Varia ACCESS, VBA OptionValue (Optiewaarde)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aan de leden programmeurs in SQL, access,
Hier ben ik weer met een vraag aan de prominente programmeurs die mij al verschillende keren uit de nood hebben geholpen.
Ik weet het, in iemands programma induiken is WAANZINNIG moeilijk. Ik zit al een week te broeden op dat ei maar geraak er niet uit.
Mijn probleem zal het waarschijnlijk ook zijn. Maar als je op een wisselknop drukt die in een groepsvak zit dan retourneert Access het nummer van die wisselknop (OptionValue?) door het groepsvak ( naam is CriteriumKeuze) ook dat nummer te geven. Hoe krijg ik dat nummer te pakken zodat ik dat kan toekennen aan een variabele (varGroepsKeuze). Het groepsvak zit wel in een subformulier (sfrmKeuzeCriteriumEnOptie). Het formulier noemt frmSelecterenDrukEnveloppen.
Een paar programmalijnen:


VarGroepsKeuze = [Form]![sfrmKeuzeCriteriumEnOptie].[Form]![CriteriumKeuze]

Select Case VarGroepsKeuze de nummer van de wisselknop


Case 1
DoCmd.OpenReport "rptEnvelop", acViewPreview, "", "", acDialog druk alle enveloppen
'.........
Exit Sub
Case 2
DoCmd.OpenReport "rptEnvelop", acViewPreview, "", varCriterium, acDialog druk enkel enveloppen gekozen klanten in keuzevak
'.......
Exit Sub
Case 3
DoCmd.OpenReport "rptEnvelop", acViewPreview, "", VarSel3, acDialog druk enveloppen van enkele aangevinkte klanten
'.......
Exit Sub
Case 4
'.......


met dank voor uw nuttige tijd en hopend op resultaat,
vriendelijke groeten,
WiBoData
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan