Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi ;

Ik heb windows home pro gekocht met mijn domme kop,
het was een iso met s/n
kan ik die iso branden en dan als eerst opstartbare zetten en zo zo over mijn home versie zetten
ga ik iets verliezen, ben ik instelliingen kwijt, enz, enz.., kan ik het serienummer veranderen en krijg ik dan zo ook de pro??
ik weet niet of de fall upgrade in die nieuwe windows zit
graag een beetje hulp
thanks
ed
 
Om je te kunnen helpen moeten we wat meer informatie hebben over je huidig systeem.
In ieder geval moet je de s/n gebruiken die je bij Windows Pro hebt gekregen om Windows Pro te krijgen.
Dit is geen dom besluit. Windows Pro is een goed en compleet O.S.

Een afbeelding van je schijfbeheer en eens via Wintoets + R dxdiag in het venster typen en de eerste bladzijde als *.txt hier plaatsen.

Volgens mij kan je met de code de laatste versie downloaden via Microsoft en kan je je bestanden behouden en heb je de ISO niet direct nodig. De vragen goed lezen vooraleer OK te klikken. Zo heb ik destijds mijn Windows Pro over mijn 8.1 geplaatst en mijn bestanden behouden.

► Al je bestanden back-uppen op een externe schijf die je van je systeem haalt en dan een verse installatie downloaden is uiteraard het beste wat je zou kunnen doen, maar dan zijn je programma's die op je C-drive staan wel allemaal weg...

Met je informatie zal morgen wel een medewerker die hiermee vertrouwd is je verder helpen;
 
er staat nu de Windows 10 home op het systeem ...jij dient er eerst voor te zorgen dat deze dus up2date is ...m.a.w. controleer effe of je wel degelijk build 16299.19 gebruikt ...
is je huidig systeem up2date dan ga je via Start naar de Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Activering.
selecteer Productcode wijzigen en voer vervolgens de productcode van 25 tekens voor Windows 10 Pro in.
selecteer Volgende om de upgrade naar Windows 10 Pro uit te voeren.

*je sluit ook best alles af voor je de upgrade start ..gebruik de pc niet !
*je dient dus maar gewoon de code in te geven en op volgende te klikken ...je zou normaal gezien niets mogen verliezen .
 
dank je mensen maar vandaag heb ik echt geen tijd morgen wel
maar ik heb van iemand gehoord dat het invoeren van een s/n niet voldoende is om de pro te bekomen
Qtex?

ed
 
laat je door anderen niets wijs maken ...indien je eerst zorgt dat je systeem up2date is en je klikt dan bij "activering" op productcode wijzigen en je geeft vervolgens de Windows 10 pro licentie in waarna jij dan ook op volgende dient te klikken dan zal je scherm verdwijnen en de upgrade starten naar de Pro...
*opgelet beiden versies dienen wel de juiste bit versie te zijn ...indien de home een 32bit is en de pro een 64bit dan gaat het upgraden dus niet ...dan dien je dus wel voor een verse installatie te gaan .

****draai je al de nieuwste build dan ga je eens via start >instellingen >systeem >info
scroll in het blad "info" naar onderen en je zou hier een blauwe regel moeten vermeld zien "Productcode wijzigen of uw versie van Windows upgraden " klik op deze regel ...en geef de pro code in ..

2f973f30bd-Ashampoo_Snap_2017.11.08_13h31m53s_001_.png
 
Qtex,
ik zend je een paar screenshots om te zien of ik juist zit, maar zou ik niet wachten op de fall ugrade, die moet toch een deze dagen komen ik heb nu versie 1703 build 15063.674
Qtex als ik in de laatste afbeelding klik voor produktcode wijzigen en updgraden word ik direct doorverwezen naar de eerste foto,
activering, productcode wijzigen.

5a0321768f96f-pro.png




a
5a03218f3ba98-pro_2.jpg
 
wawa
ik weet niet hoe ik een afbeelding moet maken van mijn schijfbeheer wel op de gewone manier maar met je wintoets + R dxdiag niet , iets even meer uitleg
gewoon om het te weten, want het kan volgens Qtex veel eenvoudiger!
 
mdc1756 zei:
Qtex als ik in de laatste afbeelding klik voor produktcode wijzigen en updgraden word ik direct doorverwezen naar de eerste foto,
activering, productcode wijzigen.
dat klopt inderdaad ...ik dacht dat jij problemen had in het eerste venster daarom dat ik u de 2de optie aanbracht ...

wil jij graag naar build 16299.19 upgraden dan kun je ook gebruik maken van de upgrade assistant in deze link ...
de medewerker Mik heeft deze optie ook gebruikt van de week nadat ik hem hierop wees ..ook hij had de fall update nog niet binnen gekregen .

hetgene ik beweer word tevens al vermeld bij u ...
329e9edd44-Ashampoo_Snap_2017.11.08_16h58m56s_002_.png

*jij dient enkel maar je producktcode te wijzigen en je Windows word vervolgens dan ook bijgewerkt .
 
Qtex,
ik veronderstel dat build 16299.19 niet de fall upgrade isµ
sorry dit is wel de fall upgrade maar kan ik niet beter wachten tot dat windows mijn controle gedaan heeft en ziet dat alles compatibel is en dat dan
windows de upgrrade vanzelf binnenrolt??
 
jij beslist of je verder gaat ...en of je wilt wachten tot deze zelf komt aankloppen ..ik gaf je enkel maar een mogelijkheid om deze binnen te krijgen .
 
in feite dien jij niets speciaals te doen om de upgrade te laten gebeuren ...ik heb hier nooit de beveiliging moeten uitzetten en raad dit ook niet aan ...dus mijn antwoord op je vraag ""moet ik mijn antivirus en malwarebytes uitzetten"" neen dat moet je niet !
 
als ik de link volg dan kom ik hier uit

5a078e12d4d9c-update_nu.jpg



maar ik kan met die windows media creation tool niet overweg ik begrijp daar niets van, ik heb hier een sleutel van een pro
maar moet ik dan met die media creation tool een iso branden, enfin ik weet niet hoe ermee om te gaan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan