Varia Ik moet Windows 10 tweemaal opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
LS.

Sinds enige tijd moet ik na het opstarten van Windows 10 - (64 bit), Versie 20H2 besturingssysteem 19042.746 NL - mijn PC weer opnieuw opstarten, omdat ik geen netwerkverbinding heb.
Dan geef ik de opdracht "opnieuw opstarten" en dan is er niets meer aan de hand.

Zou het aan de VPN kunnen liggen?

Ik gebruik NORDVPN, die gelijk met het systeem opstart.
Bij de eerste opstart blijft deze dus "hangen" en geef ik de opdracht "opnieuw opstarten".
Bij de 2e opstart wordt NORDVPN ook mee opgestart en alles werkt dan gewoon.

Geen groot probleem, maar ik krijg het niet opgelost, iemand die de oplossing weet?

Alvast heel hartelijk bedankt! :)
 
Die zal één of meerdere afhankelijkheden hebben met de netwerkcomponenten.
Als deze NordVPN als een service draait, kan je deze instellen als vertraagd automatisch opstarten. Als deze gewoon als applicatie opstart met windows zijn de mogelijkheden beperkter of "moeillijker" uit te werken.
 
Dat dubbel opstarten in W10 om een internetverbinding te krijgen heb ik reeds vanaf de 2e of 3e upgrade.
Met VPN zal het niets te maken hebben want dat gebruik ik niet.
 
LS.

Sinds enige tijd moet ik na het opstarten van Windows 10 - (64 bit), Versie 20H2 besturingssysteem 19042.746 NL - mijn PC weer opnieuw opstarten, omdat ik geen netwerkverbinding heb.
Dan geef ik de opdracht "opnieuw opstarten" en dan is er niets meer aan de hand.

Zou het aan de VPN kunnen liggen?

Ik gebruik NORDVPN, die gelijk met het systeem opstart.
Bij de eerste opstart blijft deze dus "hangen" en geef ik de opdracht "opnieuw opstarten".
Bij de 2e opstart wordt NORDVPN ook mee opgestart en alles werkt dan gewoon.

Geen groot probleem, maar ik krijg het niet opgelost, iemand die de oplossing weet?

Alvast heel hartelijk bedankt! :)
Als dit na de 20H2 update is gebeurd zou ik het in de drivers van de netwerkkaart zoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan