-jarige desktop Asus:

1624640023137.png


spreekt voor zich.

 

Bijlagen

  • TPM.jpg
    TPM.jpg
    40.6 KB · Weergaven: 125
@wivy Dank voor de info... en valt daar iets aan te doen ? Zonder de ganse PC gewoon te moeten naar het containerpark brengen OF bij Windows 10 te blijven, wat gewoon uitstel van executie is.

Ik sta hier met 2 monsters HP - Z400 en Z420 Workstations met elk 20 Gb intern geheugen : géén zin om die weg te gooien hoor ! Zijn bakken van 4K Euro het stuk !
Maar ... ze hebben enkele jaartjes op de teller. Lijkt me geen reden op zich, want ik las ook dat die TPM eigenlijk voor niets nodig is tenzij een zet van MS om business te genereren.
 
Gelukkig zijn mijn laptops HP,op de vs-site staan er hoopgevende zaken zoals: het bios ww actief maken,dan zou de TPM-optie te voorschijn komen!??? Versie 1.2 is dan nog een upgrade mogelijk ???
Dus PhilipV bekijk HP VS-versie es.ze bezitten trouwens ook fantastische ‘ maintenance- & service guides ‘
 
Laatst bewerkt:
Alle pc´s die nog met de MBR partitie indeling werken vallen uit de boot, of je de mogelijkheid hebt om over te schakelen op UEFI zul je moeten nakijken in de bios, vanaf 2012 denk ik dat die mogelijkheid erin zit, maar merendeel werden toch nog met MBR geïnstalleerd.
Opgepast als je dit wijzigt in je bios zal je pc denk ik niet meer opstarten en moet je Windows opnieuw installeren.
 
Heb hier een oudere computer, geen UEFI mogelijk en daar draaide ik een Windows Insider win 10 pro op, ingestapt in 2015 denk voor de officiële win 10 versie uitkwam, en nu krijg ik daarop de melding dat ik niet naar win 11 kan, dus in de insider versie kun je dus win 11 verkrijgen van Microsoft.
Kan ik deze licentie overzetten op een andere desktop die wel UEFI ondersteund?
 
Wat de TPM betreft, daar is mogelijks wel iets aan te doen.
Afhankelijk van de leeftijd en type moederbord, kan je een optionele TPM module installeren. Dat is alleszins bij mijn moederbord het geval. En lijkt erop dat er zo wel verschillende zijn... Dus even de manual van je moederbord checken en kijken of er geen TPM header aanwezig is. Ik heb de mijne alvast al besteld. Is alleszins goedkoper dan een nieuwe computer te moeten kopen.

vb https://www.serverparts.pl/en/aom-tpm-9655v-s-i3861
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan