Status
Niet open voor verdere reacties.

stallion

Medewerker
Forumleiding
Vip Lid
Wie van jullie heeft ervaring met 3D printers.
Op basis van welke criteria zijn jullie tot aankoop van de printer overgegaan?
Welk type is't geworden?
Zijn jullie tevreden?

Alvast bedankt
 
Ik zelf heb er geen ervaring mee.
Een oud collega van mij deed dit jarenlang als hobby met bestaande betaalbare printers die toen leverbaar waren.
Hij heeft uiteindelijk z'n eigen kwaliteit 3D printer gebouwd en hij had het altijd over detail. Hij heeft me wel eens iets laten zien wat hij geprint had en dat zag er verbluffend goed uit.
Veel 3D printers zijn snel, maar missen detail in het resultaat.

In dit geval kun je dus beter een wat langzamere printer kopen die een beter resultaat geeft.
Deze zijn wel wat duurder maar als je kwaliteit wil zal je daar geen spijt van hebben.

Het ligt er ook aan hoe groot de voorwerpen moeten zijn die je wilt gaan printen. Printers heb je in alle soorten en maten met bijbehorende prijsklassen uiteraard.

Denk dus eerst goed na wat je wil gaan printen en vooral ook wat je in de toekomst wilt gaan maken.
 
Voor mij is het vooral bedoeld voor kleinere onderdelen waarvan detailafwerking van ondergeschikt belang is. Ik heb er ene besteld in Denemarken (low budget printer), waarvan ik sterk vermoed dat het een goede keuze zal zijn. Ongeveer 400 euro, daar kan je niet veel van verwachten, maar misschien voldoende voor mij om steampunk onderdelen uit te vervaardigen. Geen bruikbare onderdelen maar enkel decoratief, vandaar dat de eindafwerking niet perfect hoeft te zijn...
Sculpto-shop - Sculpto - Let's make 3D printing for everyone!
 
Printer gisteravond toegekomen, uitpakken en opstart was een half uurtje ongeveer, resultaat zeer bevredigend van gemaakte stukken.
Tevreden over gebruiksgemak, kwaliteit en snelheid...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan