Windows 10 Windows zoekveldje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Af en toe zoek ik eens iets in het Windows zoekveldje op de Taakbalk.
Als ik eerder iets gezocht heb en ik wil nog eens iets zoeken, krijg ik in plaats van normale letters ‘tadl5h7f’. Dat soort invoer.
Na herstart is alles weer tijdelijk “normaal”.
Al sinds ik op Windows 10 zit, overigens. (Zes maanden).
Wat kan de oorzaak zijn?
 
als je het vergrootglas 'zoeken' bedoeld, rechtsklikken op de taakbalk en: zoeken .... (zie beeldje)

1594970362335.png
 
Ik gebruik dit nooit en daarom nog nooit tegengekomen.
Misschien dat er ergens iets in een cache blijft staan.
Ik zou me daar in ieder geval niet druk om maken , al kan ik me voorstellen dat zoiets lastig kan zijn als je dit veel gebruikt.
 
Welk alternatief heeft u dan, Skippy?
Ik maak bijvoorbeeld vaak een herstelpunt en typ dan ‘herstel’ in het vakje.
Als u dergelijke dingen zoekt, hoe doet u dat dan? (Updates, Apparaatbeheer, dat soort dingen).
 
Even een aanvulling.

Op het bureaublad heb ik voor apparaatbeheer een snelkoppeling staan naar C:\Windows\System32\hdwwiz.cpl
En ook deze voor systeemherstel C:\Windows\System32\rstrui.exe
 
Oké, bedankt.
Maar herstelpunt, updates en schijfopruiming zie ik in de afbeelding bijvoorbeeld niet staan.
Ik vind deze Windows 10 toch al gecompliceerd als je iets zoekt. In het begin was het helemaal dramatisch.
Kan aan mij liggen.
Mijn Bureaublad moet vooral mooi uitzien! (Met zo weinig mogelijk snelkoppelingen, en dan zonder pijltjes).
 
dan zou ik toch maar gewoon het 'vergrootglas', zoekfunktie blijven gebruiken hoor ! en die lettertjes gewoon negeren - overtik je toch gewoon hé !
Je kunt natuurlijk niet van iets veelzijdig, complex verwachten dat het werkt zonder dat je even leert hoe ...
 
updates en herstelpunt kunnen niet aan start vast gemaakt worden maar schijfopruiming dus wel ..
zodoende komt er in het rechter startmenu een snelkoppeling te staan om de schijfopruiming te starten ..
Ashampoo_Snap_vrijdag 17 juli 2020_17h17m20s_001_.jpg


Ashampoo_Snap_vrijdag 17 juli 2020_17h18m21s_002_.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan