Windows 10 Windows 10 v2004 upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerrit

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb op mijn twee pc’s de upgrade 2004 geinstalleerd en mijn netwerk werkt niet meer
zoals het hoort t.t.z.PC 2 ziet alleen zijn eigen staan in netwerk PC1 is niet meer zichtbaar
Omgekeerd lukt het wel op Pc1 is pc2 wel zichtbaar en benaderbaar .Bij mijn netwerk instellingen staat delen perfect ingesteld en alles werkte voorheen perfect
Kan er iemand een handje helpen het zou fijn zijn
 

Bijlagen

  • Netwerk PC1 niet meer zichtbaar.JPG
    Netwerk PC1 niet meer zichtbaar.JPG
    54.8 KB · Weergaven: 228
  • Knipsel.JPG  pc 1.JPG
    Knipsel.JPG pc 1.JPG
    41.8 KB · Weergaven: 189
  • Netwerk fout.pdf
    331.2 KB · Weergaven: 276
Deze update versie heb ik hedenmiddag binnen gekregen Windows 10 de versie 2004 build: 19042.264 Morgen kijk ik alle instellingen na en zal jullie dan berichten maar alles werkt perfect, het betreft mijn privé laptop mijn desktop pc heeft de update nog niet kregen aangeboden.
 
Bedankt voor de reactie
De netwerk adaptors lijken in orde want omgekeerd werkt het wel perfect ik ga morgen verder zoeken heb ook een pdf toegevoegd en die instellingen staan allemaal zo als vroeger ingesteld .
Ga nu sluiten en zal morgen verder werken aan het probleem
en 1000 x dank voor de medewerking
 

Bijlagen

  • PC1 correct geconfigureerd.JPG
    PC1 correct geconfigureerd.JPG
    53 KB · Weergaven: 166
  • HOMEPC 2  Netwerk oplossing.JPG
    HOMEPC 2 Netwerk oplossing.JPG
    61.6 KB · Weergaven: 157
  • Netwerk Win 10. 1803 april 2018 ontoegankelijke mappen.pdf
    172.5 KB · Weergaven: 132
Probleem is hier opgelost na 1 dag zoekwerk had ik er genoeg van
Pc1 is verleden maand opnieuw geinstalleerd op een 1TB ssd en toonde geen gebreken.
pc2 stond al 2 jaar op een ssd van 250gb en daar heb ik v2004 opnieuw op geinstalleerd en alles werkt nu terug perfect.
Mijn data staat toch op aparte schijven en dat is geen probleem ,maar mijn software moet terug opnieuw geinstalleerd worden
en daar kruipt wel wa werk in maar ale probleem opgelost en nu kan ik verder.
Iedereen bedankt voor de tips en een prettig w.e
Julke
 
Heeft er al iemand de update 2004 spontaan aangeboden gekregen op laptops?
verkeerde Topic??? een reactie op:
 
  • Leuk
Waarderingen: Quit
Probleem was na opgelost na één dag terug.Ik heb nu beide firewalls uitgeschakeld bij wijze van proef en alles was terug zichtbaar en benaderbaar eerst op PC2 terug aan (Windows firewall) alles bleef werken daarna PC 1 met (Kaspersky Firewall) en daar zat het probleem na contact met hun support 1/ netwerk stond op verbonden en verandert naar vertrouwd en 2/pakket regels tcp&udp toestaan zetten voorlopig loopt het hier nu goed eens zien wat het morgen geeft
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Al die aanpassingen ten spijt brengen geen oplossing gisteren bleek probleem opgelost

Door die aanpassing van de firewall van kaspersky op PC1 blijft het netwerk nu wel zichtbaar en benaderbaar maar op PC2 terug zelfde probleem beide niet zichtbaar (firewall defender???? Ik weet het niet).Gisteren heb ik op het moment dat ze beide zichtbaar waren een andere werkwijze gemaakt rechts klik op icoon in het netwerk en toevoegen aan snelle toegang gedaan en ook toegevoegd aan het startscherm alles is nu perfect werkbaar via deze weg .Windows of iemand anders zal vroeg of laat wel een oplossing hebben voor het probleem hoop ik .Op tot volgend jaar voor weer een ander netwerkprobleem van voorjaarsupdate 2021 .
 
Al die aanpassingen ten spijt brengen geen oplossing gisteren bleek probleem opgelost

Door die aanpassing van de firewall van kaspersky op PC1 blijft het netwerk nu wel zichtbaar en benaderbaar maar op PC2 terug zelfde probleem beide niet zichtbaar (firewall defender???? Ik weet het niet).Gisteren heb ik op het moment dat ze beide zichtbaar waren een andere werkwijze gemaakt rechts klik op icoon in het netwerk en toevoegen aan snelle toegang gedaan en ook toegevoegd aan het startscherm alles is nu perfect werkbaar via deze weg .Windows of iemand anders zal vroeg of laat wel een oplossing hebben voor het probleem hoop ik .Op tot volgend jaar voor weer een ander netwerkprobleem van voorjaarsupdate 2021 .

Zijn de updates die Qtex en ik aangeven gecontroleerd of ze aanwezig / verwijderd zijn?
Het zou ook kunnen dat kaspersky alleen de boosdoender is. Test dit door een ander antivirus erop te zetten?
 
Beide KB zijn gecontroleerd & of verwijdert zonder succes Godmode bracht geen oplossing ook alle andere voorheen gemeld waren zonder succes netwerk opnieuw instellen werkte 1 dag alleen de aanpassing van de Kaspersky Firewall op PC1 via hun support was succesvol voor PC1 1/vertrouwd netwerk i.p.v verbonden aanpassen en 2/pakketregels aanpassen tcp en udp toestaan.
Hoe het moet op PC2 met defender firewall is mij een raadsel maar mijn probleem is zoals eerder gemeld met de pc1 toe te voegen aan snelle toegang opgelost dat werkt even goed en ik ga er nu geen tijd meer insteken
Allemaal hartelijk dank voor de medewerking en tot vroeg of later eens terug
 
Om dit probleem op te lossen is er een goed programma freeware namelijk Complete internet repair.
vink de onderste regel aan Make Network Computers Visible in File Explorer en klik da op GO.
De klus is hiermee opgelost
Naamloos.jpg

Zie onderstaande foto
 
  • Leuk
Waarderingen: Quit
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan