Windows 11 Bing vervangen door GoogleSearch

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
In Windows 11 is wordt Search uitgevoerd met Bing, de zoekmachine van Edge. (zie het icoontje)

Dat is een manier van M$ om Edge moedwillig op te dringen.

1695717717075.png


Ik wil Google Search als standaard zoekmachine instellen.

Dat lukt mij niet. Heeft iemand een oplossing ? Bedankt.
 
In het zoekvak klikken en dan opent er zich een pagina.Dan rechtsboven op de drie puntjes klikken-zoekinstellingen-meer instellingen en dan zoekmarkeringen uitvinken.
Zo is het bij mij gelukt.
 
Tja, met mijn register aanpassing.
Plaatje met bing.
en dan plaatje zonder bing na mijn registeraanpassing.
zoals ik al zei je moet dubbelklikken, als je niet wilt luisteren, het is niet mijn probleem., ik steek er verder geen energie meer in.
 

Bijlagen

  • zoeken met Bing.jpg
    zoeken met Bing.jpg
    96.8 KB · Weergaven: 48
  • Zoeken zonder Bing.jpg
    Zoeken zonder Bing.jpg
    25.5 KB · Weergaven: 45
Tja, iedereen zijn ding maar Edge en Chrome zijn beide BS (bullshit)
Voor de deze die geen BS verkiezen

Firefox Versie 118.0, voor het eerst aangeboden aan gebruikers van het Release-kanaal op
26 september 2023​

Nieuw::​

  • Geautomatiseerde vertaling van webinhoud is nu beschikbaar voor Firefox-gebruikers! In tegenstelling tot cloudgebaseerde
    alternatieven wordt vertaling lokaal in Firefox gedaan, zodat de tekst die wordt vertaald uw machine niet verlaat.

  • Web Audio in Firefox gebruikt nu de FDLIBM-bibliotheek op alle systemen om de anonimiteit te verbeteren met Fingerprint Protection

  • De zichtbaarheid van lettertypen op websites is beperkt tot systeemlettertypen en taalpakketlettertypen om fingerprinting in
    privénavigatievensters te verminderen.

  • Video-effecten en achtergrondvervaging zijn nu beschikbaar voor Firefox-gebruikers op Google Meet! (Opmerking: deze
    effecten zijn ook met terugwerkende kracht vrijgegeven om Firefox-versies terug tot Firefox 115 te ondersteunen).

  • Firefox Suggest-gebruikers (op dit moment alleen in de VS) kunnen nu browser add-on-suggesties direct in de adresbalk zien
    op basis van hun zoekwoorden.

Fixed​

  • Diverse beveiligingsproblemen opgelost.
 
@lange pier OK.. dat weten we dan, maar de antwoorden en suggesties hierboven waren dan ook niet specifiek aan jou gericht. We weten dat je dat soort zaakjes in orde hebt (niet cynisch bedoeld !) maar andere lezers hebben misschien wel baat bij alle mogelijke info die ze kunnen krijgen. Ook al is het taalgebruik van sommigen er soms wel wat over ... elk vogeltje zingt ...etc... inderdaad.
 
Het Bing icoontje weg met deze registertweak (BingSearchEnebled, value 0)
1695833322617.png



Nu zoek ik met GoogleSearch zonder dat Edge is verwijderd. Firefox is nu standaard browser
Om Edge te verwijdreren zijn er teveel manieren in omloop, de ene al moeilijker dan de andere.
Ben nog op zoek naar de eenvoudigste manier.

1695833076025.png
 
Ben nog op zoek naar de eenvoudigste manier.

Het sop is de kool niet waard om Edge te verwijderen. Vooral omdat je bij elke major upgrade van Windows het risico hebt dat hij terug is. Veel efficiënter is het opstarten van Edge gewoon te blokkeren en daar zijn véél tools voor te vinden.
En daarna vergeet je die gewoon ...
 
Betreft #15
Klopt, ik dacht dat dit je vraag was, de zoekfunctie van Win11, en niet een vraag over instellingen van een browser veranderen dit kan tegenwoordig een kleuter veranderen.
Hebben mijn tips enig soelaas gebracht waarmee daarmee Bing verdwenen is je Windows 11 zoekvak, dat was toch je vraag?
 
Laatst bewerkt:
Het sop is de kool niet waard om Edge te verwijderen. Vooral omdat je bij elke major upgrade van Windows het risico hebt dat hij terug is. Veel efficiënter is het opstarten van Edge gewoon te blokkeren en daar zijn véél tools voor te vinden.
En daarna vergeet je die gewoon ...

@PhilipV . Na overweging kan ik dat totaal beamen.

Iedereen, bedankt voor de geboden hulp.

De zoekfunctie is nu met Google en van Edge heb ik eigenlijk geen last meer.
Hier mag een slotje op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan