een voorsmaakje windows 11 ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

wivy

Steunend lid
Vip Lid
1623822597932.png


1623822944082.png
 
Laatst bewerkt:
Ik ben Michel Maes,

Hoe écht de gelekte 'Windows 11 preview' installeren?!

Hier is de .iso te downloaden:

Ga nu eerst naar het UEFI/BIOS van je PC:

raadpleeg hiervoor de Manual van je PC (download die) of Google 'How to enter BIOS en het merk en type van je PC'.

Of hou de F2-, F10-, Delete- of Esc-toets ingedrukt wanneer je op de Aan(zetten)-knop van je PC drukt ;)

Zorg dat in het BIOS/UEFI de functie SECURE BOOT enabled is.
Zorg dat in het BIOS/UEFI de functie TPM enabled is.
(Oudere BIOS'en ondersteunen TPM niet. Spijtig maar dan is Windows 11 niets voor u.
Het is duidelijk dat Microsoft met Windows 11 alle oudere toestellen uit de markt wil!)

Download en installeer nu VirtualBox:
Klik op 'Windows hosts'.

Wat VirtualBox betreft, lees de Manual hoe je een OS dient te installeren:

Om ervoor te zorgen dat je de Error 'This PC can't run Windows 11' NIET krijgt,
moet je in VirtualBox kiezen voor:
Versie: Windows 10 (64-bit).
Ga naar Display, en zet Graphics Controller op: VBoxSVGA.
Mogelijk moet je nog een paar zaken instellen (in mijn geval was dat niet nodig!):

Bij mij staat die Preview Windows 11 netjes in m'n VirtualBox: zie foto's.


Mvg,

Michel M.
 

Bijlagen

  • Dwnld W11.JPG
    Dwnld W11.JPG
    22 KB · Weergaven: 121
  • Instll W11.JPG
    Instll W11.JPG
    39.2 KB · Weergaven: 138
  • Instll W11_2.JPG
    Instll W11_2.JPG
    22.2 KB · Weergaven: 120
  • Instll W11_3.JPG
    Instll W11_3.JPG
    52.2 KB · Weergaven: 120
Laatst bewerkt door een moderator:
Die nieuwe W11, enfin de gelekte Preview ervan, lijkt me (voorlopig) enkel een grafische verandering.
Bijv. Verkenner oogt iets anders, minder strak, eigenlijk terug naar Windows 7.
Of naar macOS Catalina of Big Sur?

En !!! vooral een move om alle PC's met een BIOS zonder TPM security (en dat zijn er veel!) !!! uit de markt te halen.

Ik heb die hele Windows 11 gefileerd, en er is - buiten grafisch - (de START knop in het midden op de taakbalk, maar die kan je helemaal links zetten als je wil) niets veranderd.
Het hele Instellingen menu, is op een paar details na, niet veranderd.
Dus, ik ben helemaal niet 'enthousiast'.

Tot nu toe heb ik dus geen enkele meerwaarde kunnen ontdekken.

Maar tegen eind 2025 is het Windows 11!

Ondertussen zal deze gelekte Preview versie (hopelijk) nog wel wat veranderingen ondergaan?!


Michel
 
Het is duidelijk dat Microsoft met Windows 11 alle oudere toestellen uit de markt wil!)
En !!! vooral een move om alle PC's met een BIOS zonder TPM security (en dat zijn er veel!) !!! uit de markt te halen.

Dus dat is uw conclusie mbv een preview versie? Het zou kunnen.., maar evengoed gaan ze dit niet afdwingen in de finale productie release. Ik gok op het laatste.
Zou een gewaagde zet zijn als ze dat vereist maken, welke ik niet onmiddellijk zie gebeuren.
 
Volgens mij zullen ze het inderdaad niet afdwingen ! Misschien niet omdat ze het niet aandurven maar louter alleen omdat het nu al algemeen bekend is hoe het omzeild kan worden. Google maar eens naar 'Windows 11 without TPM'...
 
1624560644636.png

dit is een zeer duidelijk antwoord me dunkt voor een 6-jarige oude pc .... gelukkig worden er nog winkels vermeld anders liep ik helemaal verloren ...

1624561161210.png
 

Bijlagen

  • WindowsPCHealthCheckSetup.rar
    3.4 MB · Weergaven: 165
Laatst bewerkt:
Is inderdaad vrij concreet. Lijkt er inderdaad op dat ze die requirements niet(veel) gaan bijsturen. Dus nog 4 jaar kunnen we verder met de huidige hardware. Is natuurlijk nog wel een tijdje. Maar ... ik begrijp de frustratie volledig. Niet iedereen is zo goed bedeeld om zomaar een ouder toestel te vervangen. En goede 2dehands toestellen gaan dan weer geen optie zijn om nog te gebruiken in deze setup na 2025.
 
Kan je er ook op een of andere manier uit opmaken op welk item, welk vlak de PC faalt ?
Misschien is er een remedie die niet meteen tot vervangen van het ganse toestel noopt ... lijkt me gesponsorde stellingname (MediaMarkt, VandenBorre, Coolblue ...)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan