Opgelost WiFi of netwerk icoontje verdwenen op taakbalk rechts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb al tientallen verschillende mogelijkheden, die ik op internet gevonden en gelezen heb toegepast maar geen enkel heeft al voor een oplossing gezorgd .
Vroeger in Windows XP, Vista en 7 was bij de netwerkconfiguratie een melding dat men deze kon op of afzetten, wel bij Windows 10 dus niet, denk ik.
Niet te vinden, wie weet raad of heeft een oplossing. Bedankt op voorhand al
 
Sommige laptops hebben een schuifje of optie waarmee je de draadloze zender helemaal uit kunt schakelen. Misschien is die toevallig gebruikt of een bijbehorende toetsencombinatie per ongeluk ingedrukt. Vaak is de knop herkenbaar aan het logo van een zendmastje, soms moet je deze knop gebruiken in combinatie met de [Fn]-toets. Check bij een laptop of je met deze knop wifi weer kunt inschakelen, voor je op zoek gaat naar andere oplossingen.

1635762061993.png
 
het is me niet echt duidelijk wat jij wenst te behalen maar om naar de geavanceerde netwerkconfiguratie te gaan ga ik via start>instellingen >netwerk en internet naar de geavanceerde netwerkinstellingen waar ik dan de optie krijgt deze uit te schakelen..
*neem er nota van dat indien de vliegtuigstand aanstaat er geen draadloze verbinding tot stand komt en zelfs de bluetooth uitgeschakeld word !
 
bij de geavanceerde netwerkinstellingen klik je dan verder op meer opties voor netwerkadapter..
al de beschikbare draadloze netwerken zouden tevoorschijn moeten komen ..doch om deze te kunnen gebruiken dient men het wachtwoord te kennen ..
 
bij de geavanceerde netwerkinstellingen klik je dan verder op meer opties voor netwerkadapter..
al de beschikbare draadloze netwerken zouden tevoorschijn moeten komen ..doch om deze te kunnen gebruiken dient men het wachtwoord te kennen ..
Al de beschikbare draadloze netwerken wil niet zeggen dat ze allemaal zichtbaar zijn, maar dat ter zake.
Als iemand 'broadcast SSID' uitzet zie je het netwerk niet
Door deze verandering zal je browser zijn naam niet meer automatisch tonen aan iemand met een wifi-apparaat.
Weet echter dat iedereen die gebruik wil maken van je netwerk, nu de naam ervan in zijn of haar apparaat moet invoeren.
 
Het gaat over een logo die niet gezien word in taakbalk, dan lijkt het mij logisch dat je daar in gaat zoeken. Je gaat naar instellingen, daar ga je dan naar je taakbalk en daar kan je dan aan en uitvinken wat je al dan niet wenst te zien in je taakbalk. Volgens mij staat je netwerk daar uit. Je internet werkt gewoon, je ziet het gewoon niet staan in je taakbalk.
 
Rechtsklikken op taakbalk, "eigenschappen", "systeemvak", "aanpassen". "systeempictogrammen in- of uitschakelen", staat hier "netwerk" aan? "Geef aan welk pictogram u op de taakbalk wil zien"
 
Rechtsklikken op taakbalk, "eigenschappen"
En daar loopt het al fout, Patje. Eigenschappen staat namelijk helemaal niet in het menu. Dat kun je dus ook niet kiezen!
Ik vrees dat je een verouderde handleiding van internet hebt gebruikt.
=====================================================
Hoe moet het dan wel? De link die Quit gaf is wél goed.
Hieronder herhaal ik die min of meer en ik zet er wat afbeeldingen bij:

Klik met de rechtermuisknop op een lege plek in de taakbalk, en kies dan Taakbalkinstellingen:
617ff84c9e830-Ashampoo_Snap_2021.11.01_15h22m12s_004_.png

Het venster Instellingen wordt dan geopend. Klik in het rechter paneel van dat venster onder Systeemvak op 'Selecteren welke pictogrammen op de taakbalk worden weergegeven'
617ff8c4d834f-Ashampoo_Snap_2021.11.01_13h59m12s_001_Instellingen.png

In het volgende venster moet je ervoor zorgen dat het schuifje achter Netwerk op Aan staat:
617ff92ab6564-Ashampoo_Snap_2021.11.01_14h00m49s_002_Instellingen.png


Bovenstaande afbeeldingen maakte ik op mijn desktop pc, die bedraad is aangesloten op internet.
Bij een laptop die via wifi is verbonden met internet doe je precies hetzelfde. Dan ziet alleen het pictogram er anders uit, namelijk zoals hieronder:

617ff9b289bfe-2021-11-01_netwerk_picto_aan.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan