Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo vrienden in mijn pc zit een ssd 256Mb waar enkel mijn software op staat en en sd waar mijn documenten op staan.
Gezien er nog veel ruinte vrij is op mijn ssd zou ik hierop graag een virtuele schijf aanmaken maar dit lukt mij niet.
Is er iemand die mij dit stap voor stap zou willen uitleggen??
alvast dank
 
256Mb, mega bit betekend dat en het zal wel 256GB moeten zijn.
Ik heb geen vrienden, overigens.

En wat bedoel je met een virtuele schijf, een mount point voor DVD's?
Een virtueel systeem voor een ander OS?

Je hebt er alleen ruimte op een schijf nodig en niet een aparte partitie.....
 
ik denk dat het eerder de bedoeling is om de optie aanwezig in Windows 10 te gebruiken om zodoende via schijfbeheer een virtuele schijf aan te maken ....en dit met de bedoeling om er data naar weg te schrijven ...
*zo heb ik hier juist via de optie in Windows 10 een virtuele schijf van 6TB aangemaakt ...dit ging probleemloos ..
echter dient men een locatie op te geven waar men dus een map aanmaakt waar dus het .vhdx bestand aangemaakt word ....en het is deze .vhdx bestand die dan ook in omvang gaat toenemen bij het neerschrijven van data op de virtuele schijf ...
ik koos daarom er voor een externe usb schijf om een map aan te maken genaamd virtuele schijf en het is in deze map dan dat het .vhdx bestand opgeslagen werd ...
**heeft men nu enkel een SSD ter beschikking dan dient men dus er rekening mee te houden dat indien men een virtuele schijf wenst aan te maken dat dan ook het .vhdx bestand telkens in volume gaat toenemen

d95abaa0f1-Ashampoo_Snap_2017.11.04_10h04m41s_001_.png


d962aebf93-Ashampoo_Snap_2017.11.04_10h27m04s_002_.png


**ik heb er een filmpje van aangemaakt ...
 
opmerking : indien men dus een virtuele schijf aanmaakt zoals hierboven beschreven ( zie filmpje voor de werkwijze) dient men er rekening mee te houden dat deze virtuele schijf in sommige gevallen bij het heropstarten opnieuw dient gekoppeld te worden ...omdat deze dus niet te zien is in de verkenner ..
om dit te doen dient men vervolgens naar schijfbeheer te gaan en op "actie " te klikken om vervolgens dan verder te klikken op virtuele harde schijf koppelen ...men blader dan naar het eerder opgeslagen .vhdx bestand en men selecteert deze dan ook ..daarna pas zal de virtuele schijf weer te zien zijn in de verkenner .
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan