aankoop laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben van plan om een laptop aan te schaffen. Het moet een krachtig toestel zijn met veel opslagcapaciteit. Ik ga deze gebruiken om films te monteren, office, internet, enz...
Ik heb op de laptopshop gekeken en 2 toestellen genomen om te vergelijken, maar het is niet gemakkelijk om tussen die 2 te kiezen;!
Dit zijn ze: Vergelijken - Laptopshop.be
Iemand raad hierover?
Thx
 
Ik heb wel ervaring met de HP EliteBook reeks. Dit zijn echt beesten.
HP EliteBook 8560w LY525EA Azerty 2.099€

Prijs is er wel naar maar de kwaliteit is wel een stuk beter. En een geheugenuitbreiding naar 8GB (max 32GB!) kost nietveel.
Full HD scherm met heel goede professionele video chipset (QUADRO). Snellere schijf (7200 RPM),...
 
Een lekker compact lappie is de Dell Vostro 3450, met aparte Graka, aanrader, heb deze zelf ook met optie accu, 9 uur werken, soms nog langer!!
 
Ik ben al jaren een fan van Sony.
Het voordeel van een Sony Laptop is dat je deze zelf kunt samenstellen.
Je maakt dus je eigen systeemconfiguratie.
Heb je minder behoefte aan bepaalde hardware, dan kies je voor een wat slechtere keuze. Wil je een hele snelle processor dan kies je daar voor.
Een Blue-ray disk, ook dat is geen probleem, hiervoor kun je ook kiezen.

En je hebt een clean systeem zonder enorme hoeveelheden overbodige probeerversies waar je niet om gevraagd hebt.

En wat ook niet onbelangrijk is, ze zijn degelijk en goed. De koeling is goed opgebouwd en zorgt zelden voor problemen.

https://shop.sony.nl/shop/ipc/displ...cCharGroupName=$BASE_GROUP&isHideActive=)/.do
 
Ik denk dat de gouden raad van jaren geleden hier nog altijd van toepassing is. Je kan makkelijker en vlotter op een desktop monteren. De schijf is bijna altijd sneller, je kan makkelijker en sneller naar een andere schijf opslaan. Je kan makkelijker uw graka kiezen. Je kan makkelijker geheugen uitbreiden. Meestal is de desktop ook sneller dan een gelijksoortige laptop.De prijs is ook goedkoper voor een gelijkaardige configuratie.
 
ik heb een hp pavilion g7, toffe machine een AMD proccessor, leuk voor studio 16-prog, Intel loopt daarop vast!
nadeel: heb verschillende tools geprobeerd om mijn schijf te verdelen (ook met een linux-prog) en dit lukt niet! heb een c:systeem, een herstel partitie en een hp-tool gedeelte!
heb een externe hd-schijf gekocht voor experimenten, downloads ... andere deugnietereij!
leerde ermee leven en ... ikke content. Nuttige info?!
 
ik heb een hp pavilion g7, toffe machine een AMD proccessor, leuk voor studio 16-prog, Intel loopt daarop vast!
nadeel: heb verschillende tools geprobeerd om mijn schijf te verdelen (ook met een linux-prog) en dit lukt niet! heb een c:systeem, een herstel partitie en een hp-tool gedeelte!
heb een externe hd-schijf gekocht voor experimenten, downloads ... andere deugnietereij!
leerde ermee leven en ... ikke content. Nuttige info?!

De reden waarom dit niet lukt bij die HP laptop is volgende:
Deze hebben standaard 4 primaire partities aan boord. OS, Tools, Recovery en System.
4 Primaire partities is het maximum. Wil je er eentje bijmaken moet je er eentje wegdoen (Tools of Recovery dus)
Geld ook voor een extended partitie; vb 3 primaire + 1 extended met verschillende logical partities.
 
Ik ben al jaren een fan van Sony.
Het voordeel van een Sony Laptop is dat je deze zelf kunt samenstellen.
Je maakt dus je eigen systeemconfiguratie.
Heb je minder behoefte aan bepaalde hardware, dan kies je voor een wat slechtere keuze. Wil je een hele snelle processor dan kies je daar voor.
Een Blue-ray disk, ook dat is geen probleem, hiervoor kun je ook kiezen.

En je hebt een clean systeem zonder enorme hoeveelheden overbodige probeerversies waar je niet om gevraagd hebt.

En wat ook niet onbelangrijk is, ze zijn degelijk en goed. De koeling is goed opgebouwd en zorgt zelden voor problemen.

https://shop.sony.nl/shop/ipc/displ...cCharGroupName=$BASE_GROUP&isHideActive=)/.do
Bij Dell dus ook, en het leuke is dat je daar een 7200RPM harde schijf meekrijgt. Even snel als een desktop! De koeling is ook top, alleen de HDD hoor je zoemen. Topding, maar Sony is ook goed :)
 
ik heb hier een ACER ASPIRE 8942G-728G

ik heb deze laptop toch al zo een kleine 2 jaar en heb nog géén enkel probleem mee gehad
toen was dat de beste wat betreft de prijs,waarvoor ik die toch wel nog een slordige 2000€ voor betaald heb
maar ik ben er wel héél tevreden over goede keuze die tijd
maar wij weten allemaal dat het in laptop(computer) land niet stil staat alles voortdurend verandert ( en soms verbeterd )
één nadeel heb ik wel bij deze ondervonden om mee te nemen is hij wel iets te groot 18,4''
Acer Aspire 8942G-728G128TBN (LX.PLU02.190) - Reviews, prijzen en specificaties van alle Acer Aspire 8942G modellen
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan