Pc uitvallen van pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Reeds enige tijd valt mijn pc plots uit. Het begint met een gebrom en daarna zie ik het scherm (zie foto). Na ongeveer een halve minuut slaat hij opnieuw aan. Wat zou eventueel de reden zijn a.u.b.?
 

Bijlagen

  • DSC02031.JPG
    DSC02031.JPG
    67 KB · Weergaven: 311
naast alle bovengenoemde, zou ik toch ook eens je harde schijven nakijken of dees ook nog allemaal in orde zijn.
je installeert het programmaatje "Crystal disk" https://osdn.net/frs/redir.php?m=dotsrc&f=crystaldiskinfo/72256/CrystalDiskInfo8_4_2.zip
je start het op, en als je een riedeltje hoort, is 1 van je schijven defect, en daarop kan ook een blauw scherm komen.
suc6 !
Ik heb gecontroleerd met dit progje en alles is normaal. Ik denk van deze namiddag hem te herinstalleren.
 
Kijk alvast toch maar eens of er onder de fan die de CPU koelt geen "tapijt" stof ligt die belet dat de CPU nog deftig gekoeld wordt.
Als dat het geval is, dat stof verwijderen (opletten dat je geen vinnen van de fan afbreekt). Als dan het probleem nog optreedt is waarschijnlijk de Windows door overhitting CPU al "ontregeld" en zijn bepaalde bestanden corrupt.

Maar als je die eventueel aanwezige stoflaag niet eerst "opkuist" dan heb je na herinstallatie binnen de kortste keren terug hetzelfde probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan