Status
Niet open voor verdere reacties.

lucky2000

Steunend lid
Vip Lid
beste

sedert een 14-tal dagen valt mijn utorrent ineens uit. ik krijg dan melding utorrent werkt niet meer. Ik download ook 's nachts en als ik dan opsta werkt utorrent dikwijls niet meer. ik heb dit ook met bittorrent. vroeger was dat niet zo. Kan het te maken hebben met updates van windows 7??
dank
lucko
 
Je afbeelding is niet bijster duidelijk, maar uit datgene wat eruit op te maken valt lijkt het pingen vlot te zijn verlopen.

Ik meen eveneens te mogen begrijpen dat je GEEN gebruik maakt van Malwarebytes Anti-Malware PRO maar wel van de FREE versie (de gevraagde screen werd niet gepost) ? De FREE versie biedt sowieso geen realtime bescherming, dus in voorkomend geval kan je alle eerdere hieromtrent geposte bijdrages ook al meteen catalogeren onder de noemer "niet relevant".

Op volgende vraag kwam nog geen (duidelijk) antwoord:

Bij welke provider zit je, welke is de internetsnelheid die je zou moeten behalen volgens je abonnementsformule en welke is de behaalde snelheid wanneer je een speedtest uitvoert ? ...

Kan je de speedtest zowel bekabeld als draadloos uitvoeren, de resultaten ervan posten, alsook de reeds gevraagde gegevens hieromtrent (provider en abonnementsformule) posten ?
 
Er is dus een verschil tussen uitvallen en een programma dat afgesloten wordt. Bij deze ging vrijwel iedereen ervan uit dat je torrentverbinding uitviel. Vandaar ook mij vraag in post #17. Windows geeft hier de melding dat de utorrent applicatie gestopt is met werken? Zoiets dus?

Wel dan moeten we mogelijk niet verder zoeken naar netwerkproblemen, maar eerder naar malware problemen.
 
Die richting gaat het inderdaad stilaan uit ... vermoedelijk is er wel "een en ander" te vinden op dit systeem dat door het gebruik werd blootgesteld aan tal van bedreigingen.

Graag de resultaten van de speedtests dus ... nadien is de tijd voor het stappenplan (met bijhorende logjes) aangebroken.
 
hier een foto van de speedtest, ik heb telenet als provider. ik heb tot nu toe eenmaal het kadertje gezien dat windows zegt dat utorrent niet meer werkt.
maar iedere morgen is het programma niet meer werkzaam. ik weet ook niet wanneer het juist uitvalt, er is nooit geen vermelding te zien
 
zelf heb ik vandaag eens de waarschuwing die ik kreeg telkens ik Utorrent wenste te installeren voorbij laten gaan ....
MAAR nadat dus Utorrent effectief geinstalleerd was ( opgelet voor de extra meeliftende software ) verscheen wederom om de 2@3 seconden een waarschuwingsvenster van Malewarebijtes .
dit heeft me dan ook weer het besluit gegeven om de Utorrent weer te verwijderen ...
 
Malwarebytes blokkeert naar mijn mening teveel websites. Wat internetverbindingen algemeen beinvloed. Natuurlijk is dit "veiliger", maar je kan moeillijk een heel domein afsluiten omdat er ergens één website is die gevaarlijk "kan" zijn. En dat is wat Malwarebytes doet... Ik heb dit dan ook uitgezet in men Malwarebytes Pro.

Als een programma crashed, gaat deze normaal gezien een log achterlaten in het Windows logboek. Daar is dan ook de plaats om te gaan kijken naar de mogelijke oorzaak, indien aanwezig.
 
wel Ddragon in al de eerdere situaties gaf Malwarebijtes me geen enkele waarschuwing !
het was pas nadat ik dus effectief Utorrent geinstalleerd had dat deze om de 2@3 seconden een melding gaf ( en dan was het ook steeds (volgens ik kon zien) dezelfde waarschuwing !)
 
Dat is de manier waarop een torrent werkt. P2P (Peer 2 Peer). Je client maakt dus verschillende (lees veel) verbindingen met andere clients wanneer je een torrent shared of wilt downloaden (is bij torrent principe eigenlijk hetzelfde). Nu al die verbindingen die gemaakt worden zijn al dan niet van een betrouwbare bron. Wanneer daar dus volgen MWB een onbetrouwbare bron tussenzit, gaat MWB die blokkeren. Maar aangzien dat 1 verbinding verbroken wordt, gaan er mogelijk nog tal van andere bronnen overblijven waardoor dit weinig/geen invloed heeft op je torrent verbinding.

Maar MWB is niet het probleem dat een applicatie eruit knalt. Dit is een ander software probleem.
 
Utorrent was wel opgestart want deze stond dus van onderen in de taakbalk maar hij was niets aan het ophalen ...wat betreft het terug uploaden !
hoe kan deze iets uploaden als er niets werd opgehaald !
en daarbij het uploaden kun je uitzetten via de opties ..zag ik want de upload functie stond op " disabled "
ik besef dat dit niets te maken heeft met de vraag van de TS
 
het is een draadloze verbinding(heb geen kabels meer) ik heb bij telenet whoppa. ik begrijp jullie vragen eigenlijk niet. er is niets veranderd aan mijn verbinding dus mijn inziens kan het daar niet aan liggen. het feit is dat utorrent zichzelf afsluiten dit meestal tijdens de nacht, sporadisch overdag. ik heb al verschillende malen met malwarebytes een scan gedaan en er is geen malware te vinden. ping.jpg
 
Mooi zo.

De snelheid van je draadloze verbinding lijkt mij alvast OK te zijn ... een test (gedurende de nacht) met een bekabelde verbinding kan duidelijkheid brengen omtrent de betrouwbaarheid van je draadloze internetverbinding. Als je geen kabel hebt, dan lijkt het me een haalbare kaart om er eentje te lenen.

ik begrijp jullie vragen eigenlijk niet.

Afgaande op je reactie is het hier ook niet duidelijk of jij begrepen hebt dat blauwe woordjes in een reactie een link zijn ... als je op die blauwe tekst klikt met je linker muisknop opent zich een nieuwe pagina met info.

Zowel in bericht #33 als in bericht #40 werd er een link gepost naar het stappenplan waarmee je tot op heden nog niet aan de slag ging: de logjes werden niet gepost ... een bewuste keuze van jou of "zag" je de linken niet ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan