Status
Niet open voor verdere reacties.
vista

vista

ik had dat programmeke gedownload om te zien of mijn systeem vista aan kon en dat ging perfect, maar hij had wat problemen met een 7 tal softwares op mijn PC, daarom zullen we nog wel wat afwachten tot de kinderziektes er uit zijn en op XP blijven draaien, groetjes
 
ik ben/was van plan om vista aan te schaffen, ooit, maar t'is nog te duur op 't moment, maar als ik 't zo hoor zal ik nog een tijdje wachten.

heb onlangs geformateerd en terug XP erop gezet, ben er nog altijd content van enkel dat ik telkens moet inbellen voor activatie.
das beu.
wist nie da die code maar voor 5 keer kon gebruikt worden.
is iets moeilijker om t op 2 pc's te zetten.

zal nog een paar jaartjes wachten tot vista goe draait.
ben nie van zin om ne nieuwe pc aan te schaffen voor vista goe te kunnen draaien.
we zien wel.
zal da hier wel hoern als 't in orde komt (vr)
 
Vista

Vista

Heb een Hp-laptop gekocht verleden jaar in november met xp-mediacenter. Ik kon een upgrade naar Vista aankopen voor 20€ en dat heb ik dan ook gedaan. Vista heeft er een maand opgestaan. Een programma die bij m'n laptop geleverd was, het brandprogramma van Sonic werkte niet. Het programma van m'n epson scanner werkte ook maar half. Dus vista eraf en xp mediacenter er weer op.
 
Nieuwsgierig naar Vista

Nieuwsgierig naar Vista

Goedeavond,
Ik ben wel erg nieuwsgierig naar Vista. Heb nog geen snelle computer P4 1800 dus moet nog even wachten dat ik een nieuwe computer heb.
Ik heb wel Vista Lite waar een hoop uitgelaten is maar ik weet niet zeker of deze versie goed genoeg is.
Als iemand deze ook gebruikt dan wil ik dat graag van u vernemen.

Groet, Jovadu
 
Moest ik nog eens een nieuwe PC kopen met de vista erop dan gaat dat wel lukken, maar zolang XP werkt zeker geen upgrade doen aan de reacties te horen, julio
 
Windows vista ? wat is dat ?
ik kan er maar één woord voorgebruiken brol en nog eens brol
ik heb het eens geprobeerd en het was er rapper terug af als dat het er op was,mooi uiterlijk dat wel maar ik vond er géén enkele driver voor,
en toch waren er drivers voor op de site van acer maar niets werkt
dus heb ik een mailtje gestuurd naar acer ondertussen 6 weken,
geleden maar nog géén andwoord dus mijn mening.
ik blijf ZEKER verder werken met mijn XPtje zeker weten
 
hallo

hallo

mijn man heeft vista staan op zijn nieuwe pc en ik heb nog XP. Persoonlijk werk ik op het ogenblik nog liever met XP omdat er nog veel programma's niet werken op Vista en de volgende reden is dat ik nu nog maar pas alles goed in de hand begin te krijgen met XP. Groetjes
 
Reactie op Vista

Reactie op Vista

Het gaat hier om de standaard procedure van software- en hardwaregiganten. Telkens er nieuwe technieken zijn om een systeem stabieler en sneller te doen draaien, zijn er anderen die weer iets nieuw uitbrengen om het toestel terug tot het uiterste te belasten. Zo proberen zij steeds ons te overhalen om na een zo kort mogelijke tijd een nieuwe PC aan te schaffen en weer iets later om er een nieuw OS op te installeren. Op die manier proberen zij een maatschappij voor ons te creëren(en dat is hen tot hiertoe al goed gelukt) van wegwerpartikelen. Wij voelen ons verplicht van telkens iets nieuw aan te kopen om er toch maar steeds weer bij te horen. Mijn PC's draaien goed en heel vlot op XP en ik ga dat nog enige tijd zo houden. Laat Vista nog maar enkele jaren proefdraaien tot alle kinderziektes er uit zijn, daarna zal ik het nog eens overwegen.
Groetjes, Saitco.
 
Ik kan me alleen maar aansluiten bij bovenstaande opmerkingen:

- Nog veel hardware heeft geen drivers beschikbaar
- Veel van onze oude getrouwe software werkt niet meer
- Vreet resources (onder andere door Windows Desktop Search staat de harde schijf niet stil)

Wachten is de boodschap.

Of je moets een leek zijn die je eerste PC koopt...ignorance is bliss...
 
Vista

Vista

Hallo allemaal,
Ik wacht wel om windows vista te kopen en te installeren, ik heb een paar kennissen die vista erop hadden gedaan maar gauw weer xp erop hebben gezet, de reden : ze konden geen drivers voor hun hardware downloaden en 1 kennis die pas een nieuwe pc had gekocht met vista werd geadviseerd om een nieuwe scanner te kopen omdat deze te oud was om er drivers voor te maken,deze scanner was goed 2 jaar oud !!!! Leuk advies nietwaar.
Groetjes Peewee(sk)
 
hier ook nog altijd xp en aan alle reacties te zien ga ik ook nog wachten met die vista zenne. heb liever een pc die draait dan ene die continue vastloopt ;)
 
Ik blijf ook bij men xpeetje,ben er goed mee,waarom veranderen!!



Paul
 
Vista is een besturingssysteem met hoge systeem eisen. D.w.z. eigenlijk gemaakt voor nieuwe computers.
Voor microsoft is het een product met een verbeterde product beveiliging, wat inhoudt dat er minder copies zullen verschijnen. Als je stel dat ongeveer 20 percent van de WinXp zonder licentie zijn dan zal dit voor de Vista duidelijk minder worden. Er gaan meer Vista besturingssystemen verkocht worden tegen een zeer hoge prijs wat de inkomsten voor Microsoft gevoelig verhogen zal.
Wie overgaat naar Vista moet weten dat Microsoft het niet alleen voorzien heeft op de gebruikers zonder geldige licentie, maar ook op Vista's met geldige licentie. Waar het initieel voorzien was slechts een licentie per PC (moederbord of harde schijf) toe te kennen, met de bedoeling om diegenen die hun moederbord of systeem serieus upgraden terug te verplichten om een nieuwe licentie aan te schaffen, is microsoft op zijn stappen terug gekomen en zijn toekenningsvoorwaarden voor een licentie serieus versoepelt.
Men loopt bij een upgrade met vista nog steeds de kans om zijn oude WinXp licentie te verliezen, zodat terugkeren naar de vorige toestand soms onmogelijk is (tenzij grote kosten worden gemaakt).
Is Vista aan te raden? Voor diegenen die te veel geld hebben en steeds het nieuwste in huis willen hebben, ja! Weet dat bij een upgrade naar Vista een ganse reeks aangekochte toestellen niet werken onder vista! Geen probleem voor mensen met teveel geld. Persoonlijk zou ik niet overstappen naar vista. Ik heb dit besturingssysteem reeds geinstallleerd bij anderen en ja het oogt mooi. Maar de extra toeters en bellen zijn reeds jarenlang ook gratis te verkrijgen voor Xp, alleen is daar een zekere wildgroei in het aanbod. Als je overstapt naar Vista dan moet je ook bereid zijn de nodige tijd uit te trekken om het nieuwe besturingssysteem te leren kennen. (En geld voor de nodige leerboeken aan te schaffen).
Deze versie kent nog geen service pack, m.a.w. bij de komende service packs zal je continu je kennis moeten bijspijkeren.
Je zal op een gegeven moment wel verplicht worden om over te stappen omdat winXp uit de handel genomen wordt. Wacht gewoon het moment af dat je overstappen moet, want traditie getrouw maakt microsoft gewild vele gaten in zijn systeem. Wanneer Vista lang genoeg onder het vuur van virussen en malware gelegen heeft, dan zullen veel problemen door microsoft opgelost zijn. Hoe minder lekken hoe minder kans dat bonafide software uw syteem naar de vaantjes helpt.
 
ik draai ook op vista maar het is moeilijk om alle drivers te vinden maar als hij goed draaid vind ikmhem beter als xp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan