Windows 10 Cpu fan werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vraagje, cpu fan werkt niet meer, het is een amd processor, mag ik daar eender welke fan opzetten ? Ik denk van niet maar ben niet zekers, mss dat deze foto iets helpt ?
20210524_230316.jpg
 
Als die effectief defect is, zou ik aanraden nietmeer met die computer te werken tot je er een nieuwe opstaan hebt! Anders ga je onomkeerbare schade berokkenen aan je CPU.

Om dan nu op je vraag te antwoorden. Je moet een CPU cooler zoeken die op het socket type past van je moederbord. Neem ook best een actieve cooler zoals die je nu hebt. Met FAN dus.
 
Als die effectief defect is, zou ik aanraden nietmeer met die computer te werken tot je er een nieuwe opstaan hebt! Anders ga je onomkeerbare schade berokkenen aan je CPU.

Om dan nu op je vraag te antwoorden. Je moet een CPU cooler zoeken die op het socket type past van je moederbord. Neem ook best een actieve cooler zoals die je nu hebt. Met FAN dus.
Maar hoe kan ik nu weten welk socket type die heeft ? Kan ik dit zien op deze foto of heb ik die fan te verwijderen ?
 
Dit is wat ik ga doen ook, processor is denk ik nog goed
Dit is niet wat Andre Vb bedoelde. Hij bedoelde het blokje met de koelvinnen laten zitten en er een andere ventilator zelf op plaatsen. Dit is nog goedkoper als een compleet nieuwe koeler. Kan op de foto niet zien of het ventilatortje nog aangesloten is op het MB. Ik heb dit 1 x meegemaakt dat die connector na jaren plots zei, ik zit niet correct meer. Ik weiger dienst. Was gewoon een kwestie van de connector gewoon tot op het einde te duwen en klaar. Maar dat heb ik dus ook nog maar 1 x meegemaakt. Een CPU ventilator die de geest geeft heb ik zelf nog nooit meegemaakt. Maar het kan wel natuurlijk.
 
Ik zou dat niet doen. Tenzij je weet wat je zoekt... de juiste afmetingen, de gaten moeten overeenkomen voor de vijzen. Vijzen moet je herbruiken... moeten passen. Moet je ook een FAN zoeken die de nodige aansluitingen heeft (3pin, voor de RPM meting), het goede voltage etc.

Dus bespaar je de mogelijke miskoop en koop een all-in fan.
 

Artic coolers zijn er ook in FM2 (Arctic Freezer 7 X ??)​


Heeft een goede prijs kwaliteitverhouding en koelen goed.

 
Dit is niet wat Andre Vb bedoelde. Hij bedoelde het blokje met de koelvinnen laten zitten en er een andere ventilator zelf op plaatsen. Dit is nog goedkoper als een compleet nieuwe koeler. Kan op de foto niet zien of het ventilatortje nog aangesloten is op het MB. Ik heb dit 1 x meegemaakt dat die connector na jaren plots zei, ik zit niet correct meer. Ik weiger dienst. Was gewoon een kwestie van de connector gewoon tot op het einde te duwen en klaar. Maar dat heb ik dus ook nog maar 1 x meegemaakt. Een CPU ventilator die de geest geeft heb ik zelf nog nooit meegemaakt. Maar het kan wel natuurlijk.
A ok, daar had ik dus ook eerst aan gedacht, maar dacht dus dat dit niet mogelijk was, weet natuurlijk niet of al die ventilatoren dezelfde maat zijn
 
A ok, daar had ik dus ook eerst aan gedacht, maar dacht dus dat dit niet mogelijk was, weet natuurlijk niet of al die ventilatoren dezelfde maat zijn
zie post #10...

Is natuurlijk je eigen keuze, maar gegarandeerd zit je te prullen omdat het ofwel de verkeerde is, of hij past niet goed, of...
Tenzij je veel ervaring met die dingen hebt, maar daar lijkt het niet op. Dus ik raad je deze piste totaal af!
 
Ik zou ook kiezen voor een complete cpu cooler. Dus koelblok inclusief fan en ik zou daar zeker niet op besparen en kiezen voor een goed merk zoals bijvoorbeeld Scythe, Cooler Master, be quiet, Antec of Noctua
 
A ok, daar had ik dus ook eerst aan gedacht, maar dacht dus dat dit niet mogelijk was, weet natuurlijk niet of al die ventilatoren dezelfde maat zijn
Nee, zeker niet. Je moet echt wel zeker zijn dat hij past. Het beste is eigenlijk wel om iets dieper in je geldbeugel te tasten en een goede koeler met nieuwe fan te kopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan