Windows 7 Waarom worden Microsoft Windows systemen zo traag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

TonyBossche

Steunend lid
Vip Lid
Alle WINDOWS operating systemen!!!
Ik heb het over laptops en desktops. Bijvoorbeeld 2 laptops met WIN 7 Ultimate.
Worden gebruikt voor administratie en downloads.
Het lijkt wel of bepaalde Operating systemen niet op oudere systemen kunnen geïnstalleerd worden. Waarschijnlijk denken jullie nu aan geheugen@ maar de moederborden die zijn geïnstalleerd hebben het maximum volume aan geheugen. Ik gebruik tweak programma's en andere software om het systeem een poetsbeurt te geven.
Iedere keer opnieuw installeren is omslachtig. Uiteraard wordt er netjes een back-up gemaakt.
Wie erkent dit probleem en wie heeft er een oplossing voor?
 
tweak programma's en andere software om het systeem een poetsbeurt te geven zijn eigenlijk overbodige programma's... je beseft toch dat het beleid om de Windows 7 nog te ondersteunen haast voorbij is.. deze ondersteuning stopt immers in januari 2020 ..zou het dan niet beter zijn om de stap te zetten naar bijvoorbeeld de Windows 10 1903 build 18362.329

zelf gebruik ik hier een toch al oudere systeem (bezie mijn handtekening ) en het is een feit dat de Windows10 veel vlotter draait dan al de vorige versies van Windows .. ik spreek nu niet voor iedereen ik spreek uitsluitend over mijn ervaring met Windows gaande van XP tot de huidige Windows 10
optimalisatie tools en tweak tools gebruik ik dus nooit ..
je schrijft niets neer betreffende je secificaties van je pc's of betreffende de aanwezige hardware maar een SSD inplaats van een doodgewone HDD doet ook al wonderen .
 
Het is normaal dat een systeem na verloop van tijd vol loopt en wat trager kan worden. Aan dit gegeven doe je niet zo veel.

Telkens Windows opnieuw installeren is niet nodig als je een clone of image maakt en deze dan terug zet. Daarna de backups van de bestanden terug zetten en hij zou weer als nieuw moeten zijn.
 
Systemen zelf worden echt niet trager als je de boel goed onderhoudt en je kunt zelfs tegenwoordig W10 op oudere systemen installeren, heb die een keer op een P4 Northwood geïnstalleerd die prima werkte maar zeker niet langzamer dan de XP die erop stond.

Oftewel, je aanname klopt niet, mensen laten van alles mee opstarten wat gewoon niet nodig is, dat vertraagd de boel, alleen items voor de AV en drivers zijn nodig en eventueel voor de back-up tool.
Tool om te ontdekken heet "WhySoSlow", wel de free versie downloaden.
Staan meer handige tools op, overigens.
 
Dat is het euvel nu juist, dat zeg je goed "Als je het systeem goed onderhoudt".
Wordt in de topicstart over een systeempoetsbeurt gesproken. Verkeerde software om de boel op te schonen en je hebt de poppen aan het dansen. Kan een trage pc als gevolg hebben.

In de topic staan de woorden "administratie en downloads".
Van het woord administratie wordt ik niet echt bang, maar zodra ik Downloads zie staan, horen daar in de meeste gevallen ook installaties bij en een C schijf die vol kan raken als je het niet goed voor elkaar hebt.
Boel raakt overvol en slipt dicht en foila daar is op een gegeven moment de vertraging tijdens het swappen met een ratelende schijf.
Aan dit gegeven doe je niet zo veel, dit is een normaal proces tijdens een bepaalde vorm van computergebruik.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt geen ... aan die schoonmaakprogjes, van je garage opruimen gaat je auto echt niet harder rijden.
Een schijfopruiming van Windows zelf doet het ook prima als het nodig is.
Anders wordt het als de schijf voor 80% is gevuld.
 
heb je wel eens crapcleaner gebruikt , dit werkt bij mij al zo lang en zonder problemen na elk bezoek op internet maakt niet uit voor het uitzetten even ccleaner erover ook even het register bij software verwijderen en adware adwcleaner gebruik ik ernaast en ik gebruik mozilla firefox browser met privacy settings en adblockers appd aanzetten word je niet meer zo gevolgd wat je aan het doen bent !een reserve usb stick voor de echt belangrijke gegevens desnoods,twee kosten geen drol meer , zoals je fotos van je telefoon . Hier thuis zijn ze verplicht om daar een backup van te maken op de stick , leren ze gelijk die verantwoordelijkheid zelf en hun bureaublad schoon te houden op de laptop en mobiel
om de drie maanden gooi ik ze op een externe ssd en externe hdd dubbele backup. zo blijft het pc aardig doorpuffen hoor met 8 gb ram max .
 
@ fritsspits
Als u hier gelukkig van wordt zou ik het allemaal gewoon blijven gebruiken.
Dit is echter niet mijn advies.
Het heeft geen enkel nut om het register op te schonen.
De internet cache en de temps legen kan z'n nut hebben maar je krijgt hier geen sneller systeem mee.
Natuurlijk zijn goede backups maken wel een een pré. Ook een ad blocker heeft wel z'n nut.
 
Ja mij ook en het rotte is dat problemen veroorzaakt door een regcleaner in de meeste gevallen zoals op afstand via een forum moeilijk op te lossen zijn met een simpele ingreep.
Het enige wat ons rest is om preventief te blijven waarschuwen deze dingen niet te gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Ik zo het idee, hoe harder wij roepen. Gebruik die dingen NIET, hoe meer ze het juist wel gaan gebruiken. Snappen wie snappen kan. De problemen die hier al voor de dag gekomen zijn die veroorzaakt zijn door die zogezegde pc versnellers is niet op beide handen te tellen.
 
Ccleaner gebruik ik al een geruime tijd ben daar best tevreden van zowel voor de wind 7 als wind10.
Tuneup Utilities van AVG gebruik ik ook al een 8 tal jaren om op te kuisen, mijn pc werkt nog steeds snel, natuurlijk als je register begint op te kuisen of te sleutelen moet je goed weten wat je doet, registersleutels verwijderen daar blijf ik liefst van af.
Ik heb steeds recente systeem backup's klaar staan mocht het toch ergens mislopen en maak ook af en toe herstelpunten van windows.
Op die manier heb ik me al veel kunnen behelpen zonder de Windows 10 en programma's volledig te moeten herinstalleren
Systeem backup programma gebruik ik van EaseUS Todo Backup Home 11.5 dit heb ik aangekocht, werkt zoals vele andere backup programma's natuurlijk.
 
Tis een nogal hardnekkig dat geloof in schoonmaaktools en denken dat het de boel versneld, blijf mij nog steeds verbazen.

Schoone, toch wel een redelijk ingevoerde in de wereld van Windows, vind het ook maar niets.

Is natuurlijk allemaal te zien wat er allemaal al mis is op je laptop soms kan het slechter worden dan het al is, doe je dit van in het begin dan zal je laptop met ccleaner of Tuneup Utllitie's goed blijven werken, bij mij werkt het steeds zonder problemen op de 3 desktop computers en 4 laptops allemaal met Wind 10 !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan