Varia Bluetooth op Samsung

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Mijn gehoor is niet meer wat het moet zijn(de leeftijd nietwaar). Geluidsterkte van TV moet dus wat hoger staan, wat niet altijd "nodig" is voor de rest van de familie.
Onze tv is een Samsung (Smart TV ?) serie 6. Kan ik hierop draadloze bluetooth oortjes aansluiten zonder dat het geluid voor de rest van de kijkers wegvalt?
 
Ik zou het niet weten, wij hebben een Smart TV van Toshiba. Draadloze oortjes hebben we ook al niet. Kan u daar helaas niet bij helpen.
Als u handleiding even uitgebreid is als die van ons, zal dat er helaas ook niet instaan. Want daar staat helaas heel erg weinig in vind ik.
 
het zou mogelijk zijn via gehoorapparaatje, waarschijnlijk geld dit ook voor een hoofdtelefoon (audio met meerdere uitgangen):

U kunt zowel de tv-luidspreker als een Bluetooth-apparaat voor slechthorenden tegelijkertijd inschakelen. De slechthorende persoon kan dan het volume van zijn Bluetooth-apparaat hoger instellen dan het volume van de tv-luidspreker zonder het volume van de tv-luidspreker te beïnvloeden, zodat zowel de slechthorende persoon als zijn familie met een comfortabel geluidsniveau naar de tv kunnen luisteren.

Het proces is iets anders, afhankelijk van het model tv dat u heeft:

  • Smart TV's uit 2019 , 2018 en 2017 ( R- , N- en M- modellen) : Home > Instellingen > Algemeen > Toegankelijkheid > Audio met meerdere uitgangen


  • Smart TV's uit 2016 ( K- modellen) : Home > Instellingen > Systeem > Toegankelijkheid > Audio met meerdere uitgangen


  • Smart TV's uit 2015 ( J- modellen) : MENU > Systeem > Toegankelijkheid > Audio met meerdere uitgangen


  • Deze functie is niet beschikbaar op oudere tv's.
 
Bedankt wivy voor je reactie.
Mijn TV is een Samsung UE43U6670 Serie 6 (43)
Tot de selectie "Multi uitgangen audio" lukt het, maar die selectie staat 'grijs' - als ik ze aanklik om van 'UI4 naar 'AAN' te zetten komr de melding "Deze functie is niet beschikbaaar.
Ik kan mijn BT oortjes of box aankoppelen - die werken dan - maar het normale geluid van de TV valt weg.
Heb je nog een suggestie?
 
Ik zie in de handleiding van dit toestel 2 zaken :
  1. Bepaalde geavanceerde funkties, ook voor geluid, zijn in sommige modellen voor sommige regio's niet beschikbaar. Maar géén idee of dit er onder valt. Zie pag 73 van de handleiding ;

  2. De beschikbaarheid van dat menu-item is afhankelijk van het aangesloten zijn van een BT apparaat. Met andere woorden : je moet EERST de koppeling maken en dan die optie in de menu's bekijken. Als je apparaat het kan zou de grijze vermelding op dat moment niet langer inactief mogen zijn. Verbreek je de verbinding met het BT hoortoestel, dan valt ook deze Multi-Audio setting terug op grijs...
 
Als het TV-toestel aan een Home Cinema gekoppeld is, kan een Bluetooth-apparaat aan de Home Cinema verbonden worden ... niet iederéén heeft uiteraard.

Zoals Philip V al vermelde: de handleiding en TV samen bekijken, bepaalde opties zijn regio gebonden.
Een ongebruikte audio-output koppelen aan de BT-zender? bv Scart-verbinding, daarvan de audio-out nemen ...
het probleem is dat een handleiding een universeel/algemeen dokument is en verschilt van de werkelijke situatie de hamvraag: welke aansluitingen zijn er werkelijk aanwezig op het toestel?
misschien bestaat er een electronisch wonderdoosje die een geluid kan opsplitsen in twee identische signalen? dit zou ik toch grondig es moeten nakijken ...
 
Laatst bewerkt:
misschien bestaat er een electronisch wonderdoosje die een geluid kan opsplitesen in twee identische signalen? dit zou ik toch grondig es moeten nakijken ...
Geen wonderdoosje hé ... gewoon : elke ouderwetse versterker met een aux-ingang heeft meerdere uitgangen...
Dat zal dan wel niet BT zijn maar gewoon met een koptelefoon met stekker.
 
Inderdaad PhilipV, Multi audio is pas te activeren nadat een BT apparaat is verbonden. Het is zo gelukt om het geluid in mijn oortjes (sic....earpods)te krijgen.
Bedankt.
Ik heb ook een Android app gevonden (Geluidsversterker) waarbij je smartfoon bij tv ligt en het geluid via BT oortjes ontvangen wordt. Je kan volume regelen, maar ook achtergrond geluiden "wegregelen"/verbeteren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan