Status
Niet open voor verdere reacties.

atlantis

Steunend lid
Vip Lid
na het opstarten van windows, gebeurt het regelmatig dat bij het klikken op het windows venstericoontje linksonder, om het venster met de tegels en de apps te openen er niks gebeurd. Geen reactie. De enige optie is de pc laten afsluiten via de rechtermuisknop. Gewoon heropstarten is geen oplossing, de pc moet echt eerst volledig uit.
 
het kan best zijn dus dat de pc inderdaad nog bezig is met het opstarten van het een en ander denk nu aan achtergrond processen waar jij niets van ziet ....als dit echter na een 5 minuten nog steeds is na het opstarten dan is er iets mis .... daarom nu ook de vraag of het enkel dan om dit probleem gaat of is het zo dat de store het dan ook niet doet ...in dat geval dien je eens de opdrachtprompt (administrator) te starten en geef de opdracht sfc /scannow ..geeft deze aan dat er systeembestanden beschadigd zijn zal de scannow ook deze trachten te herstellen .....
indien blijkt dat deze niet hersteld kunnen worden dien je dism.exe te starten via de opdrachtprompt ..
**je gaat vervolgens je systeem herstellen via de opdrachtprompt ...
Geef vervolgens de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth en druk op enter

Wacht nu geduldig deze moet de 100% behaald hebben en zal indien er geen fouten worden gevonden het volgende scherm laten zien ..
5929343eee-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h33m32s_004_.png



Indien je dus een melding krijgt zoals hierboven mag je de opdrachtprompt sluiten ..
Er dient immers niets hersteld te worden !


Word er wel een vermelding gegeven dat er fouten zijn gevonden krijg je het volgende venster te zien ..

5921ee638b-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h31m24s_003_.png


In dat geval ga je verder met de tweede opdracht regel !

Geef deze opdrachtregel DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in en druk op enter
Ook nu weer wacht je geduldig al ...
Beiden opdrachten samen hebben ruim 30 minuten geduurd vooralleer deze gedaan waren .
Ook deze gaat weer tot de 100% behaald is ..
En indien het geluk aan uw kant staat dat het probleem verholpen kon worden ..dan zie je het volgende scherm.

591246c7d5-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h26m01s_002_.png


Sluit de opdrachtprompt af en herstart uw systeem ..
Nadat je systeem herstart is kan je weer verder met hetgene wat je daar voor bezig was ..

***indien blijkt dat je na het ingeven van de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
een foutmelding krijgt omwille dat de “source file niet gevonden word”
dan zal je een foutcode 0x800f081f te zien krijgen ....doen dan het onderstaande..


***indien je een Windows 10 dvd heb is deze in je drive plaatsen ..heb je géén Windows 10 dvd maar wel de Windows10.iso dan mount je deze .. om dit "mounten"te kunnen doen is het voldoende om de iso via de verkenner weer te geven m.a.w. rechts klik op de iso en kies openen met "Windows verkenner"
nu dat de iso geladen is of via de verkenner gemount word dien je in de opdrachtprompt (administrator) de volgende opdracht in te geven ...
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /source:WIM:X:\Sources\Instal.wim:1 /LimitAccess
**letop: de letter X dien je te vervangen ...door de letter van je drive of door de letter dat dus je gemounte drive vermeld !
klik na het ingeven van de opdracht op enter ..
 
hallo

Er is geen fout gevonden.
Misschien even verduidelijken: het is een HP desktop. Bij het aanzetten van de pc krijg ik eerst een scherm met het logo HP en een draaiend wieltje. Als dit maar 2 à 3 seconden blijft en onmiddellijk overgaat naar het inlogscherm windows is er geen probleem. Blijft het HPscherm langer, krijg ik 2seconden een zwart scherm en dan pas het inlogscherm van windows. Als windows dan opgestart is dan reageert de "start windows tegel" niet. Gebruik ik dan de rechter muisknop op de tegel dan duurt het een 10 seconden voor er iets gebeurd.
 
vermeld eens de gegevens van deze HP....ik denk echter dat hier niet veel aan te doen is ...*je zou een opstartherstel kunnen doen maar betwijfel echter of dit ook echt ga helpen .
 
Voor mij een probleem dat ik nog niet eerder heb meegemaakt.
Dit via Google gevonden om eens te proberen: Werkt het Startmenu in Windows 10 niet meer? | How To | Computer!Totaal

[h=2]De moderne Windows 10-apps opnieuw installeren[/h]Het kan helpen om alle moderne Windows 10-apps te verwijderen en opnieuw te installeren. Het gaat hier alleen om de apps die je via de Windows Store kunt downloaden, en het proces verloopt geheel automatisch.
Open PowerShell op de manier die hierboven beschreven is en typ het volgende commando:
Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}
Druk op Enter, sluit PowerShell af wanneer het programma klaar is, en start de computer opnieuw op.


 
Voor mij een probleem dat ik nog niet eerder heb meegemaakt.
Dit via Google gevonden om eens te proberen: Werkt het Startmenu in Windows 10 niet meer? | How To | Computer!Totaal

[h=2]De moderne Windows 10-apps opnieuw installeren[/h]Het kan helpen om alle moderne Windows 10-apps te verwijderen en opnieuw te installeren. Het gaat hier alleen om de apps die je via de Windows Store kunt downloaden, en het proces verloopt geheel automatisch.
Open PowerShell op de manier die hierboven beschreven is en typ het volgende commando:
Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}
Druk op Enter, sluit PowerShell af wanneer het programma klaar is, en start de computer opnieuw op.



dat kan wel kloppen, want als ik via de rechtermuisknop kan afsluiten dan zie ik inderdaad iets staan van powershell ....
ik geef zo snel mogelijk feedback.
alvast bedankt
 
powershell staat gewoon vermeld in het rechts klik menu van start indien men bij instellingen de optie aan heeft staan om de opdrachtprompt (administrator) te vervangen door de Windows powershell (administrator )..
1fc457a62e-Ashampoo_Snap_2018.01.07_11h52m51s_001_.png

*heeft dus niets met het probleem te maken .
 
bedoel: als ik het startmenu niet kan gebruiken, en ik door met de rechtermuisknop te klikken dan toch kan afsluiten, ik de melding krijg waarin er staat dat er nog iets moet afgesloten worden en daar staat er iets van powershell en reboot......je krijgt dan de keuze om te annuleren of toch af te sluiten, wat ik dan ook doe.
De laatste dagen geen probleem gehad. Als het nog voorkomt dan noteer ik de exacte boodschap.
 
Voor mij een probleem dat ik nog niet eerder heb meegemaakt.
Dit via Google gevonden om eens te proberen: Werkt het Startmenu in Windows 10 niet meer? | How To | Computer!Totaal

[h=2]De moderne Windows 10-apps opnieuw installeren[/h]Het kan helpen om alle moderne Windows 10-apps te verwijderen en opnieuw te installeren. Het gaat hier alleen om de apps die je via de Windows Store kunt downloaden, en het proces verloopt geheel automatisch.
Open PowerShell op de manier die hierboven beschreven is en typ het volgende commando:
Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}
Druk op Enter, sluit PowerShell af wanneer het programma klaar is, en start de computer opnieuw op.



powershell duidt geen probleem aan, maar de pc startte gisteren en vandaag gewoon op. Als het nog voorkomt laat ik de procedure sfc /scannow opnieuw lopen dan. Zoals ik aan Qtex al zei: als ik het nog eens voor heb noteer ik de foutboodschap over powershell die ik bij het afsluiten krijg. Er staat voor zover ik me kan herrineren iets over reboot bij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan