Windows 10 dvd rippen

Status
Niet open voor verdere reacties.

j.vaneerdewegh

Steunend lid
Vip Lid
ik had een filmpje gedownload en opgeslagen als mp4. ik had het op een dvd gebrand met cd-burner-xp om er een kort fragment uit te rippen. daarvoor ging ik naar het programma dvd-shrink maar die kon die kon die dvd niet openen: krijg de melding "failed to open file E:/VIDEO_TS.IFO". en dat gaat mijn petje te boven.
 
ik herlees alle antwoorden:

"Een IFO bestand is geen videobestand.
Dat is het VOB bestand."

"FixVTS werkt net als wat een IFOEdit Mock Strip wordt genoemd, maar wijzigt zo min mogelijk informatie in de VOB en IFO bestanden om ze te kunnen openen in een andere applicatie, terwijl de DVD zo origineel mogelijk blijft."

"Heb ook al VOB files gewoon hernoemd naar mpg extentie. Het lukt prima om deze te openen met VLC player. De VOB files bevatten het videobestand.
Lange Pier heeft gelijk, het is niet een mp4 extentie maar een mpg extentie."

misschien allemaal heel duidelijk voor u, maar voor een leek als mij is dat bijna chinees!
 
Dan weet je dat je niets kunt met VOB. Gebruik het bestand van voor dat je er een dvd van maakte.
AVS video-editer is de makkelijkste. Maar hetgeen Lange Pier voorsteld is evengoed.
Als je het oorspronkelijk bestand aan mij opstuurt, wil ik wel uithalen wat je wenst. Kan dit ook wel met de vob file doen. Maar hernoem die dan met de extentie MPG
 
beste patje001, ik ben naar de website gegaan. ze vragen om een url te droppen. dit is mijn url:
1569781951511.png
,

en dit is het antwoord:
1569781982110.png

laten we het simpel houden: ik heb een filmpje van youtube gedownload, en ik wil er een fragment uit knippen om een compilatie-dvd van te maken. het filmpje is een MP4-bestand. (ik wil het toevoegen als bijlage, maar dat lukt niet) als ik dit MP4-bestand kan copiëren op een dvd, dan kan ik het rippen met dvd-shrink. (heb ik nog al gedaan) vraag blijft: hoe doe ik dit?
 
jij geeft de url in om deze dan rechtstreeks te kunnen bewerken via de online converter maar das al niet mogelijk ..
jij zou eerst deze youtupe video moeten ophalen en via dropbox of google drive moet uploaden ..
 
Laatst bewerkt:
beste skippy ea,
mijn excuses dat het even geduurd heeft, maar ik heb vanalles en nog wat geprobeerd om een deel van een filmpje dat ik van youTube had gedownload te rippen. ik heb dat filmpje nu op mijn pc als AVI-, MP4-, PART-, VLC- en VOB-bestand. en toch slaag ik er niet in om het als video-dvd te branden en daarna het gewenste fragment te rippen met DVD-shrink. zelfs bij het VOB-bestand krijg ik de melding: DVD-structure not valid als ik HET VIA CDBurnerXP probeer. dus laten we het simpel houden: hoe kan ik één van die bestanden veranderen in een bestand waarmee ik dat filmpje op een dvd kan branden als videoDVD?
 
Ik begrijp even niet wat je aan het doen bent.
In dit geval: Download een filmpje. Monteer het daarna zoals je het hebben wilt met een videobewerkingsprogramma.
Als de video is zoals je het hebben wilt brand je het daarna naar een DVD.
Als het te groot is kun je het met DVD Shrink kleiner maken om naar DVD te branden.
 
beste skippy, zoals gezegd heb ik dat filmpje als AVI-, MP4-, PART-, VLC- en VOB-bestand. ik wil dat naar een dvd kopiëren, zodat ik het gewenste fragment met dvd-shrink kan rippen. maar ik krijg het filmpje niet op een dvd omdat ik steeds de melding krijg dat het geen geldig bestand is. ik wil dat filmpje dus bewerken naar een geldig bestand om op een dvd te zetten als een dvd-video bestand. misschien is mijn uitleg technisch niet helemaal correct, maar ik kan het niet anders uitleggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan