Opgelost zip-bestand versturen per mail

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo, mijn probleem is dat ik geen enkel zip-bestand kan versturen per email. niet in outlook(2010) en niet in thunderbird.
ik krijg onmiddellijk een mail terug met: Delivery to the following recipients was aborted in 5sec.
het is zo met 7zip en winrar. ook al windows defender uitgeschakeld, maar niks. de server is telenet.
ik kan wel zip-bestanden ontvangen per mail en openen.
natuurlijk kan ik die versturen in wetransfer of iets anders, maar het moet ook lukken per mail.
dit is nu wel per toeval ontdekt omdat ik de laatste jaren eigenlijk nooit een zip- bestand meer verstuur.
maar ik ben wel nieuwsgierig naar de oorzaak en eventuele oplossing.
heb ook eens nagezien bij de firewall maar 'k weet zo niet waar ik moet naar kijken.
iemand enig idee aub?
dank u wel.
 
Probeer het eens 2x te zippen.
Defender is een lastige beveiliging. Tegenwoordig volgens velen één van de beste, maar lastig te configureren.
Misschien houdt deze het tegen en zit het ergens in quarantaine ?
Kan het niet testen als ESET gebruiker. Ik verstuur hier alles wat ik wil via de mail en alles komt voor zo ver ik weet aan.
 
We zijn nu een uur later.
Mail met zip-bestand is nog niet toegekomen.
Zelf geen melding gekregen.
Staat bij verzonden items.
Defender is uitgeschakeld. Gebruik Avast (betalend) en deze heeft geen melding gegeven.
 

Grote bestanden via Gmail versturen​

Wanneer u een Gmail account hebt, dan beschikt u overigens over nog een optie om grote bestanden te verzenden.

Zoals gezegd kunt u standaard een bijlage tot 25 MB verzenden via Gmail. Echter, wanneer de bijlage groter is dan 25 MB dan biedt Google u automatisch de mogelijkheid om uw bestanden te verzenden via een zogenaamde Google Drive-link. De te versturen bestanden zullen dan op de Google Drive worden geplaatst die bij uw Gmail-account hoort.

Vervolgens wordt naar de ontvanger van de bestanden een e-mail gestuurd met daarin een link naar de bestanden op uw Google Drive, waarna de bestanden door de ontvanger van uw Google Drive kunnen worden gedownload.

Tot nu toe zijn we er steeds vanuit gegaan dat u bestanden naar anderen verstuurt. Maar uiteraard kunt u de besproken methoden om grote bestanden en grote hoeveelheden bestanden te versturen ook gebruiken om bestanden naar uzelf te verzenden. Bijvoorbeeld om bestanden over te zetten van uw oude pc naar uw nieuwe pc.

Twee e-mailadressen van bijvoorbeeld Gmail of Outlook.com is alles wat u daarvoor nodig hebt. Omdat u dan alle e-mail en daarmee ook de bestanden die u verzend en ontvangt gemakkelijk via een browser op de pc kunt benaderen.

Mogelijkheden om bestanden en zelfs grote bestanden of een grote hoeveelheid bestanden te versturen zijn er genoeg. Welke mogelijkheid u het best gebruiken kunt hangt dan ook vooral af van de grootte van de bestanden en van de hoeveelheid.
 
@Lspecial Wat is de link van uw post met de gestelde vraag ? Vraagsteller is volledig op de hoogte van alternatieven (staat in zijn vraag !), maar wil uitgezocht zien waarom hij geen ZIP-files per mail kan versturen.
Dat het niets te maken heeft met de grootte van het bestand weten we ondertussen.

Wat dan wel is de vraag ? Als je daar iets kan over bijdragen zal de TS je dankbaar zijn.
 
de vriend van mij waarmee ik het probleem ook probeer op te lossen, meld mij dat hij toch bestanden heeft ontvangen, maar de zip-bestanden niet, wel tekst-bestanden. dit had hij over het hoofd gezien omdat het tekst was en die niet had geopend. de zip-bestanden werden verstuurd met thunderbird. met outlook kreeg hij niets.
tekstbestanden bijgevoegd, maar ik begrijp er niks van.
 

Bijlagen

  • tekstbestand 1.jpg
    tekstbestand 1.jpg
    43.1 KB · Weergaven: 139
  • tekstbestand 2.jpg
    tekstbestand 2.jpg
    28.1 KB · Weergaven: 138
De clou zit hem in "message content and attachment guidelines" die leiden tot een fail, met foutmelding 552 5.7.0 ...
En die foutmelding wordt gegenereerd door de SMTP server van Telenet ... dat is dus waarschijnlijk jouw STURENDE mailaccount ...

Het is dus tengevolge van een policy van de mailprovider. De gebruikte client zal er niet toe doen.
Wat wel een verschil kan geven is of de mailclient dit tekstbestand met de foutmelding aflevert of inslikt - dat verklaart het verschil tussen Thunderbird en Outlook, maar ten gronde verandert dat niets aan de zaak.

Misschien toch maar best :
  • eens proberen met een andere mailaccount vanuit jouw standpunt, maar dan ook zeker zijn dat die een eigen SMTP-server heeft of
  • de oplossing of work-around van @Lspecial of een andere methode van transfer (zoals WeTransfer, OneDrive Sharing, etc...) in overweging nemen.
 
ja PhilipV, dat zal het zijn, alles wat passeert(gestuurd word)door de server van telenet wordt gescand en gefilterd, met eender wat mailprogramma.
natuurlijk is dat geen onoverkomelijk probleem hé.
toch de proef op de som genomen en het bestand verstuurd met wetransfer. het lukt, maar het zip-bestand(met exe-bestandje) moet je eerst in een map plaatsen en dan kan je het versturen en het komt aan ook en kan geopend worden.
je kan natuurlijk ook de link doorsturen van de site waar je het prog. of exe-bestand kan downloaden. maar soms is het wat zoeken op een site welk bestand je moet downloaden om niet achteraf in de problemen te komen, voor de ene is dat wat makkelijker dan de andere.
daarom het prog. rechtstreeks doorsturen naar de persoon in kwestie.
oei, we wijken af en is dit mss iets voor een andere topic :)
zoals eerder vermeld is dit enkel uit nieuwsgierigheid hoor en wat bijleren.
vroeger kon je de beveiliging van telenet uitschakelen maar nu niet meer, waarschijnlijk beter zo!
tot nu toe nog geen antwoord ontvangen van telenet.
wordt vervolgd.
 
Die beveiliging van Telenet zit niet op gebruikers niveau! De Telenet mailservers bepalen het beleid, niet de klant. Deze procedures heeft de klant trouwens nooit zelf in de hand gehad. Mailservers werken volgens protocol (IMAP, SMTP, ActiveSync, ...), staat ook volledig los van de client welke je gebruikt.
Wat waarschijnlijk wel werkt is volgende; het exe bestand hernoemen (extentie aanpassen maw), en dan dat bestand beveiligd zippen (dus met wachtwoord). Men kan een beveiligde ZIP wel lezen (en zien welke extentie de inhoud heeft), maar niet extracten. Daarom kan het zijn dat zulke bestanden alsnog worden tegengehouden, ongeacht deze beveiligd werd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan