Windows 10 Andere harddisks gegevens niet meer te zien

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ter info: in mijn PC zijn meerdere harddisks geplaatst. Ik heb nu op een nieuwe harddisk Windows 10 terug geïnstalleerd omdat ik terug met een mooie nieuwe Windows 10 PRO versie 21H1 wil beginnen omdat de vorige al enkele jaren steeds maar geüpgraded is naar latere versies, ik heb nog steeds deze oude harddisk.
Maar nu heb ik een probleem en vraag; waarom herkent deze nieuw geïnstalleerde Windows 10 Pro 21H1 versie niet de gegevens op die andere harddisks ? alhoewel deze wel op die harddisks staan want dat zie ik aan de bytes die gebruikt zijn ?
Wat heb ik verkeerd gedaan ?
 
koppel alle harddisks los (van stroom halen) behalve de schijf waar je de nieuwste windows op wilt hebben.
Installeer dan windows opnieuw
Als dat gereed is , dan alle andere harddisken weer aansluiten en zou het opgelost moeten zijn.
Let wel op dat in het bios de nieuwste schijf als eerste boot!
 
Kun je dit met een plaatje verduidelijken.
Wat zie je wel. Want ik zou niet weten waarom jouw OS die schijven zou weergeven als ongepartitioneerd.
Mocht de schijf dynamisch zijn, dan gewoon opnieuw importeren.
En als aanvulling op het bericht van aardbei, als het goed is gegaan is C:\ een partitie op jouw nieuwe schijf.
De systeem schijf heet sinds Windows XP altijd C:\ .
Voor die tijd was C:\ schijf 0 en B:\ schijf 1 en zo verder.
 
Lokale account of MS account voor je Windows ?
De user waar je nu mee aangelogd bent heeft waarschijnlijk géén rechten op die 'oude' schijven.

En het is niet omdat de user dezelfde naam heeft gekregen bij je installatie dat het technisch ook om dezelfde account gaat.
Hoe het op te lossen weet ik echter - spijtig genoeg - ook niet meteen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan