Opgelost Windows 10 opstarten zonder inloggen

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo beste mensen,
Op mijn oude MSI laptop, heb ik Windows 10 opnieuw moeten installeren, omdat er fouten in zaten die ik niet kon herstellen. Bij de nieuwe installatie doet zich het volgende probleem voor; Ik kan Windows niet opstarten zonder in te loggen. Bij de vorige Windows 10 installatie kon dat wel, Ik heb toen het bekende "control user passwords2" gebruikt. Bij deze nieuwe installatie lukt dat niet, want ik krijg geen optie, zodat gebruikers niet hoeven in te loggen. Wie weet wat hier aan de hand is en kan mij helpen om mijn Windows 10 systeem op te starten zonder in te loggen. Ik hoor het nog graag en ben benieuwd naar de oplossing. Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
 
hallo beste mensen,
Op mijn oude MSI laptop, heb ik Windows 10 opnieuw moeten installeren, omdat er fouten in zaten die ik niet kon herstellen. Bij de nieuwe installatie doet zich het volgende probleem voor; Ik kan Windows niet opstarten zonder in te loggen. Bij de vorige Windows 10 installatie kon dat wel, Ik heb toen het bekende "control user passwords2" gebruikt. Bij deze nieuwe installatie lukt dat niet, want ik krijg geen optie, zodat gebruikers niet hoeven in te loggen. Wie weet wat hier aan de hand is en kan mij helpen om mijn Windows 10 systeem op te starten zonder in te loggen. Ik hoor het nog graag en ben benieuwd naar de oplossing. Met vriendelijke groet,
Cor Jansen


en uiteraard wachtwoord leeg laten.

mvg, Andre
 
je zou indien het mogelijk is een schermafbeelding kunnen plaatsen want het is nu onduidelijk om welk login het hier gaat ..
betreft het hier om het wachtwoord betreffende het systeem op te starten of eerder om het Lokaal al dan niet het Microsoft wachtwoord om je aan te melden..indien deze laatste het zou zijn dan kan er wellicht eerder ook een pincode ingesteld geweest zijn ..
*terwijl ik dit bericht aan het typen was werd er al gereageerd zie ik ..
 
Tja, dan zul je toch nog 2x je wachtwoord moeten invoeren..?

Type in het zoekvak links beneden netplwiz.
Kies de gebruiker en geef aan door het vinkje weg te halen dat er geen wachtwoord meer nodig is.
Daarna moet je het wachtwoord nog eens ingeven en dan kun je na bevestiging opnieuw opstarten om te kijken hoe het werkt.
 
In loggen zonder wachtwoord heb ik zo gedaan , ook na slaapstand .

_1.jpg
 
Nogmaals iedereen bedankt voor de suggesties en inderdaad; vertellen hoe het is gelukt is altijd mooier, omdat anderen er wellicht van kunnen leren. Helemaal mee eens. Helaas is er niet veel te vertellen, omdat alle suggesties die ik kreeg, werkten niet op mijn (zeer oude) Laptop. Daarom besloot ik om Windows 10 opnieuw te installeren, daarna bleken alle fouten in de vorige versie te zijn verdwenen. Waarschijnlijk is het zo, dat mijn oude Laptop, niet goed kan omgaan met Windows 10 (of andersom) en dat daardoor de fouten en onvolkomenheden soms opduiken. De nieuwe Windows 10 installatie heeft nú geholpen, maar voor hoelang ????
vriendelijke groet,
Cor Jansen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan