Windows 10 Zwart scherm 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen,

Eerder had ik gemeld, dat het probleem met het zwarte scherm bij opstarten van de Laptop was opgelost. Was het maar waar, want helaas blijkt dit niet het geval. Wél is het zo dat ik ongeveer een dag geen last meer had van het zwart scherm, maar daaarna was het probleem gewoon weer aanwezig. Dus hoop ik dat de mensen op dit Forum zich nog eens met mijn probleem willen bezig houden. Nieuw is wél dat ik gemerkt heb dat wanneer ik het programma "Any Desk" gebruik en verbinding maak tussen een andere (oude) Laptop en de Laptop met zwart scherm probleem, het scherm wel zichtbaar krijg op de oude Laptop. "Any Desk" is een programa waarmee o.a. een internetverbinding tussen 2 computers tot stand kan worden gebracht. Het is zelfs zo, dat ik op die manier de Laptop met het zwarte scherm kan gebruiken, terwijl op de fysieke Laptop met het zwart scherm, gewoon zwart is. Ik hoop dat ik dit probleem een beetje duidelijk heb kunnen maken en hoop ook dat iemand op dit Forum duidelijk kan krijgen wat er nu eigenlijk aan de hand is met mijn Laptop met het aangegeven probleem. Ik zou dat zeer waarderen, want ik begin er een beetje radeloos van te worden.k heb n.l. al veel gezocht en geprobeerd om mijn Laptop weer in orde te krijgen. Helaas tot op heden zonder resultaat.
Ik hoor het nog graag.
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
 
Oplossing
Tenslotte: Intussen ben ik er achter dat de grafische chip defect is. Dit is mij medegedeeld door een computer Service bedrijf, hetgeen ook meteen het einde betekent voor mijn Toshiba Laptop. Een eventuele reparatie zou te duur worden nog afgezien van de vraag of zo'n chip (zeg maar moederbord) nog leverbaar is. Waarschijnlijk niet, zegt de reparateur.
Daar moet ik het blijkbaar mee doen. Jammer dus, maar helaas 🤷‍♂️
Groetjes,
Cor
Nieuw is wél dat ik gemerkt heb dat wanneer ik het programma "Any Desk" gebruik en verbinding maak tussen een andere (oude) Laptop en de Laptop met zwart scherm probleem, het scherm wel zichtbaar krijg op de oude Laptop. "Any Desk" is een programa waarmee o.a. een internetverbinding tussen 2 computers tot stand kan worden gebracht. Het is zelfs zo, dat ik op die manier de Laptop met het zwarte scherm kan gebruiken, terwijl op de fysieke Laptop met het zwart scherm, gewoon zwart is.

Dat verklaart véél, dat is immers standaard gedrag bij remote desktop programma's. Is een instelling die ervoor zorgt dat bij het overnemen van een toestel de gebruiker die voor het toestel zit (meestal de support klant) niet ziet wat de overnemer (meestal de support) doet.
In de meeste van deze programma's kan je dat wel in de instelling (van het programma of van de sessie) wijzigen zodat het beeld op beide schermen blijft.
 
OK Philip, bedankt voor jouw reactie. Dat zal allemaal waar zijn wat jij zegt over een verbinding op afstand. Het is echter zo, dat het scherm reeds zwart was voordat de verbinding op afstand tot stand kwam. De essentie van mijn probleem is dan ook, dat ik bij de opstart van mijn laptop alleen een zwart beeld krijg te zien in plaats van het gebruikelijke. Anders gezegd; top is wel opgestart, Ik kan niets zien behalve een zwart beeld. Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijker heb kunnen maken,
Groet,
Cor
 
Tenslotte: Intussen ben ik er achter dat de grafische chip defect is. Dit is mij medegedeeld door een computer Service bedrijf, hetgeen ook meteen het einde betekent voor mijn Toshiba Laptop. Een eventuele reparatie zou te duur worden nog afgezien van de vraag of zo'n chip (zeg maar moederbord) nog leverbaar is. Waarschijnlijk niet, zegt de reparateur.
Daar moet ik het blijkbaar mee doen. Jammer dus, maar helaas 🤷‍♂️
Groetjes,
Cor
 
Oplossing
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan