Hardware Touchpad HP laptop

Speurneus

Steunend lid
Vip Lid
Een vriend van me heeft een HP laptop. Vanwege ernstige lichamelijke beperkingen kan hij niet met een muis werken maar wel met het touchpad. Sinds enkele dagen lijkt de muisaanwijzer een eigen leven te leiden. Er openen opeens vensters, de aanwijzer verspringt van hot naar her en dat alles zonder dat hij op dat moment de laptop bedient !? Het leek er op dat er iemand anders in zijn laptop bezig was, op afstand, maar nadat ik internetverbinding had verbroken (vliegtuigstand) ging dat gewoon door, dus dat kon het niet zijn. Heeft iemand dat wel eens meegemaakt en weet wellicht wat de oorzaak is en liever nog: hoe raak ik dat kwijt zodat het touchpad weer normaal reageert ?

Ik heb nog geen antwoord gezien , heeft TS al eens de volledig internet verbinding kunnen verbreken?.
Heb je externe touchpads, al geprobeerd? Zoals:
https://www.bol.com/be/nl/p/perixx-...h=kOVUhD6tUt1BkCOHlrhBLA.5_15.16.ProductImage
Heeft je vriend al eens hulp op afstand om zijn computer over te nemen (door minder betrouwbare) personen gevraagd?
Er kunnen zoveel oorzaken zijn.
Goedemorgen Pagadder, dank voor je reactie hier. Ik ben nog niet terug geweest bij hem. Ze hebben inmiddels een nieuwe besteld, een HP CN2090ND, nogal een stevige laptop m.i. Ik ga er donderdag heen om te installeren en data over te zetten.
Maar ik wist niet van het bestaan van externe touchpads, toch weer wat geleerd !
Als ik kijk via de link bij Bol lees ik o.a. dit : "Ondersteunt Windows: Windows 10, Windows 7, Windows 8", merkwaardig genoeg geen Windows 11 ???

Klopt wat je zegt maar
Als je WiFi of Bluetooth inschakelt terwijl de vliegtuigstand is geactiveerd, dan zijn de volgende keer dat je de vliegtuigstand gebruikt, WiFi en Bluetooth ook ingeschakeld.
Dit is aangepast omdat we met zijn allen wifi verslaafd zijn.
Trouwens als de vliegtuigmaatschappij het toelaat kan je probleemloos de wifi van het vliegtuig gebruiken in vliegtuigstand.

Je bent precies nogal giftig vandaag PhilipV, mij al een Grrr gegeven in een ander topic, nu PatrickS een Grrr gegeven in dit topic en in een ander topic mij ongeveer beschuldigd van onveilige links door te sturen.
Teveel koffie?:coffee::coffee:

Proberen allen bij de les te houden is niet altijd makkelijk, idd. maar wel nodig als we resultaat willen hebben.
Van een beschuldiging voor onveilige links ben ik me niet bewust, enkel van een goedgemeende opmerking dat je daar best transparanter over bent : een heleboel bezoekers (hopelijk) lezen mee, downloaden mee ...

Terug
Bovenaan