Hardware Opstartprobleem MB 990fxa-gd65 met Fx 8150 CPU en 860 EVO SSD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo, Mijn PC heeft een vreemd probleem. Om de zoveel tijd weigert de PC op te starten en zie ik een foutmelding 0X000000e en hij bevriest verder. Heb de hele maand december problemen gehad, daarna prima echter afgelopen week weer dezelfde ellende. Het is mij gelukt om de PC weer aan de praat te krijgen, maar ik moet hem nu in de slaapstand zetten als ik hem uit wil doen. De SSD heb ik ook enkele dagen aangfesloten op mijn oude Dell Optipex en daar werkte deze prima. Als ik vanuit slaapstand op kan starten dan is het MB niet defect (?) dus op dit moment weet ik niet meer waar ik het euvel zoeken moet.

Suggesties zijn meer dan welkom.

Alvast dank....



Grtzzzzzzz...................


990FXA-GD65
CPU FX 8150
24GB Ram geheugen
Radeon 470 8GB geheugen

en nog twee conventionele SATA schijven


verder niets bijzonders

PS vergeet te vermelden dat ik het BIOS via de MSI site heb gedownload en geïnstalleerd
 
Beste Heinflhs

Je kunt onderstaande link proberen.
Ook vind je rechtsboven op deze site een download knop, maar of je deze moet downloaden weet ik niet.
Je download hiermede een restore file.

Url verwijdert

Hoop dat je hier wat aan hebt.
Succes ermee
Kleipie
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Heinflhs

Je kunt onderstaande link proberen.
Ook vind je rechtsboven op deze site een download knop, maar of je deze moet downloaden weet ik niet.
Je download hiermede een restore file.

Url verwijdert

Hoop dat je hier wat aan hebt.
Succes ermee
Kleipie

Zulke tools zijn te niet te vertrouwen. Inclusief de website die dit aanbied. Installeer of download zulke zaken NOOIT!
maw, SCAM.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Kleipie,

Dank voor de tip, maar het programma eist dat je het eerst moet aanschaffen voordat het de evt. reparaties gaat uitoeren en dat wil ik niet. Ik heb in het verleden al tientallen euro's uitgegeven aan programma's die niet deden wat 'beloofd" was. Dus helaas.
 
Beste Heinflhs

Je kunt onderstaande link proberen.
Ook vind je rechtsboven op deze site een download knop, maar of je deze moet downloaden weet ik niet.
Je download hiermede een restore file.

Url verwijdert

Hoop dat je hier wat aan hebt.
Succes ermee
Kleipie

Website blocked due to trojan​


Website blocked: windowstechies.com


Malwarebytes Browser Guard blocked this website because it may contain malware activity.​

 
betreffende de foutmelding is het aanbevolen een opstartherstel te doen .. op de betreffende pc ..
*het is niet aanbevolen de ssd op de oude dell aan te sluiten aangezien de Windows dan ook de nodige drivers dient te installeren .. wissel je deze weer om gaat Windows wederom de juiste drivers moeten ophalen ..
 
je kan toch een installatie media maken het zijnde een usb stick of een dvd met het media creation tool 20H2er van uitgaande dat je deze versie graaiende heb ..
als jij dan vanaf deze usb stick of dvd opstart krijg je ook de keuze om een repair ( herstel ) te doen ..
deze keuze staat dan links onder in beeld ...
je zegt nu dat je reeds diverse malen een opstartherstel heb gedaan .. (als jij ons niet meedeeld wat je al ondernomen heb dan kan ik ook niet weten wat je al ondernomen heb ) mogelijk dien je de Windows zelf te vernieuwen ...
*is je ssd nog in goede gezondheid... !
 
zie boven. Ik heb een usb installatiemedium gemaakt en in totaal zeker 5-6 keer geprobeerd. Zojuist nog een keer. Na ong. een half uur zie ik een foutmelding dat herstel W10 has failed. Een W10 hersteldisk maken lukt ook niet omdat ik dan de foutmelding zie dat bepaalde bestanden ontbreken om een opstart/herstelschijf te maken. Als ik de pc in slaapstand zet en de dag erna opstart functioneert ie prima. Alleen als ik hem uitzet dan zijn er de bekende problemen en wil hij niet starten. Reparatie werkt ook niet.

Wie het weet mag het zeggen!
 
Ik heb het hele verhaal eens nagelezen.
De pc moet dus door middel van de slaapstand, spanning blijven hebben om weer goed op te kunnen starten.
Dat duidt dan volgens mij op een rot moederbord. Kijk eens of je ergens een bolle elco ziet op het moederbord.

Ik zal een voorbeeld foto geven. Linker is bol en rechter is goed. Je ziet bij de linker dus ook dat ie gescheurd is.

1613636725514.jpeg


Het onderdeel zelf kost in dat geval bijna niets, ik denk dat de verzendkosten hoger zullen zijn.
En hij zal dan vervangen moeten worden. Als je dit zelf kan of durft dan is het op zich een fluitje van een cent met een goede soldeerbout. De pc zal volledig uit elkaar moeten inclusief moederbord.
 
heb het MB enkele weken geleden visueel geïnspecteerd en geen lekkende condensatoren gevonden. Ik neig er zelf ook toe dat het het MB is. Misschien toch beter om te vervangen. Dank allen voor de tips.









grtzzzzzzzzzzz....................
 
Op een moederbord zitten veel onderdelen waarvan een kapotte elco een veel voorkomend geval is en tevens één van de weinige componenten waarbij het zichtbaar is als hij de geest heeft gegeven.
Aan de andere onderdelen zie je niet zo veel als ze defect of deels defect zijn gegaan.

Je hebt een lastig probleem waarbij het gissen blijft, maar veel wijst in de richting van een defect moederbord of een onderdeel op het moederbord.
Aan de software of besturing kan het nagenoeg niet liggen omdat hij wel gewoon opstart als hij niet voor 100% uit is geweest.
Hij doet het dus goed als er op bepaalde lijnen spanning op het moederbord is blijven staan.
Voeding kan het dan ook niet echt zijn volgens mij.

Maar ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan