Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Heb een probleempje met acronis, ik heb vorige week een back up gemaakt van de laptop, volledig en aangepast komt dan in de instellingen te staan.
Bij de optie planning zet ik uitschakelen, dus alleen als ik wil maak ik een back up.
Nu maakt hij elke maand de woensdag een back up, ik krijg terwijl ik aan het werken ben op mijn laptop dat de image niet kan worden gemaakt,
tuurlijk heb dan ook geen EHD aangesloten,
hij zegt niet alleen dat het niet gaat hij geeft ook aan dat mijn vorige is mislukt.
die moet ik dan verwijderen uit de lijst die je ziet op de laptop maar ik laat de back up wel staan op de EHD
Iemand een idee hoe ik die tijds backup kan uitschakelen?

greets


ed
 
misschien een domme vraag maar moeten alle images in een en dezelfde map, hoe kan acronis anders gaan vergelijken met de vorige images
ik maak altijd een aparte map aan bv image van 27/07/2016
Wat bedoel je met vergelijken?
Als het voor eein incrementele backup is, die kan je sowieso enkel aan een bestaande backup toevoegen, in dezelfde map dus.
Dat is inderdaad nodig om te kunnen vergelijken met een vorige backup om dan enkel de verschillen toe te voegen in de incrementele backup.

Voor het valideren wordt er niet vergeleken met een schijf of data maar of de backup/image goed gemaakt is en kan geopend en gelezen worden zonder fouten.
Je kan eender welke backup in eender welke map valideren.

Deus
heb je nergens een woordje uitleg over je je back-up koppelen aan een virtuele schijf??
ed
Ivm koppelen, blader naar een image, rechtsklik er op, kies Archief\koppelen.
Dan krijg je een virtuele schijf met eigen letter die je eventueel zelf kan kiezen.
Net zoals je een externe hdd aansluit.
Om te verwijderen rechtsklikken op de schijfletter ((deze) computer), verkenner .... )) van de virtuele schijf en ontkoppelen kiezen.
Staat allemaal in de handleiding.

Bij maken opstartschijf.
Je MOET geen opstartparameters ingeven.
Je KAN opstartparameters ingeven.
 
wel gisteren avond nadat de pc veilig bevonden werd door de AVG Inernet Security en door Malwarebytes premium heb ik hier dus de acronis opgestart om wederom een image aan te maken .... deze is nu een 40,49gb groot en dit terwijl de C maar voor 50gb in gebruik is ... er word dus een compressie verhouding toegepast ...hoe sterk deze compressie dient te zijn dien je zelf eerder wel in te stellen .

Ashampoo_Snap_2016.07.28_11h17m11s_003_.png
 
wel gisteren avond nadat de pc veilig bevonden werd door de AVG Inernet Security en door Malwarebytes premium heb ik hier dus de acronis opgestart om wederom een image aan te maken .... deze is nu een 40,49gb groot en dit terwijl de C maar voor 50gb in gebruik is ... er word dus een compressie verhouding toegepast ...hoe sterk deze compressie dient te zijn dien je zelf eerder wel in te stellen .

Bekijk bijlage 17235

Met max bespaar je misschien wel een 10% extra ruimte maar duurt veel langer.
Als je dan ook nog eens veel fotos, mp3, mp4 of andere compressed data hebt duurt het nog eens veel langer.

Bij hogere instelling dan standaard worden incrementele backups soms ook groter dan een full backup.
Veronderstel dit net komt door de compressie, bug denk, waardoor het vergelijken met vorige backup fout loopt en alles als nieuw wordt gezien.
Of zo iets...
 
je beweerd dus indien je een hogere compressie instel dan de standaard 10% er een grotere omvang is van de gemaakte backup juist omdat de acronis hier niet mee overweg kan !
 
handhaaf je een hogere compressie dan dan is de omvang bijna gelijk aan de normale compressie die standaard geselecteerd is ... zoals je kan zien in de bovenstaande afbeelding heb ik de instelling betreffende de toe te passen compressie verhouding gewijzigd van normaal naar hoog ... echter als je kijk naar de aangemaakte test omvang grote bij een hoge compressie dan zie je dat deze niet veel verschilt met de eerdere aangemaakte image's waar dus de normale compressie werd toegepast !

9f0a2e179b-Ashampoo_Snap_2016.07.28_12h35m45s_005_.png


9f0b9c6c59-Ashampoo_Snap_2016.07.28_13h27m42s_006_.png
 
Met max bespaar je misschien wel een 10% extra ruimte maar duurt veel langer.
Als je dan ook nog eens veel fotos, mp3, mp4 of andere compressed data hebt duurt het nog eens veel langer.

je beweerd dus indien je een hogere compressie instel dan de standaard 10% er een grotere omvang is van de gemaakte backup juist omdat de acronis hier niet mee overweg kan !

Nee, ik beweer dat je met een hogere compressie misschien wel 10% ruimte bespaard, de backup dus kleiner wordt = besparen op HDD ruimte, maar dit wel langer kan duren.
Had misschien beter geschreven "tot 10%"
Btw, langer duren... ik maak regelmatig backups van systemen voor ik er aan ga werken, die backups kunnen soms wel 400-600GB groot zijn, dan merk je wel verschillen hoor.

Heb bij incrementele backups met max compressie wel gemerkt deze soms groter worden dan de initiele backup.
Terwijl standaard compressie hier geen problemen blijkt te hebben.
 
heb nu eens een image gemaakt en er staat terug versie 10/ 346.93 gig groot? Gemaakt zoals jullie zeiden, een naam geven en acronis zet ze dus in een map, mijn backup's!
hoe kom ik aan die grootte, op de EHD is ze maar 53gig groot;
heb dan eens een incrementele proberen maken, zet acronis daar automatisch incrementeel bij en ik moet dus aanduiden dat ze naar de map backup's gaat zoals de eerste van 53 gig in staat, maar dan maakt acronis geen nieuwe map aan zoals bij de eerste maar zet hij gewoon zijn image neer, zonder dat daar incrementeel achterstaat?
doe ik iets verkeerd,

cf43d5cee6-Ashampoo_Snap_2016.07.30_20h37m32s_004_.png
 
daar is duidelijk iets verkeerds ingesteld bij u ... nu zitten we al rond en bij de 60 berichten.. en nog is het je onduidelijk tevens ook voor mij hoor is dit onduidelijk ...je hanteert dezelfde instellingen als die ik gebruik.. en toch !

*denk dat een herinstallatie of een herstel installatie van de acronis toegewezen is !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan