Windows 10 Aankoop HP Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal, ik weet niet of hier mensen op dit forum zitten die aankopen doen bij de Mediamarkt maar wij wel in ieder geval. Wij hebben ons vorige week een HP Laptop aangekocht en bij het instellen van Windows 10 Home konden wij niet anders dan de Mediamarkt toestemming geven om de Windows te activeren, tot zover niets aan de hand zou men zeggen. Achteraf blijkt dit niet zo een goed keuze te zijn daar zij dan ook diverse zooi op je laptop installeren en je register vol staat van linken en vermeldingen naar dit bedrijf, er staan verwijzingen in die altijd hun van bepaalde rechten voorzien iets wat mij enorm stoort alsof zij onze laptop onder beheer hebben. Wij hebben deze laptop niet laten instellen door de M.M dat hebben we zelf gedaan anders hadden we dat nog helemaal niet gezien maar eenmaal bij het instellen is er geen weg meer terug, als je dan na het instellen van Windows de laptop opnieuw opstart word je geconfronteerd met de voorgeïnstalleerde software en links van de M.M. allemaal gelinkt naar dit bedrijf.
Zijn er meer gebruikers hier te vinden die dit ook hebben ondervonden, als er oplossingen voor zijn daar vanaf te komen zouden wij dit graag horen waarvoor onze dank.

OK... dus Windows is geactiveerd ! Fijn en klaar ....
Waarom wil je dan nog iets uithalen met die MMStart ? Gooi dat programma er dan gewoon af. Zoals hierboven al een paar collega-meelezers hebben gesuggereerd.

PhilipV, in Opstart-apps staat inderdaad de MM app alleen niet te verwijderen (afbeelding) en verder is er ook niets te verwijderen?. Ik heb een vermoeden dat deze App te maken heeft met die vermeldingen in het register.

Bijlagen

• Opstart-apps_1.PNG
    Opstart-apps_1.PNG
    48.3 KB · Weergaven: 130
ik heb hier op de website dit gezien "Programma's grondig verwijderen met Revo Uninstaller" https://www.pctuts.be/resources/revo-uninstaller.44/ kan je dat met dit niet wegkrijgen

Patje001, je hebt gelijk met Revo Pro Uninstaller kun je bij "Beheer Autorun" de opstart app aanvinken en zonder problemen verwijderen. Nu nog de vermelding in het register dan zijn we goed op weg. Bedankt voor de goede tip.

Bijlagen

• Schermafbeelding 2021-07-12 101745.png
    Schermafbeelding 2021-07-12 101745.png
    11.6 KB · Weergaven: 116
Hallo aardbei, in het register heb ik het volgende gevonden: HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Setup\State (zie afbeelding) maar nog niets verwijdert, de 2 overige zou ik even niet weten te vinden Tips?
Schermafbeelding 2021-07-12 162152.png

in register zou ik enkel in deze mappen verwijderen niet in andere in register ga je via uitvoeren en daar type je in regedit

Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE
Computer\HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE

Patje001 en aardbei, zouden we niets eens moeten gaan denken de USB Stick erin te duwen en Windows geheel opnieuw te installeren zoals ze al meedere meedenkers hebben aangegeven? Dan gaan wel helaas meerdere tooltjes weg o.a van B&O en van HP zelf maar dat MM geneuzel blijft parten spelen iets wat ik schandalig vind, hoe denken jullie daarover.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan