Windows 10 Windows 10 update versie 2004

Status
Niet open voor verdere reacties.

wim

Steunend lid
Vip Lid
Beste leden,
Als ik hier alles lees dan neem ik die laatste Windows update niet, de zogenaamde versie 2004, wanneer mag ik deze dan wel downloaden, heeft iemand een idee??
Met dank,
Willy
 
Ja, er zijn verschillen maar vooral cosmetisch ! Niets dat je zou missen als 20H4 nog lang uitblijft of zelfs achterwege blijft tot de 21xx versie eraan komt ...
 
Voor alle duidelijkheid : dat is niet dat je 20H4 niet aangeboden krijgt hoor, want dan zie je gewoon niets.
Het duidt wel degelijk op een werkelijk probleem, op een fail van een update ... maar heel erg mededeelzaam over wat en welke update is MS traditiegetrouw niet...
 
Bericht 33 is een filmpje. Je ziet wat er hier gebeurd bij mij.
 
de foutcode 0x800705aa is te omvattend en kan verschillende redenen hebben waarom dat deze bij u telkens stop gezet word ..
zo kan er bijvoorbeeld systeembestanden ontbreken of een virus aansprakelijk zijn of de update services valt telkens uit of er is gewoon te weinig ruimte op de C gereserveerd om deze update weg te schrijven ..

ik zou eerst een sfc /scannow aanbevelen en daarna een dism.exe ook zou ik de update service's na kijken of deze tijdens het updaten niet stop gezet word en indien zo is er wellicht een virus binnen geslopen .. dat er bij u te weinig ruimte is op de C geloof ik dus niet .
 
Wat ik in geval van problemen altijd eerst doe is het volgende :
  1. Automatic Updates service stoppen
  2. Windows\Softwaredistribution folder leegmaken en alle subfolders ervan, je mag alles verwijderen behalve de folder zelf
  3. Windows\Temp leegmaken (enkele items kan je niet verwijderen, die mag je overslaan)
  4. Automatic Updates terug starten
  5. Manual eens zoeken naar Updates.
 
Ja, er zijn verschillen maar vooral cosmetisch ! Niets dat je zou missen als 20H4 nog lang uitblijft of zelfs achterwege blijft tot de 21xx versie eraan komt ...
Heu Philip, ik heb 20H2 en niet de 20H4? Mis ik iets? Mijn systeem zegt nochtans up to date te zijn? Maar als 20H4 uit is wil ik die wel hebben natuurlijk. Maar ik denk eigenlijk eerder aan een typfoutje.
 
de foutcode 0x800705aa is te omvattend en kan verschillende redenen hebben waarom dat deze bij u telkens stop gezet word ..
zo kan er bijvoorbeeld systeembestanden ontbreken of een virus aansprakelijk zijn of de update services valt telkens uit of er is gewoon te weinig ruimte op de C gereserveerd om deze update weg te schrijven ..

ik zou eerst een sfc /scannow aanbevelen en daarna een dism.exe ook zou ik de update service's na kijken of deze tijdens het updaten niet stop gezet word en indien zo is er wellicht een virus binnen geslopen .. dat er bij u te weinig ruimte is op de C geloof ik dus niet .

Alles inmiddels doorlopen en gescanned,
Deze update zal wel niet voor mij bestemd zijn.
Het enige wat ik nog kan proberen is een image terug zetten van begin januari en daarna alle updates tot heden opnieuw uitvoeren.

Maar Microsoft kennende vind ik dit niet zo'n goed idee. Mijn pc draait nu als een zonnetje en mijn ervaring leert me dat ik dit zo moet houden.
 
Alles inmiddels doorlopen en gescanned,
Deze update zal wel niet voor mij bestemd zijn.
Het enige wat ik nog kan proberen is een image terug zetten van begin januari en daarna alle updates tot heden opnieuw uitvoeren.

Maar Microsoft kennende vind ik dit niet zo'n goed idee. Mijn pc draait nu als een zonnetje en mijn ervaring leert me dat ik dit zo moet houden.
Skippy,
Je draait 2004 dacht ik?
Indien je 2004 draait hoef jij je niet meteen zorgen te maken om een build toch? Die wordt nog tot ergens 2021 bijgewerkt. Dus nog tijd genoeg om je systeem in die tijd up to date te kunnen brengen en ze zullen terug een bug hebben die ze ook wel weer zullen oplossen.
 
Idd... kijk het gerust wat af ...

Ik lees zonet in de Insider Preview Channel dat ze al een bug-fix versie van de 20H2 (en niet 4 dus ...) aan het voorbereiden zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: cve
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan