Hardware Touchpad HP laptop

Speurneus

Steunend lid
Vip Lid
Een vriend van me heeft een HP laptop. Vanwege ernstige lichamelijke beperkingen kan hij niet met een muis werken maar wel met het touchpad. Sinds enkele dagen lijkt de muisaanwijzer een eigen leven te leiden. Er openen opeens vensters, de aanwijzer verspringt van hot naar her en dat alles zonder dat hij op dat moment de laptop bedient !? Het leek er op dat er iemand anders in zijn laptop bezig was, op afstand, maar nadat ik internetverbinding had verbroken (vliegtuigstand) ging dat gewoon door, dus dat kon het niet zijn. Heeft iemand dat wel eens meegemaakt en weet wellicht wat de oorzaak is en liever nog: hoe raak ik dat kwijt zodat het touchpad weer normaal reageert ?

Via systeemherstel zou ik terug kunnen naar een week geleden, toen deed de laptop nog niet zo vreemd liet hij me weten. Ik ben er kort geweest omdat ik weinig tijd had op dat moment en nee, het type is natuurlijk niet geheim. Daarom heb ik niet het exacte type genoteerd, was overigens ook niet zichtbaar op de laptop, geen sticker te zien, mogelijk in de ruimte waar de accu zit. Ik ga eerdaags we weer een keer heen en dan zal ik e.e.a. noteren.

buiten topic:
Een touchpad lost niets op, je vriend moet kijken naar RSI muizen.
Zoals deze:
https://www.ergowerken.nl/ergonomische-muis/
Wat betreft je vraag, vliegtuig stand verbreekt geen internetverbinding..
Hij heeft ernstige lichamelijke beperking zoals ik al schreef en kan daarom geen muizen bedienen, ook geen RSI types helaas.
Wat betreft je opmerking over de vliegtuigstand, dat was mij niet bekend, ik zal de volgende keer dan Wifi uitzetten, kijken of dat nog verschil maakt dan (laptop is niet bekabeld).

duw op (esc)-toets tijdens de opstart dan krijg je normaal gezien iets in die aard:

1745527108055.webp

info over het systeem (F1): naam, type, serienr, ..... .

Laatst bewerkt:
als ik het goed begrijp zou het meer zo een pc muis zijn
zo een muizen worden meestal gebruikt door mensen lichamelijke beperkingen
maar ik kan ook fout zijn
zo een muis

1200x1161.jpg

of zo een

82e8bb7eb08471f00e0ee617c3f49aab

en dan zal # 7 niet veel helpen

mja Patrick.... dan heb ik ook een lichamelijke beperking als jij die muizen onder die categorie plaatst! :(
Nee, die zijn bedoeld voor "RSI", of muisarm in de volksmond. Na jaren intensief gebruik gaan al je arm spieren, tot in je schouder, hier last van krijgen. Door je hand anders te houden met die muis is dat probleem van de baan.

Wat betreft het muis probleem. Gaat eerder hardware issue zijn. Vermoedelijk tijd om die touchpad eens te vervangen.

mja Patrick.... dan heb ik ook een lichamelijke beperking als jij die muizen onder die categorie plaatst! :(
Nee, die zijn bedoeld voor "RSI", of muisarm in de volksmond. Na jaren intensief gebruik gaan al je arm spieren, tot in je schouder, hier last van krijgen. Door je hand anders te houden met die muis is dat probleem van de baan.

Wat betreft het muis probleem. Gaat eerder hardware issue zijn. Vermoedelijk tijd om die touchpad eens te vervangen.
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Maar de laptop is al behoorlijk oud, ze hebben nu besloten maar een nieuwe aan te schaffen, dan ben je ook meteen van Windows 10 af.

mijn ervaring is met HP dat er soms hardware niet meer goed werkt na een update van microsoft. op ons werk moesten wij regelmatig de nieuwe drivers downloaden van HP en deze gaan installeren bij onze gebruikers. ik wil dit maar meegeven als administrator van ons bedrijf.
misschien lost dit niks op voor deze specifieke vraag?

Terug
Bovenaan