Status
Niet open voor verdere reacties.
Leuk te horen dat het werken met de Smartphone beter mee valt dan verwacht. Ik gebruik hier dagelijks security 360 en die reclame die je krijgt is inderdaad een minpunt, maar dat neemt helemaal de werking niet in gedrang. Met een simpele veeg of de terug toets is het meteen weg. Maar ik kan begrijpen dat dit voor een bedrijfs telefoon niet de bedoeling is. Ik zal eens uitzoeken wat je dan eventueel wel kan gebruiken. Hoe je moet voorkomen dat men andere telefoonnumers bij kan voegen is mij niet duidelijk. Daar ga ik ook nog ff moeten naar zoeken en hoop u een passend antwoord te kunnen geven daaromtrent.
 
Beste, ik heb hier meer als een uur intensief gezocht hoe je telefoonnummers toevoegen kan blokkeren, maar helaas heb ik het niet gevonden tot nu toe. Blijkbaar word dit bij mijn weten nergens aangeboden. Wel kan je ervoor zorgen dat er niet kan gebeld of gesmst worden, maar een app of een instelling die ervoor kan zorgen dat je geen nummers kan toevoegen heb ik helaas niet gevonden. Ik begrijp heel goed dat dit voor u heel belangrijk is, als iedereen zo maar naar iedereen kan gaan bellen, ikzelf heb van mijn werk ook een telefoon echter geen Smartphone en dat is voor mijn doeleinden ook niet nodig, hij moet vooral tegen een flinke stoot kunnen. Ik weet dat de provider Proximus is, maar daar zijn een aantal nummers die wij kunnen bellen zonder dat daar buiten bundel bij gerekend word. Bellen we met deze telefoon naar een ander nummer dat niet in die lijst staat komt dit apart op rekening en moeten wij die kosten uit eigen zak gaan betalen. Misschien is dit iets wat jij ook eens aan je provider kan vragen. Zo kan je aantonen dat enkel DIE nummers in het abbo zitten en al de rest is uit eigen zak te betalen en dit is bij ons per gesprek. Wedden dat je medewerkers dan niet snel gaan bellen met de telefoon van de zaak.
 
Zoiets lijkt mij ook niet te bestaan, want wil zoiets nou ? Als voor zo'n progje geen markt is kan het moeilijk worden om iets te vinden.
Misschien als je goed bent in apps ontwikkelen zou je met de juiste kennis zelf iets kunnen schrijven.

Anders toch met excel aan de slag en een server draaien zoals ik eerder heb geschreven.
Met excel kan nagenoeg alles en je houd alles in eigen beheer.
 
Zoiets lijkt mij ook niet te bestaan, want wil zoiets nou ? Als voor zo'n progje geen markt is kan het moeilijk worden om iets te vinden.
Misschien als je goed bent in apps ontwikkelen zou je met de juiste kennis zelf iets kunnen schrijven.

Anders toch met excel aan de slag en een server draaien zoals ik eerder heb geschreven.
Met excel kan nagenoeg alles en je houd alles in eigen beheer.

Daar heb ik geen bal verstand van. Dus laat ik dit over aan anderen zoals Skippy, die is wel beter thuis in dat soort zaken als ik.
 
CVE,
Bedankt voor je tijd die je in dit probleem steekt.
Denk dan ook dat we maar moeten gaan zoeken in de zin van rekeningbellen.
Is zeker niet ideaal, want naast dat de telefoon dat "open" staat, is er ook nog een extra administratieve werklast.
Ga maar eens meer dan 100 abonnementen controleren op "buiten bundel" gebelde nummers.
Dat kan natuurlijk perfect door onze provider in beeld gebracht worden, maar moeten dan nog eens doorgerekend worden aan de gebruiker.
Extra werk waar onze personeelsdienst niet zit op te wachten denk ik.

Skippy,
Denk dat het promoten van Excel mij nu wel duidelijk is, echter wil ik in die richting niet gaan voor wat de gsm betreft.
Ik heb ook al redelijk wat ontwikkeld in Excel, en kan dit zeker smaken, maar werkt niet op smartphones.

De wijze waarop ik nu kan werken met Exchange van contacten in office 365 is een grote verbetering, en wil ik verder uitwerken.
Reclame in een app kan uiteraard worden weggeveegd of genegeerd worden, maar is naast vervelend ook niet toegelaten.
De reclame in 360 security is vaak een link naar een andere app die zonder probleem kan gedownload en geïnstalleerd worden.
Niet de bedoeling dus.

Mocht er dus nog iemand een oplossing hebben, hoor ik het graag.
 
CVE,

Heb nog een vraagje i.v.m. het synchroniseren van de contacten.
Liep weer vooruit op de zaken die te goed gingen.
Kan ik op Android one-way synchroniseren?
Heb dit nog niet op het toestel zelf gecontroleerd, maar wel op een Windows Phone.
Op mijn Windows Phone heb ik het account ook toegevoegd, en alle contacten komen perfect binnen.
Echter als ik een nummer aanpas, wordt dit eveneens op het account aangepast.
Wil dus zeggen dat een gebruiker de lijst kan aanpassen, en is dus niet de bedoeling.
Kan dit geconfigureerd worden op Android?
 
CVE,

Heb nog een vraagje i.v.m. het synchroniseren van de contacten.
Liep weer vooruit op de zaken die te goed gingen.
Kan ik op Android one-way synchroniseren?
Heb dit nog niet op het toestel zelf gecontroleerd, maar wel op een Windows Phone.
Op mijn Windows Phone heb ik het account ook toegevoegd, en alle contacten komen perfect binnen.
Echter als ik een nummer aanpas, wordt dit eveneens op het account aangepast.
Wil dus zeggen dat een gebruiker de lijst kan aanpassen, en is dus niet de bedoeling.
Kan dit geconfigureerd worden op Android?
Beste, ik vrees dat je daar niets kan aan vergrendelen. Dat is nu eens iets waar de meeste niets willen aan blokkeren. Dus zal daar hoogstwaarschijnlijk geen app of instelling voor handen zijn om in een account iets te gaan vergrendelen. Je kan een account gaan vergendelen, maar dan is niets toegankelijk erin, maar eens die open is wat de bedoeling is kan je er helaas niets aan gaan blokkeren, zeker niet als het om telefoonnumers toevoegen gaat. ik vrees dat je oude FDN daar toch een stuk veiliger in was als wat er nu voor handen is voor Android, maar FDN ken ik niet, ben er nochtans op zoek naar geweest en het meeste wat ik vind gaat over brandweer, of 1 of ander raar iets, waar ik dan ook niet op ga klikken he.
 
CVE,

Skippy,
Denk dat het promoten van Excel mij nu wel duidelijk is, echter wil ik in die richting niet gaan voor wat de gsm betreft.
Ik heb ook al redelijk wat ontwikkeld in Excel, en kan dit zeker smaken, maar werkt niet op smartphones.

De wijze waarop ik nu kan werken met Exchange van contacten in office 365 is een grote verbetering, en wil ik verder uitwerken.
Reclame in een app kan uiteraard worden weggeveegd of genegeerd worden, maar is naast vervelend ook niet toegelaten.
De reclame in 360 security is vaak een link naar een andere app die zonder probleem kan gedownload en geïnstalleerd worden.
Niet de bedoeling dus.

Mocht er dus nog iemand een oplossing hebben, hoor ik het graag.

Ik vrees dat er voor de specifieke eis die u stelt geen oplossing is.
Verder denk ik mee door iets te fabriceren met Excel en dat is mijns inziens geen promoten. Ik heb daar verder absoluut geen belang bij.

Wat ik wel gevonden had, maar niet mee aan de slag gegaan was Click to Call van Cisco. Hiermee is ook via Office het één en ander mogelijk. http://www.cisco.com/c/dam/en/us/td/docs/voice_ip_comm/cups/7_0/localizations/c2c70qsgnld.pdf
Ik heb geen idee of zoiets ook als app voor smartphones beschikbaar is en of dit dan aan uw wensen voldoet.


Ik haak hierbij af.
 
Beste, die apps kunnen als je google play ook vergrendeld met security 360 niet geinstalleerd worden. Mijn google play is vergrendeld en kan dit dus weten omdat ik het getest heb. Hij vraagt naar de ontgrendelcode en dus is het niet installeerbaar. Maar ik begrijp u ten zeerste dat je alles wil afschermen. Dat Skippy niet in de mogelijkheid ligt om u geheel verder te helpen is ook heel begrijpbaar, want Smartphone is zijn ding niet. Hij heeft wel heel veel kennis op gebied van office producten wat mij dan mankeert. Die cisco moet ik ook nog eens bekijken.
 
Er bestaat ook nog zoiets als een telefooncentrale in the cloud.
Niet mijn terrein en geen idee wat hiervan de beveilingsmogelijkheden zijn.
Zal geen goedkope aanschafkosten zijn, maar de gesprekskosten zijn minimaal.

Ik zou uw wensen eens voorleggen aan een leverancier van zo'n dienst, misschien is dat het ei van Columbus ?
Zij zijn daarin gespecialiseerd.
 
Die oplossing van Sisco is denk ik een soort van voice over IP niet?
Zie ook hier geen integratie met smartphone.
 
Er bestaat ook nog zoiets als een telefooncentrale in the cloud.
Niet mijn terrein en geen idee wat hiervan de beveilingsmogelijkheden zijn.
Zal geen goedkope aanschafkosten zijn, maar de gesprekskosten zijn minimaal.

Ik zou uw wensen eens voorleggen aan een leverancier van zo'n dienst, misschien is dat het ei van Columbus ?
Zij zijn daarin gespecialiseerd.

Ik zie overal dat dit via internet gaat, dan zal iedere smartphone ook over een databundel dienen te beschikken als er naar dit systeem word over gegaan. Bij sommige providers krijg je redelijk veel data voor een betaalbaar abbo, maar de persoon in kwestie heeft volgens ik begrepen heb nood aan 100+ toestellen. Als je zo meer als 100 toestellen een abbo moet geven met genoeg data ben je toch wel hier in ons kikkerlandje een flinke duit per maand kwijt. Daarbovenop komt dan nog eens de kosten van dit systeem. Ik denk dat er nog flink gezocht zal moeten worden naar een passende en betaalbare oplossing. Maar inderdaad zoals Skippy aangeeft, eens contact opnemen met zo een firma lijkt mij wel geen slecht idee.
 
CVE,

Is inderdaad geen optie om al deze abonnementen naar data te laten overgaan.
Denk dat mijn baas mij niet graag zal zien komen.

Heb ondertussen al wat geprutst, en heb een work-around gevonden voor het probleem dat de eindgebruikers contacten kunnen aanpassen.
Onze IT Outsourcing had me op het idee gebracht om de contactenlijst niet te maken in de account waarnaar de gebruikers mee synchroniseren, maar in een gedeelde contactenlijst.
Ik heb dus op mijn account een map met contacten aangemaakt en deze gedeeld als alleen lezen met het gebruikersaccount.
De eindgebruikers krijgen nu de contacten door, kunnen ze wel nog aanpassen lokaal, maar worden bij de eerstvolgende synchronisatie opnieuw juist gezet.
Maar zoals bij met oplossingen is er ook hier een ander probleem.
Als de eindgebruiker op zijn Android een contact verwijderd, komt dit contact niet automatisch terug na synchronisatie.
Het contact moet dan op mijn account aangepast en opgeslagen worden. Pas dan komt het opnieuw in de lijst van eindgebruiker.

Ben er dus bijna wat de synchronisatie van contacten betreft, maar is er natuurlijk nog altijd het probleem van beveiliging.

Heb ook nog een bijkomend probleem met deze synchronisatie maar dan op Windows-Phone.
Hier krijg ik geen contacten op door van dit account zoals wel op Android.
Maar zal hiervoor eens een topic in de categorie Windows-Phone maken.
 
Dat heeft geen zin om daar een topic te maken, want er is niemand hier die daar veel kaas van gegeten heeft. Windows Phone is een uitstervend iets, helaas volgens mijn vrouw. Ik vind er helemaal niets aan. Ik vind er niets aan. Ik ken er ook niet zo heel veel van. Dus ik zal u niet verder kunnen helpen daarmee.
 
Deel zeker je mening cve! Windows Phone is inderdaad uitstervend net omdat het zo'n rotdingen zijn.
Maar helaas heeft ons bestuur in onze policy opgenomen dat er m.b.t. uniformering hiermee moet gewerkt worden.
Tot mijn grote frustratie, maar niets aan te doen.
Ondertussen hangen we er een aantal jaar aan vast, en moet ik dan ook voor een oplossing zorgen.
Dus volgens u is er niemand op dat forum die me met mijn vragen kan helpen?

Zal de mosterd dan maar ergens anders moeten gaan zoeken.
Koppel nog wel wat terug als ik elders info doorkrijg.

Mocht je in tussentijd een idee hebben gevonden wat beveiliging betreft, hoor ik het graag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan