Windows 10 Windows zoekveldje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Af en toe zoek ik eens iets in het Windows zoekveldje op de Taakbalk.
Als ik eerder iets gezocht heb en ik wil nog eens iets zoeken, krijg ik in plaats van normale letters ‘tadl5h7f’. Dat soort invoer.
Na herstart is alles weer tijdelijk “normaal”.
Al sinds ik op Windows 10 zit, overigens. (Zes maanden).
Wat kan de oorzaak zijn?
 
Dat is heel vervelend als je computer andere tekens heeft als wat jij tikt. Maar hoe je dit weer weg krijgt is mij niet duidelijk gezien ik dit probleem nog nooit heb gehad. Maar zoals Q hierboven al vermeld heeft, maak er een snelkoppeling van. Dat staat niet op je bureaublad en toch heb je het snel voor elkaar.
 
Achtereenvolgens, in omgekeerde volgorde:

-De AdwCleaner vond vanmorgen weer eens iets van iObit: iObit uit protest volledig verwijderd.
-Op mijn Bureaublad staan drie snelkoppelingen, zonder pijltje, en dat vind ik genoeg. Ik wil het zoekveldje normaal gebruiken.
-Zoekgeschiedenis wissen: dat klinkt goed. Nog nooit gedaan volgens mij. Wel bij de browsers natuurlijk. En wellicht heeft de CCleaner of de Privacy Eraser het wel gedaan. Hoe moet het anders wat de Windows zoekgeschiedenis betreft?
-Overschrijven geeft weer andere vreemde tekens, tenzij ik herstart of een tijdje wacht. Dat werkt soms ook.
 
Eerst en vooral : Worden die verkeerde letters getypt uitsluitend in dit zoekveld ? Met andere woorden geen probleem in andere toepassingen ?



Tja, de zoekfunctie van Windows is eigenlijk iets dat niet voor 100 % werkt als zou verwacht worden maar het is zeker niet onverdienstelijk.
Ik merk regelmatig zaken die de wenkbrouwen doen fronsen. Bijvoorbeeld functie 'Toon in de maplocatie' welk File Explorer opent , echter zonder de specifieke map te openen waarin het bestand wel getecteerd werd. Bij mysterieuze gevallen zoals dit, is mijn strategie een tijdje te wachten dat het fenomeen vanzelf verdwijnt (zoals het is gekomen).
Dat lukt dikwijls en spaart veel moeite.
 
sfc /scannow doe ik regelmatig: geen problemen. Zal het morgen nog eens doen.
Ja, de vreemde tekens verschijnen louter en alleen in dit zoekveldje.
Het fenomeen is er al zolang ik op Windows 10 zit. (08.01.2020).
 
je zei eerder dat je rare tekens kreeg zoals "jug4h8d" wel ""jug4" is eerder een chinees domein m.a.w. er is nog steeds iets aanwezig in je pc van Iobit ..
Iobit is eerder een Chinees hacktool "wat ook al de anderen mogen zeggen" zeg ik je laat alles met betrekking Iobit van je systeem .
 
Niet geheel onverwacht: sfc /scannow verklaart dat alles oké is.

Hallo Qtex: de letters die u citeert waren ter plekke door mij verzonnen!
Rare tekens zijn rare tekens.
Ik ga niet kijken welke tekens er nu precies komen: elke keer andere, dat wel.
iObit was een weggever die ik nog niet lang had.
 
Niet geheel onverwacht: sfc /scannow verklaart dat alles oké is.

Hallo Qtex: de letters die u citeert waren ter plekke door mij verzonnen!
Rare tekens zijn rare tekens.
Ik ga niet kijken welke tekens er nu precies komen: elke keer andere, dat wel.
iObit was een weggever die ik nog niet lang had.

U verzint dus rare tekens (letters en cijfers) en deze "rare" tekens worden op het internet net hetzelfde weergegeven bij FakeTempMail... raar.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan