c schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.
N

Noelly

Gast
mijn harde schijf heeft steeds 51° tot55°, is dit normaal?
Mijn pc is ook al een aantal keer uitgevallen, er gaat dan een sirene en ik kan niets meer doen, weet er iemand raad?
 
NEE

NOOIT EEN GEWONE STOFZUIGER GEBRUIKEN


WEL EEN antistatische stofzuiger (let op de meeste gewone stofzuigers kunnen statische elektriciteit veroorzaken, wat je pc defect maakt) of een spuitbusje met perslucht.

(op)
 
1. Haal alle stekkers uit je PC en verwijder de zijkant van de PC.
2. Spuit met een perslucht spuitbus alle onderdelen schoon in de PC (verkrijgbaar bij een computer winkel of onderdelenhuis) en zuig het stof op met een stofzuiger
3. Maak de ventilatoren met de spuitbus vrij van stof en zuig dit ook op
4. Als alles schoon is maak je de kast weer dicht en sluit je alles weer aan, je PC kan er weer een stuk sneller van worden omdat er weer beter gekoeld kan worden
 
Misschien is er gewoon een cooler kapot al gezien of ze allemaal nog draaien als hij op staat ??
zonder cooling zal een P4 rond de 70° hangen als ge de koelvinnen erop laat,een amd niet als die cooling flest dan smoort uw mobo op gaat zo naar 380° zonder cooling
 
tegenwoordig brand een amd niet meer op zonder koeling ...

maar zoals reeds in vorige post gezegd ben ik ook helemaal geen voorstander om je case open te laten.

Stof weg is al goed begin ... Goede airflow in Je case is van superbelang ...

En een 120mm (of kleiner als die er niet in past) achteraan de case is ook zeker geen luxe in hedendaagse systemen volgens mij.

Kijk in elk geval even of je cpu koeler en case fan wel degelijk draaien, en indien aanwezig northbridge fan ook.
 
Ik weet niet of het de harde schijf is of de prossesor.
Heeft niemand ervaring met die sirene die afgaat?
Mijn pc staat in een kast en ik heb er van achter een groot gat gemaakt en er een ventilator tegen gezet maar toch viel hij nog uit, maar nu ook bij 50°
Weet er iemand waar ik het eventueel kan gaan opzoeken, of word het niet opgeslagen wanneer er een pc crasht?

Download en installeer het progje "Everest Home Edition"
Tabblad Menu - klik op het "+" bij computer en dan sensors.
Nu kunt u de verschillende temperaturen aflezen en dus zien of het uw hd of uw processor is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan