Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat is dit in feite? Hoe maak ik dit aan en wat kan ik ermee doen?
Ik heb namelijk een programma gedownload (een ISO) een zelfstandig wekend programma, geen apart OS, kan ik dit op een virtueel iets installeren en daarop uitproberen?
Het is met de bedoeling om te kijken of het wel degelijk werkt. Want ik heb een paar weken geleden een programma geïnstalleerd waarin een japanse tekst verweven zat. Zulke dingen wil ik in de toekomst vermijden door het eerst uit te proberen op een veilige locatie, dit zou dus die virtuele schijf zijn.
Ik ben dus wel een groentje op dit gebied!
 
Laatst bewerkt:
vele netbooks bevatten geen fysiche dvd/cd reader.door gebruik te maken van een virtuele schijf laat men het os denken dat er wel één aanwezig is! het ding leest iso's (cd of dvd). het inlezen van een iso: iso mounten, de iso (cd/dvd) uitwerpen: unmount iso.
een nieuw programma instaleren kan gebeuren door een iso te mounten, in de directory van de iso setup aanklikken, het programma wordt nu in de pc/netbook geladen zonder fysiche schijf!
op die manier kan men ook kopiëren tussen een virtuele drive en een 'echte drive'.
een handig ding!
 
@wivy, ik denk dat de TS een virtual machine nodig heeft.
Dus zoals ik hier reeds vermeld wil je die toepassing starten in een virtuele omgeving welke geen gevolgen heeft op je huidig OS.
De meest voor de hand liggende is een Virtual Machine te maken dmv Virtualizatie applicaties zoals VMWare, VirtualBox, Microsoft Virtual PC,...
Een andere oplossing is om te werken in een sandbox omgeving, waarbij je blijft werken in je huidig OS maar toch een virtuele scheiding maakt waar je alle "veranderingen" snel teniet kunt doen. Vraag hiervoor meer uitleg aan qtex daar hij dit zelf gebruikt.
 
wat dragon80 ..
hiermee bedoelt is een programma genaamd timefreeze2...
je kunt start timefreeze2 opstarten nadat windows opgestart is om bijv : iets uit te testen ...
lees hier meer over time freeze2 .[edit]de aanbieding om deze gratis te verkrijgen is ondertussen voorbij!![/edit]
probeer de trial versie ervan eens uit .....
 
Laatst bewerkt:
@wivy, ik denk dat de TS een virtual machine nodig heeft.
Dus zoals ik hier reeds vermeld wil je die toepassing starten in een virtuele omgeving welke geen gevolgen heeft op je huidig OS.
De meest voor de hand liggende is een Virtual Machine te maken dmv Virtualizatie applicaties zoals VMWare, VirtualBox, Microsoft Virtual PC,...
Een andere oplossing is om te werken in een sandbox omgeving, waarbij je blijft werken in je huidig OS maar toch een virtuele scheiding maakt waar je alle "veranderingen" snel teniet kunt doen. Vraag hiervoor meer uitleg aan qtex daar hij dit zelf gebruikt.

gezien de 'groenheid' van Pieter zou ik hem inderdaad in sandbox laten werken. een virtuele machine installeren zal volgens mij minstens japans zijn, laat staan chinees voor hem.

even hier zoeken...
 
@wivy, ik denk dat de TS een virtual machine nodig heeft.
Dus zoals ik hier reeds vermeld wil je die toepassing starten in een virtuele omgeving welke geen gevolgen heeft op je huidig OS.
De meest voor de hand liggende is een Virtual Machine te maken dmv Virtualizatie applicaties zoals VMWare, VirtualBox, Microsoft Virtual PC,...
Een andere oplossing is om te werken in een sandbox omgeving, waarbij je blijft werken in je huidig OS maar toch een virtuele scheiding maakt waar je alle "veranderingen" snel teniet kunt doen. Vraag hiervoor meer uitleg aan qtex daar hij dit zelf gebruikt.

heb me laten misleiden door ' virtuele schijf ' wat zeker niet gelijk is aan een virtuele machine! thxs
 
heb me laten misleiden door ' virtuele schijf ' wat zeker niet gelijk is aan een virtuele machine! thxs

De "Time Freeze 2" lijkt me het meest gepaste denk ik.
Wat is dan het verschil tussen ' virtuele schijf ' en ' virtuele machine '?
 
een virtueelle schijf is gewoon een andere beschrijving voor het mounten (openen van een bestand in een drive die eigenlijk niet fisiek aanwezig is in je pc )
de gratis ter beschikking gestelde tools zoals deamon tools , virtual clone drive kunnen dit ..

Freeware: Daemon Tools Lite
Image bestanden mounten
Met Daemon Tools Lite kun je imagebestanden als virtueel cdstation op je computer gebruiken.
Dit is bijvoorbeeld handig als je een spel wilt installeren dat als ISO-bestand op de harde schijf staat.
Dat hoef je dan niet eerst op een dvd te branden. Bij de installatie van het programma moet je eerst »free license« selecteren en in het volgende scherm de componenten van het programma kiezen, die je wilt installeren.
Daemon Tools toolbar, -homepage en -search kun je beter uitvinken, de rest is vrij nuttig.
Na de installatie zie je in de Windows Verkenner een nieuw cd-station waarop je imagebestanden kunt ‘mounten’.
Dit gaat als volgt: in het venster van Daemon Tools kun je images op dit nieuwe station openen door op »Bestand toevoegen« te klikken en een image te selecteren.
Daemon Tools Lite ondersteunt daarbij een heleboel formaten waaronder de imageformaten van Nero en CloneCD.


Freeware: Virtual CloneDrive
Snel dvd’s laden
Wil je niet steeds een cd of dvd branden om image-bestanden te kunnen gebruiken, dan gebruik je Virtual CloneDrive.
Hiermee maak je eenvoudig virtuele stations aan en kun je de inhoud van
images van je cd’s en dvd’s op je harde schijf 'branden'. Je kunt data snel laden vanaf de harde schijf.
Windows en alle toepassingen zien dit station daarnaast als een normaal dvd-station.
Dat is erg handig bij ISO-bestanden, die je op deze manier niet hoeft te branden om toch de inhoud ervan te kunnen zien en gebruiken.

TIP Om virtuele stations duidelijk aan te duiden (zodat je in de Verkenner direct ziet welk station virtueel is) kun je de stations voorzien van een schaapskop. Dit doe je door in de »Settings« de optie »Virtual sheep« aan te vinken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan