Status
Niet open voor verdere reacties.
heb een pc et windows 10 en ben een gebruiker van true image om regelmatig een backup te maken maar heb nu volgend vastgesteld :
Wanneer ik mijn pc opstart vanop een met true image gemaakte stick moet ik de keuze maken zie foto

P1020858.jpg
1 om true image te starten maar ls ik 1 indruk gebeurt er niets
nummer lock staat ingeschakeld noch het numeriek klavier noch de 1 op het klavier geen reactie
de c indrukken om verder windows te starten werkt wel.
ik wou dit testen om als ik ooit in de problemen kom een goed werkende backup terug te zetten.
Wie weet wat hiervan de oorzaak is??
ik heb true image 2015 maar ik de versie 2014 maar beide hetzelfde of ik opstart van cd of usb maakt geen veschil
 
u kunt de muistoetsen inschakelen als u de muisaanwijzer met het numeriek toetsenblok wilt gebruiken ..druk hier voor alt+schift-links+numlock of ctrl+m of gewoon op F10
*hier kreeg ik met het indrukken van de F10 dus de mogelijkheid om te kiezen of ik dus wenste op te starten vanaf de acronis recue media of dat ik dus door wenste te starten naar Windows10...ik koos dus voor de acronis opstart media en deze startte hier gewoon op.

da7833775c-Ashampoo_Snap_2017.05.06_12h36m39s_004_.png
 
dan speelt de secure boot optie op en houd deze wellicht het opstarten van de Acronis opstart media tegen ...
er van uitgaande dat je dus een uefi opstart media van acronis heb aangemaakt ..
over welke pc gaat het ...wellicht dat je een bepaalde F toets kunt indrukken om toch via de acronis opstart media te kunnen opstarten ...
 
er staat niets vermeld in je handleiding doch vermoed ik dat je de F12 toets dient te gebruiken wil je dus kunnen opstarten vanaf de acronis opstart media .
 
Sory maar ik denk dat jullie mijn vraag niet goed gelezen hebben
Om bij deze pc de opstart instellingen te wijzigen moet je F2 of Del drukken
het opstarten vanaf een true image stick of cd is geen probleem dat doet hij maar dan komt de keuze vraag: kijk eens op de afbeelding
Ashampoo_Snap_2017.05.07_09h59m28s_005_.jpg

en daar zit mijn probleem als ik de 1 indruk reageert de pc niet Maar de C indrukken is geen probleem dan start windows gewoon op
heb reeds met een ander klavier getest maar een 1 indrukken werkt niet en zo kan ik true image niet opstarten.
Heb dit reeds bij andere pc gedaan en daar werkt dit zonder problemen
 
het scherm dat je laat zien is niet datgene dat ik hier te zien krijgt bij het opstarten van deze acronis opstart media... jij zit in feite nog steeds in het bios post menu m.a.w. je bent nog niet opgestart van af de acronis opstart medium !

het probleem is dat jij dus deze niet kunt selecteren ..daarom dat ik eerder meedeelde om het via de alt+schift-links+numlock of ctrl+m of gewoon op F10 te proberen .. maar ook dit wilde bij u niet lukken ... daarop dat ik dan aanhaalde om secure boot uit te schakelen...ook dit gaf geen oplossing .
*je kan zelfs géén ps/2 toetsenbord aansluiten zie ik ... dit zou dan mogelijk wel gewerkt hebben .
 
Met F2 kom je in de bios, over DEL wordt door Asus zelf niets verteld.

En met F8 en soms met ESC kom je in het bootmenu, hoef je helemaal niet in de bios voor te zijn, niet gelezen dus.

En de link van Acronis staat precies wat je moet doen, niet gelezen?

Ook start je op met een UEFI bootmedium via een vermoedelijk legacy bios, dat wil niet, het is of/of en indien een GPT schijf moet je sowieso niet de legacy/CSM gebruiken.
 
Beste ik heb dit wel allemaal gelezen en ook al allemaal gedaan
Via f8 kom ik inderdaad in het boot menu en daar maak ik de keuze om via een met true image gemaakte opstart medium en dan krijg ik de keuze zoals reeds een paar keer met de afbeelding getoond
maar ik moet 1 keizen om true image te starten en dat is wat niet lukt want de 1 reageert niet
Voorheen had ik Win 8.1 64 bit en dat is ook GPT en daar lukte dat perfect om de keuze 1 te maken.
Nogmaals dit is juist mijn probleen!!! ik kan op geen enkel manier een 1 indrukken het klavier reageert daar niet op wel om de C maar dan start hij gewoon verder op.
ik kan op geen enkele manier het prog true image starten

DSC00727.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan