Opgelost WiFi of netwerk icoontje verdwenen op taakbalk rechts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb al tientallen verschillende mogelijkheden, die ik op internet gevonden en gelezen heb toegepast maar geen enkel heeft al voor een oplossing gezorgd .
Vroeger in Windows XP, Vista en 7 was bij de netwerkconfiguratie een melding dat men deze kon op of afzetten, wel bij Windows 10 dus niet, denk ik.
Niet te vinden, wie weet raad of heeft een oplossing. Bedankt op voorhand al
 
Ter info: daarstraks heeft Microsoft mijn PC effe (1h) overgenomen via Quick Assist (Ctrl+Windows toets+Q) heeft gezegd terug opstarten en alles zal OK zijn
MAAR !! NOPPES ! niet opgelost nog steeds geen Netwerk Icoontje rechts op de taakbalk
Dus wachten op de echte Windows 10 kenners
 
Laatst bewerkt door een moderator:
We gaan wat anders proberen. Misschien niet de meest charmante oplossing die u wilt hebben, als het voorlopig maar werkt.
Geef linksonder via de Startknop en dan uitvoeren de opdracht ncpa.cpl
Dan zou je de wifi adapter moeten zien. Sleep deze eens naar het bureaublad dan heb je in ieder geval een koppeling naar deze kaart op het bureaublad staan die je kunt gebruiken om verbinding te maken.
 
Laatst bewerkt:
Ook niet als je dubbelklikt op dat pictogram op het bureaublad ?
Hier onder Windows 11 krijg ik op dit moment meer dan 38 wifi netwerken te zien bij mij in de buurt, maar het verspringt nogal met netwerken die ik net wel/net niet ontvang. Maakt het tellen wat lastig.
Kan dus weer niet controleren of dat onder Windows 10 ook zo is. Weet ook inmiddels niet meer of dat ooit zo was, volgens mij wel.

Werkt dat ook niet dan houdt het zo'n beetje op voor mij.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, dat werkt maar daar heb ik niet veel aan, dan kan ik nog altijd niet zien welke netwerken ik in de buurt allemaal vind om de juiste uit te kiezen die ik moet gebruiken
dit is toch wel een rare gedachte gang normaal gezien kun jij helemaal geen draadloze netwerk uit de buurt gebruiken aangezien deze normaal beveiligt zijn met een wachtwoord ..
*bij het ingeven van ncpa.cpl komt onder een virtuele Windows 10 hier de draadloze netwerken te voorschijn indien ik op het netwerk icon klikt in de taakbalk en zoals men kan zien zijn deze beveiligt met een wachtwoord .. dus indien ik deze niet ken kan ik er ook geen gebruik van maken ..(wat eigenlijk ook niet mag ! )
Ashampoo_Snap_dinsdag 2 november 2021_18h50m47s_001_.jpg
 
IQtex : ter info ik wil helemaal niet illegaal op een ander netwerk aanloggen, wat dacht je ? maar als je met je Laptop bij familie bent of ergens ten velde (cafe, retaurant enz..) waar dat er WiFi aanwezig is en je mag daar aanloggen als klant, hoe kan ik nu weten en zien welk WiFi netwerk er aanwezig is ? wat moet ik selecteren is zie niets omdat ik niet kan klikken op het icoontje van netwerk, begrijp je
 
Bedankt wm8610, bedankt. Dit is en was de oplossing . gpedit.msc opstarten en Netwerk icoon was uitgeschakeld. Terug ingeschakeld en alles is OK
nog even ter verduidelijking
1635925198475.png


Bedankt allemaal voor het helpen, maar zeker wm8610 voor de oplossing
 

Bijlagen

  • 1635925164413.png
    1635925164413.png
    116.8 KB · Weergaven: 132
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan