Windows 10 Cpu fan werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vraagje, cpu fan werkt niet meer, het is een amd processor, mag ik daar eender welke fan opzetten ? Ik denk van niet maar ben niet zekers, mss dat deze foto iets helpt ?
20210524_230316.jpg
 
Toch raar ze , want 25 jaar geleden hoorde ik enkel maar N Amerikanen met AMD, de Europeanen zaten allemaal met Intel bezig
Nee hoor, ik zat met AMD samen met een hoop andere gamers die toen massaal op AMD platform zaten. Was toen echt beter als Intel. Nu is het een nek aan nek race, op de dag van vandaag wint heel erg nipt AMD, een klein maandje geleden was de snelste processor een Intel. Zo close zijn ze aan elkaar gewaagd tegenwoordig. Maar als het op gamen aan komt is een AMD tegenwoordig de winnaar omdat ze meer kernen gebruiken als Intel. Maar het is allemaal heel erg nipt hoor. Je moet ook een hele smak geld neer tellen voor zo een top processor. Die kosten namelijk een heel pak centen, in eurootjes net als in keiharde dollars.
 
Als uw CPU-ventilator niet draait, kan het probleem overal zijn, van de ventilator, het moederbord tot de voedingseenheid. De ventilator kan verstopt raken met stof en pluisjes, waardoor hij niet kan draaien. ... Hetzelfde probleem kan worden veroorzaakt door de PSU (voedingseenheid) als deze geen 5V of 12V kan leveren om uw ventilator van stroom te voorzien. shareit vidmate apk
 
Als uw CPU-ventilator niet draait, kan het probleem overal zijn, van de ventilator, het moederbord tot de voedingseenheid. De ventilator kan verstopt raken met stof en pluisjes, waardoor hij niet kan draaien. ... Hetzelfde probleem kan worden veroorzaakt door de PSU (voedingseenheid) als deze geen 5V of 12V kan leveren om uw ventilator van stroom te voorzien. shareit vidmate apk
Daar hebt u inderdaad ook een punt. Een falende voeding kan rare toeren uithalen met u computer. Ik heb hier bij mijn zoon ook met de handen in het haar gezeten toen zijn voeding naar de filesteinen aan het gaan was. De ene keer post, de andere keer niet. De ene keer werkte de videokaart, de andere keer dan weer niet. Dan weken werkte die perfect, dan plots uit het niets, weer problemen. heel erg random problemen. Tot zijn SSD totaal geen voeding meer kreeg. op de ene kabel. Hij had nog een boom waar hij aansluitingen had, DVD eruit, tweede HDD eruit en juist zijn SSD eraan gekoppeld tot de nieuwe voeding binnen was. Nu loopt deze terug als een zonnetje. Maar ik heb ook weken met de handen in het haar gezeten tot ik wist wat het probleem juist was.
 
De ventilator kan verstopt raken met stof en pluisjes, waardoor hij niet kan draaien.
stof en pluisjes is het ook niet want de pc was nog proper van binnen , heb die momenteel aan de kant gezet en zal zien voor het later op te lossen als we terug de elektronica winkel binnen mogen. Nu moeten we alles online bestellen en dan aan de deur afhalen, maar daar ben ik niet voor te vinden
 
Ik zou het fannetje checken en als het dood is een nieuwe halen.
Het is niet zo dat er allerlei bijzondere fannetjes te koop zijn.
Ze zijn eenvoudig op te meten in cm.
Op de foto lijken de schroefjes er al uit, klopt dat ??
 
Ik zou het fannetje checken en als het dood is een nieuwe halen.
Het is niet zo dat er allerlei bijzondere fannetjes te koop zijn.
Ze zijn eenvoudig op te meten in cm.
Op de foto lijken de schroefjes er al uit, klopt dat ??
Nee die zijn er nog niet uit, maar heb eest geprobeerd met nieuwe voeding en is nog steeds dit zelfste lawaai, dus nu gaan we kijken naar een een nieuw ventilatortje
 
voila , heb de cpu fan vervangen en de voeding , ding draaid veel stiller , volgende dat komt is een ssd schijf , maar weet niet of ik die zelf zou kunnen clonen of zou moeten laten doen , ook weet ik niet als de schijf partities heeft (ik dacht C 250mb en D 750mb) of ik enkel die C kan laten clonen of moet dan alles gedaan worden. Totale grootte van de schijf die erin zit is 1 terra
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Dat is leuk om te lezen dat het je gelukt is. Wat die SSD betreft, dat is met gratis clone apps of de inbegrepen app van de SSD die je misschien wel zal aankopen vrij makkelijk doenbaar.
 
Er zijn drie hoofdredenen waarom je CPU-ventilator niet goed draait: de ventilator is verstopt met stof, er kunnen draden in de ventilator vast komen te zitten of de ventilator krijgt niet genoeg energie om te draaien. Maar de mogelijkheden en dus de potentiële boosdoeners zijn eindeloos.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan