Status
Niet open voor verdere reacties.
goedemiddag iedereen

ik heb mijn laptop format gedaan terug ingestaleerd en nu zit ik met een probleempje
ik heb telenet op de pc met wifi nu kan ik met de laptop niet op internet is geen stuurprogramma voor netwerkadapters
heb dus gebrobeerd van mijn d-link op de laptop gezet maar het werkt niet

iemand die mij raad kan geven
dank nog een fijne middag nicole
 
Ik lees hier dat je weinig ervaring hebt ed. Je hebt een herinstallatie gedaan van Windows 7. Mogelijk zelfs zonder de nodige stuurprogramma's. Stel... dat dit ondertussen is opgelost. Zulke draadloze verbinding komt niet vanzelf tot stand... Heb je met de betreffende AP (Access Point) een draadloze verbinding proberen te maken (SSID)? Heb je daar de WEB of WPA sleutel (password) ingegeven ....? Als laatste 2 vragen al geen belletje doen rinkelen, dan zou ik daar eerst eens naar kijken.
 
Waarom doe je niet gewoon wat Qtex je aangeraden heeft ipv alles andere te proberen.
Je moet een bekabelde verbinding hebben om drivers van het internet te halen.
Ga eens kijken in het apparaatbeheer, daar zal een geel uitroepteken staan bij wireless wifi adapter.

Idd, dat is de beste werkwijze . En SP1 word geforceerd aangeboden door Microsoft zodat je die niet kan weigeren . En ik heb geciteerd dat voor bepaalde hardware SP 1 nodig is , zie handleiding fabrikant .
 
Lijkt op een vaak gemaakte fout.
Elke Windows 7 DVD is goed maar let op!!
  1. De PC/Laptop moet met een draad verbonden zijn met het internet
  2. Je moet tijdens Install kiezen voor alle updates binnen halen
    Anders vind hij de hardware niet.
Desnoods even opnieuw doen.
Succes.
 
Gaat dikwijls nietveel uitmaken als je de laptop bedraad verbind met het internet. Vrijwel elke recente laptop heeft drivers nodig die niet in de standaard repository aanwezig zijn van Windows Updates. Je dient dikwijls (al dan niet altijd) de laatste drivers te downloaden en installeren van de fabrikant bij het installeren van een standaard Windows (7) medium. Daarna kan je de updates beginnen downloaden...

Dat is dus wat de TS moet doen. Daarna de WiFi configureren...
Drivers kan je hier vinden: K73SV | Notebooks | ASUS Global
 
@ Ddragon80,

Ben het niet met je eens, recent nog iemand geholpen op HelpMij (Grace101).
Deze Asus laptop zal goed draaien als je doet wat ik aanbeveel.
Daarna kun je indien nodig inderdaad de drivers die je nog nodig hebt vinden op jou link.
Vergeet vooral niet eerst de chipset drivers te downloaden en te installeren.

P.S. Als ik me goed herinner haalt hij zelfs de driver voor het draadloze netwerk binnen.
 
Is allemaal afhankelijk welke drivers hij (Windows update repository) in zen bezit heeft. Het kan zijn dat de standaard netwerk (ethernet) driver beschikbaar is (kom wel meer voor). Het kan zijn dat zelfs de WiFi driver beschikbaar is. Maar dit zijn helemaal geen zekerheden. Ik heb al tal van laptops geinstalleerd en geherinstalleerd. En afhankelijk van het merk en model en vooral leeftijd kan het zijn dat er sommige drivers al dan niet via Windows update beschikbaar zijn. Nu, dat zijn allemaal geen zekerheden. Je hebt wel één zekerheid; Windows update bevat zeker niet alle hardwaredrivers van alle fabrikanten. Daar komt het op neer. Het is voor mij niet de eerste keer dat ik totaal geen netwerk (bedraad en draadloos) heb na een standaard (her)installatie van een laptop.
 
Klopt, dan gebruik ik een andere PC om de driver voor de netwerkkaart te downloaden.

En voor een desktop gebruik ik een kaartje waarvan ik weet dat het werkt.

En surprise dan zie je vaak dat hij de aanwezige netwerkkaart eenvoudig binnen haalt.
 
Bij een nieuwe installatie is het inderdaad best om een internetverbinding te maken via de kabel . Maar er is een maar ook . Zo heb ik ook al meegemaakt dat in de laptop of desktop een ethernetkaart zat van een nieuwer type en deze bij de installatie niet herkend werd omdat op het schijfje d stuurprogramma's niet aanwezig waren. Dus kon er ook geen internetverbinding gemaakt worden om tijdens de installatie de nodig stuurprogramma's op internet te zoeken .
Daarom is het best om altijd bij eerste gebruik herstelschijfjes te maken .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan