Windows 11 Voorsmaakje win 11 24H2

wivy

Steunend lid
Vip Lid
Kon het niet laten om te prutsen met VMware:
enkele beeldjes en nieuwigheden

1714218937187.jpeg


1714219069503.png

dit is vernieuwd bij documenten, downloads, ... :
1) werkbalkje: knippen, ......, verwijderen.
2) Comprimeren naar ..... : ZIP (3), 7z (4) en TAR (5)

1714220041358.png

ook nieuw de uitbreiding netwerk (1) in de taakbalk: probleem oplosser (2) of dit nuttig is/zal zijn is de vraag.

1714219363642.png


nieuw en voor de meeste gebruikers ongekend, ' Sudo ' uit de Linux wereld. Sudo wordt gebezigd in het 'CMD'-scherm. Daarmee voer je een commando, in een gewoon gebruikers scherm van CMD, een opdracht uit als ' Administrator '.

en voor de nieuwsgierigen betreft dit topic: https://www.pctuts.be/threads/conve...aar-win-11-nieuwe-methode.246071/#post-290671
de achterdeur staat nog steeds open .....

nota: de link van het achterdeurtje aangepast.
 
Laatst bewerkt:
niet bepaald grensverleggend of schokkend ... enkel Sudo is een beetje nieuw : de rest is gewoon herschikken van reeds bestaande funktionaliteiten ... pfff.. had meer verwacht ... (maar misschien komt dat nog ?)
 
Is inderdaad de Windows 11 insider DEV preview versie. Heb die ook al draaien op de testpc maar klopt dat er niet echt baanbrekende wijzigingen in zitten en zelfs het Sudo draait nog niet zoals het zou moeten. Blijft wel leuk om al eens op voorhand te piepen naar nieuwe versies. Idem voor de Office 365 insider preview.
 
Dat is wat er 'zichtbaar' veranderd is. Ik denk vooral dat die Windows bron code migratie naar Rust veel mankracht en tijd in beslag neemt. Dat zijn van die aanpassingen die op zich geen extra functionaliteit met zich meebrengen, maar wel de veiligheid van de code moet verbeteren. Wat (hopelijk) weer resulteert in minder patching.
 
Je kan je ook gewoon aanmelden bij Microsoft voor het Windows 11 insider program" (DEV channel) en op een eenvoudige "normale" manier een ISO downloaden. Dan heb je al dat gedoe van hierboven (elevenforum) niet nodig. Ik denk dat het hier ook niet de bedoeling is om constant naar dat andere forum door te verwijzen, dan kan je beter daar aanmelden en volgen. Het is uiteraard ook aangeraden om de Windows 24H2 te testen in een VPN omgeving of op een aparte testpc en ... om feedback te geven aan Microsoft. Zo zijn er in het verleden al vele "nieuwigheden" aangepast en/of terug gedraaid in latere versies van Windows. En dat is de echte bedoeling van dit project.
 
Je kan je ook gewoon aanmelden bij Microsoft voor het Windows 11 insider program" (DEV channel) en op een eenvoudige "normale" manier een ISO downloaden. Dan heb je al dat gedoe van hierboven (elevenforum) niet nodig. Ik denk dat het hier ook niet de bedoeling is om constant naar dat andere forum door te verwijzen, dan kan je beter daar aanmelden en volgen. Het is uiteraard ook aangeraden om de Windows 24H2 te testen in een VPN omgeving of op een aparte testpc en ... om feedback te geven aan Microsoft. Zo zijn er in het verleden al vele "nieuwigheden" aangepast en/of terug gedraaid in latere versies van Windows. En dat is de echte bedoeling van dit project.
als je een bepaalde leeftijd heb, dan heb je tijd zat .... ik toch, gelukkig is niet iedereen zoals ik. ben de laatste (buiten mijn drie kinderen) van overlevende van de familie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan