Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb ongeveer 1250 bestanden zonder extensie (bijvoorbeeld .jpg of .bmp)
Met welke software kan ik er toch een extensie aan toevoegen.
Want ongeveer 1250 bestanden 1 per 1 wijzigen is onbegonnen werk.
Als ik er .jpg of .bmp aan toevoeg krijg ik die foto te zien.
 
je zegt zonder extensie wel deze zijn er wel degelijk maar verborgen ...
klik maar eens op zo een afbeelding en kies eigenschappen .. je zou dus de bestandstype vermeld moeten zien ... dat jij de foto's niet kunt zien is wellicht dat je het verkeerde programma er voor gebruikt .... welke Windows word er hier tevens gebruikt !
*ook bij eigenschappen kun je aangeven met welk programma je deze wilt bekijken... in de Windows 10 is de standaard app " photo's " maar gebruik ikzelf de Windows photo viewer .
 
heb je al eens in de map waar de fotos staan gekeken of er een vinkje staat bij bestandsextenties

open de map klik links boven op beeld

001Knipsel.jpg
 
wel deze is hier dus gewoon te openen als .bmp via de photo's app en via de windows photo viewer ...klik ik deze met rechts aan en kies ik bewerken dan kan ik deze tevens ook opslaan als .jpg

Ashampoo_Snap_2016.11.02_13h05m20s_007_.png
 
aangaande de opmerking van Zapatha heb ik hier dus de beeld instelling "grote pictogrammen" en zie ik dus bijgevolg ook de afbeeldingen via de verkenner .
 
juist ik zag het nu pas dat je via "beeld " het vinkje kan aanzetten bij bestandsextensies ... en dan komen deze inderdaad tevoorschijn.. standaard stond deze ook hier niet aangevinkt ...

Ashampoo_Snap_2016.11.02_13h16m52s_008_.jpg
 
Leoke schrijft dat de extentie er niet is. Niet dat het enkel niet gezien wordt. Met extentie zichtbaar of niet, moet het bestand getoond worden.
Leoke zegt ook dat als hij de extentie manueel toevoegt, dat hij het beeld wel kan zien. Wat hij hier toonde heeft hij zelf de extentie toegevoegd. Dus staat die .BMP er bij hem niet meer bij.
Vraag, is dat reeds lang of onlangs dat dit voorgevallen is. Is dit onlangs, probeer eens een systeemherstel te doen naar een vroegere datum. Wellicht heeft het een of ander programma iets aangepast op Uw computer. Normaal verdwijnen die extenties niet vanzelf.
 
Probeer dit eens: (gevonden op MakeUseOf)
How to Batch Rename File Extensions

You can batch rename file extensions in two ways. You can either use the command line or you can use a third-party tool. If you want to change more than just the extension — if you’d also like to make changes to the file name, for example — using a third-party tool is recommended.

The Command Line Approach

For this approach, add all the files you’d like to edit into one folder. Hold Shift while you right-click that folder and select Open command window here.

Rename and Replace Files

If you want to rename and replace the original files, enter the following command and replace “OLD” and “NEW” with the respective extension names:

ren *.OLD *.NEW
For example, to batch rename file extension from JPEG to JPG, the command would look like this:

Change File Extension Command

The * is a wildcard that allows you to apply the command to any file matching the file type criteria you’re after. You can rename only one specific file by replacing the * with the full file name.
 
Ik had me nog niet echt in dit topic verdiept, maar eigenlijk zie ik niks geks en is het heel gewoon wat hier gebeurd. Komt vaak voor, ook hier bij mij met verschillende extenties. Meestal na het verwijderen van een bepaald programma met een slechte uninstall.

Ik heb de afbeelding ALFA0030.bmp uit bericht #5 eens gedownload en daarna proberen te openen.
Dat lukt hier ook niet vanwege een verkeerde bestandskoppeling. Klik ik daarna op eigenschappen en dan wijzigen, kies dan het juiste programma waarmee ik zo'n bestandextentie wil openen is het probleem hier bij mij opgelost.
Ik koos hier voor Windows Photo Viewer

Onbebend bestandstype.jpg
 
Ik heb de afbeelding ALFA0030.bmp uit bericht #5 eens gedownload en daarna proberen te openen.
Dat lukt hier ook niet vanwege een verkeerde bestandskoppeling. Klik ik daarna op eigenschappen en dan wijzigen, kies dan het juiste programma waarmee ik zo'n bestandextentie wil openen is het probleem hier bij mij opgelost.
Ik koos hier voor Windows Photo Viewer

Maar dit lost het probleem van de topicstarter niet op.
Achter deze foto staat een extensie, misschien niet de juiste, maar wel eentje die door de afzender geplaatst is.
Die andere foto's hebben GEEN extensie en kunnen dus NIET geopend worden.
Af je op elke foto afzonderlijk klikt krijg je de vraag met welke app wilt u deze openen.
Je kan dan kiezen zoals u gedaan hebt voor Windows Photo Viewer en dan kan men de foto bekijken.
Maar er staat dan nog steeds GEEN extensie achter.
De topicstarter heeft zo honderden foto's ZONDER extensie.
De vraag was: hoe kan ik achter al die foto's in eenmaal en met welk programma, de extensie bmp of jpg plaatsen.
Een programma om extensies de wijzigen zal in dit geval niet helpen want er is geen extensie om te wijzigen.

De foto ALFA0030.bmp heeft origineel de extensie jpg en er wordt dan niet meer gevraagd met welk programma deze dan moet geopend worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan