Windows 10 Aankoop HP Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal, ik weet niet of hier mensen op dit forum zitten die aankopen doen bij de Mediamarkt maar wij wel in ieder geval. Wij hebben ons vorige week een HP Laptop aangekocht en bij het instellen van Windows 10 Home konden wij niet anders dan de Mediamarkt toestemming geven om de Windows te activeren, tot zover niets aan de hand zou men zeggen. Achteraf blijkt dit niet zo een goed keuze te zijn daar zij dan ook diverse zooi op je laptop installeren en je register vol staat van linken en vermeldingen naar dit bedrijf, er staan verwijzingen in die altijd hun van bepaalde rechten voorzien iets wat mij enorm stoort alsof zij onze laptop onder beheer hebben. Wij hebben deze laptop niet laten instellen door de M.M dat hebben we zelf gedaan anders hadden we dat nog helemaal niet gezien maar eenmaal bij het instellen is er geen weg meer terug, als je dan na het instellen van Windows de laptop opnieuw opstart word je geconfronteerd met de voorgeïnstalleerde software en links van de M.M. allemaal gelinkt naar dit bedrijf.
Zijn er meer gebruikers hier te vinden die dit ook hebben ondervonden, als er oplossingen voor zijn daar vanaf te komen zouden wij dit graag horen waarvoor onze dank.

bij instellingen systeemherstel deze pc opnieuw instellen dan worden alle programma's er afgehooien en uw bestanden kun je dan bewaard
of bij opnieuw opstartten shift ingedrukt houden den bij oplossingen Windows 10 opnieuw instellen

Wat deze mensen hier schrijven kom ik ook op mijn laptop tegen om jullie een impressie te geven waarom ik mij daar zo druk over kan maken, gezien de datum zijn ze daar al een tijdje mee bezig. Naar her schijnt zijn alle laptops na hun verplicht toestemming te geven Windows te activeren met dezelfde zooi geïnstalleerd als ik dat zo lees. (mmstart.exe) in het bijzonder.

Malware door MediaMarkt op mijn laptop geïnstalleerd?

Goed bezig daar bij MediaMarkt. Dat gaat toch terug in hun gezicht ontploffen hoor. Waarschijnlijk zo een idiote management beslissing waar de rest maar in moet volgen. Maar bon, realiteit is... als die vent ontslagen "zou" worden krijgt die nog een dikke vette bonus voor zen bewezen diensten. En de klant, tja... die kan dan weer klagen dat Windows niet deugd, omwille van allerhande andere factoren zoals deze. Niet bedoeld op de TS hier trouwens.

Zou het niet durven te zeggen, wij hebben ook deze geplaatste link krijgen toegestuurd en kan me helemaal vinden in wat er staat want mij is hetzelfde overkomen ook met die €29 start klaar maken wat ik ook heb geweigerd. Blijft nog steeds denken over wat ik moet gaan doen, zelf zit ik te denken aan een gehele nieuwe installatie zodat er echt alles verwijderd is..en ja opnieuw instellen naar de fabrieks instellingen is ook een optie maar wat staat er dan weer op straks. Zou zo maar kunnen dat er er dan weer die zooi van de MM erop word geïnstalleerd ook dat weet je nu niet meer meer zeker na alles wat je kunt lezen.

Zou het niet durven te zeggen, wij hebben ook deze geplaatste link krijgen toegestuurd en kan me helemaal vinden in wat er staat want mij is hetzelfde overkomen ook met die €29 start klaar maken wat ik ook heb geweigerd. Blijft nog steeds denken over wat ik moet gaan doen, zelf zit ik te denken aan een gehele nieuwe installatie zodat er echt alles verwijderd is..en ja opnieuw instellen naar de fabrieks instellingen is ook een optie maar wat staat er dan weer op straks. Zou zo maar kunnen dat er er dan weer die zooi van de MM erop word geïnstalleerd ook dat weet je nu niet meer meer zeker na alles wat je kunt lezen.
Ik zou niet twijfelen en gewoon een iso branden van de Micorsoft site zelf en een clean install doen. Dan pas ben je 100% zeker dat er niets achter blijft van rotzooi. Naar fabrieksinstellingen zou zo maar eens kunnen dat die rotzooi van MM er zo terug mee in komt. Het is te zien hoe die rommel van MM erin is gekomen.

Eerlijk gezegd, begrijp ik hier de commotie niet. Elk computermerk geeft zijn toestellen 'bloatware 'mee.
Die elektro-ketens doen er slechts een 'laagje' bovenop.
En opnieuw (#15) dit kan vrij eenvoudig worden verwijderd, toch?

Beste mensen, die " mmstart.exe " zie bijgevoegd bestand is te verwijderen of uit te schakelen in CCleaner, dan nog proberen te achterhalen wat voor een toestemming en rechten we hebben moeten geven ter activatie van Windows. Verder staan er geen geïnstalleerde programma's op die er op zijn gezet door MM, er staan er nog drie (3) vermeldingen in het register van de MM waarvoor die dienen weet ik nog niet en weet ook niet of ik deze maar zo kan verwijderen. Ik wil voordat ik de USB stick ga gebruiken voor een nieuwe installatie proberen te achterhalen ook voor andere gebruikers wat zij op hun laptops kunnen aantreffen bij aankoop.

Bijlagen

• 20210708_111945.jpg
    20210708_111945.jpg
    33.6 KB · Weergaven: 147
Wat er staat in CCleaner is het volgende: Startup Common Mediamarkt Start.lnk (Dwayne Bouwmann) is de uitgever. Dan vervolgens: C:\ Program Data\ Media Markt \ mm.start- win32.x64\mm.start.exe ...dat is wat er precies staat. De afbeelding kon beter maar is helaas niet zo, en ja Windows is geactiveerd dat is ook niet de vraag stelling maar de toestemming en rechten wat je aan MM moet geven om te kunnen activeren. (#18) bijgeleverde link.

... maar de toestemming en rechten wat je aan MM moet geven om te kunnen activeren. (#18) bijgeleverde link.
Zegt uw Windows dan toch dat hij niet geactiveerd is ?
In je bijdrage 27 hierboven zeg je eerst : "...ja, Windows is geactiveerd en dat is ook niet ..... "
En een zin verder vraag je je af welke toestemming je moet geven om te kunnen activeren .. Wat is het nu eigenlijk ?

Jazeker is Windows geactiveerd anders kun je de HP Laptop helemaal niet startklaar maken, dat is een van de vereisten wat de MM stelt. Op #18 staat de link die ik ook heb gekregen en zo zit het in mekaar wat daar staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan