Windows 10 Windows 10 update versie 2004

Status
Niet open voor verdere reacties.

wim

Steunend lid
Vip Lid
Beste leden,
Als ik hier alles lees dan neem ik die laatste Windows update niet, de zogenaamde versie 2004, wanneer mag ik deze dan wel downloaden, heeft iemand een idee??
Met dank,
Willy
 
ik ondervind op géén enkele systeem problemen met de 2004 versie ... er zijn anderen die niets anders dan problemen ondervinden ..
je vraagt nu " wanneer mag ik deze dan wel downloaden ? " hierop zeg ik dan dat je best wacht tot je systeem aangeeft dat je systeem er klaar voor is .
*zelf heb ik niet daarmee gewacht en heb ik het zoeken naar deze update zelf gestart via de Windows update... nog anderen gebruiken het media creation tool 2004.exe om deze versie te verkrijgen .. * wat is wijsheid .. heb jij in het verleden al update problemen ondervonden dan wacht je er best mee tot deze zichzelf aanbied ..
**hier heb ik zelf nooit echte update problemen ondervonden .
 
Beste beheerder,
De update staat klaar om te downloaden merk ik maar ik moet deze uiteraard zelf downloaden en installeren.
Neen, ik had nog nooit een probleem met een eerdere update maar ik las, ook hier, al vele verhalen van hen die uren moesten wachten eer deze update klaar was en dan konden ze weer niet printen of de update kon niet geïnstalleerd worden, dat las u toch ook al....dus gokken dan maar?Als
het in de soep zou draaien kan ik dan altijd terug naar de huidige versie 1909?
Mvg,
Willy
 
sommigen ondervinden inderdaad printproblemen ..ik zelf dus niet ..
of de update al dan niet kan geinstalleerd worden hangt van meerderen factoren af .. gebruik indien mogelijk een bedraad internet verbinding ..
als de 1909 up to date is met de updates dan zou het nooit uren duren bij u of er dringt zich een hardware probleem op .
hier was ik op maximaal 1 uur voorzien van de 2004
mocht er onverzaaks toch een probleem opduiken tijdens het installeren van deze "upgrade" dan draait Windows alles terug en behoud je de 1909.
mocht de "upgrade" lukken naar de 2004 maar ben jij een van de ongelukkigen met printer problemen dan kun je terug naar de 1909 vermits je dit zelf in gang zet en vermits de Windows.old nog aanwezig is ..
 
Ik onderhoud hier een hele resem PC's en ik moet zeggen : er zaten er wel een paar tussen die er uren, zoniet een halve dag over deden om de upgrade te installeren terwijl een andere op een dik uur klaar was. De reden is moeilijk te achterhalen, het zijn niet rechtlijnig de minst krachtige of oudste PC's die last hebben - heeft misschien wel te maken met de hoeveelheid geinstalleerde programma's.

Wat ik wel gemerkt heb : vlak voor het installeren/lanceren Windows Defender volledig stilleggen scheelt al gauw de helft van de tijd ! Nadien dan wel checken of de update WD terug heeft ingeschakeld uiteraard....
 
Tja, en als men het zekere voor het onzekere zal nemen, zou ik eerst alle rand apparatuur loskoppelen, printers, externe schijf enz,,
en tevens de virusscanner,en malwarbyts ook even uitschakelen, maar dat is mijn persoonlijke gedacht
 
Ik vindt dat het nog steeds het beste is om de wachten tot Windows de update zelf installeer om problemen te voorkomen. Zo doe ik het vanaf nu toch. Telkens om de paar maanden een nieuwe onderdelenupdate vind ik maar niets nu de mijn pc goed werkt op versie 1909.
 
ik ben ook aan het wachten ik had eerst heb zelf ge installeert maar ik heb hem terug moeten verwijderen
 

Bijlagen

  • update.png
    update.png
    111.7 KB · Weergaven: 189
Ja de 2004 is niet de beste versie van Win 10 die ze uitgebracht hebben. Het is de eerste maal dat ik niet tevreden ben over een update. Alle vorige keren was ik dit wel. Maar deze keer ben ik dit niet.
 
Ik denk dat het aan de grafische kaart Lag wand de zoek vak onderaan werkte niet en ook als je rechts klik op Windows logo klik en daar dan iets aan klikken ging ook niet in de versie 1909 had ik dat probleem niet
 
Ik had mijn pc manueel geupdated via media creation tool en dat was me totaal niet bevallen. Ik had al eens een update gekregen. Het was toen iets beter, maar zeker nog niet zoals in de 1909, maar het was wel iets beter. Heb toen een extra update gedaan, die hier gepost is geweest, maar ik was de posting hier wel voor, had het binnen gekregen via iets anders, Ik denk iets van al die sites die ook Android doen. Weet het niet meer precies. Dit had ook niet het gewenste resultaat. Heb dan gisteren terug een update binnen gekregen en mijn Medion loopt nu terug goed moet ik zeggen. Ben blij. Want ik was totaal niet meer blij met hoe hij liep.
 
Vandaag de update eensklaps aangeboden gekregen en er dan maar voor gegaan. Niet van een leien dakje maar achter de schermen. Wat een proces is dat toch !
  • 13u50 : voorbereiding + downloaden
    eerste keer installatie gaat door tot 44 %
    dan begint hij opnieuw met voorbereiding of het lijkt toch zo+ nog eens downloaden (of bij downloaden ?)
    méér dan 2 uur zijn voorbij als de installatie op 74 % komt te staan
  • 16u10 : van 74 % naar 84% terwijl zowel disk-activiteit eigenlijk stil staat, enkel processor terwijl die update toch op die schijf moet komen ... wat doet die install dan toch allemaal ?
  • 16u28 : begint om van 85% naar 88% te geraken met DISM Host Services Process ? weinig effect op schijf
  • 16u50 : van 88% naar 94% en dan een uur (!) niets - processor voor Migration Plugin Services, géén schijfacties van enig belang
  • 17u30 : eindelijk op 100 % binnen Windows Update
  • 17u35 : herstarten, na 10 minuten verwerking updates herstart en dan van 17u45 tot 18u15 met 'configuring Windows'
  • en dan is de klus geklaard, al duurt de eerste login ook nog eens een 10-tal minuten.
En dan staat er :

1597600422817.png


PS : die Feature Experience Pack blijft iets duister op dit moment... iets voor latere uitbouw door MS ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan