Windows 11 Waarom is deze webside ............

usacandyman

Geregistreerd lid
Hoe komt het dat deze webside 's avonds rond 21.30 canadese tijd ( bij jullie 4.30 in de morgend ) altijd zo traag is , als ik rond de 10uur canadese tijd klik is het onmiddelijk (± 1sec.) daar maar 'savonds duurd het echt lang (min. 1 minuut)

veel gebruikers gelijktijdig op die side

Een website laadt traag door problemen met de server, te grote bestanden of een trage eigen verbinding.

Veelvoorkomende oorzaken
    • Te grote afbeeldingen: Foto's rechtstreeks van een telefooncamera zijn vaak veel te zwaar voor een webpagina.
    • Slechte hosting: Bij goedkope of drukke servers ('shared hosting') reageert de website traag omdat de capaciteit gedeeld wordt.
    • Te veel plugins: Verouderde of overbodige toevoegingen (zoals bij WordPress) vertragen de laadtijd enorm.
    • Trage eigen verbinding: Een zwak wifisignaal of een drukke computer zorgt dat pagina's langzaam openen. [1, 2]

ik denk niet dat er om 4.30 am jullie tijd zo druk is dat de webside zou overbelast zijn,
veel afbeeldingen zie ik ook niet tevoorschijn komen,
wil je daarmee zeggen dat hier slechte hosting is ( wat ik dus niet geloof)?
3de punt weet ik niet, maar dat laaste punt is mijn verbinding over de complete dag prima wat dus niet verklaart waarom overdag de webside er maar paar seconden overdoet en 's avonds ( bij mij hier) echt zolang op zich laat wachten voor te openen

Laatst bewerkt door een moderator:
wil je daarmee zeggen dat hier slechte hosting is ( wat ik dus niet geloof)?
Dat moet je nooit zomaar uitsluiten. Maar het is inderdaad niet het eerste waar je naar zoekt als het alleen op een bepaalde tijd traag is.
Ik neem aan dat je in Canada gehost zit.
Er is echter geen peil op te trekken, daar kun je niet zomaar uitspraken over doen en dat zeg ik als hoster. Je zult daar echt de logfiles voor door moeten spitten en dat zeg ik als hoster zijnde.
Het kan de verbinding naar overzee zijn, maar om die tijd is het normaliter van onze kant uit niet druk. Wat ik zelf wel vaker mee maak op die tijdstippen zijn gerichte aanvallen zowel van bots naar de website alsook bijv. aanvallen naar de xmlrpc.php file van Wordpress installaties.
Dat kan vanuit het oostblok komen onder andere maar feitelijk van over de hele wereld.

Kortom, daar komt wel die goede hoster om de hoek kijken. Die moet in de diverse logfiles kunnen zien wat er ten tijde van de traagheid aan de hand is, dus zeg maar indicaties of zelfs oorzaken waarom het zo traag is.
Want dit hoort zich voor mij aan als een dichtslibbende verbinding of overbelaste webserver/site, de vraag is waarom en daar kunnen alleen logs uitsluitsel over geven omdat het de rest van de dag naar jouw zeggen wel prima werkt.
Dus feitelijk moet je niet hier zijn maar bij je hoster.

@Black Tiger , ik vind het wel raar dat het maar enkel bij die pagina is , als ik naar iets anders kijk is het onmiddelijk daar maar zal deze avond eens de website van jullie "concurerende" website kijken en zien of dit ook traag is of normaal, dit is die uit nederland

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2
Weergaven
744
Terug
Bovenaan