Varia ASUS Notebook N76V - Touchpad uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten,

Daar ik liever met een traditionele muis werk wil ik mijn touchpad uitschakelen, maar ik geraak er niet.
Ik reeds heb gedaan :

1. Via de knoppen -fn- en -F9- : geen reactie.
2. Via "Apparaatbeheer" naar "Muizen en andere apparaten". - zo naar mijn "Touchpad" - rechtsklik - eigenschappen - maar daar zie ik niets staan om het touchpad uit te schakelen.
3. Ook via "Instellingen" en "Apparaten" naar "Muis" en naar "Touchpad" - ook daar zie ik niets staan op Touchpad uit te schakelen.

Graag een tip waar ik Touchpad nog kan uitschakelen = tijdelijk is niet verwijderen.

Flamingo
 
Dat is iets wat bij iedere laptop anders werkt. Bij mijn zoon zijn HP is het in de linker bovenhoek van de touchpad zelf dubbel tappen om deze te activeren of te deactiveren. Mijn dochter heeft ook een HP laptop en daar is dan met FN+ ik dacht F9. Mijn eigen Medion is het FN+F6. Mijn andere zoon heeft een Lenovo en daar lukt het precies niet om die uit te schakelen. Althans hij heeft het nog niet gevonden en ik heb mij er nog niet mee bezig gehouden. Nu ik er over bezig ben hier, denk ik er aan dat ik dit nog eens moet doen. Maar die is nu aan het gamen erop. Dus zeker nu niet storen he. Maar kom, ik ben zeker van 3 laptops dat het anders werkt. Dus ff googelen op je toestel naar de handleiding zal het beste zijn indien je er geen van in bezit hebt.
 
Om met een USB muis te werken is het niet nodig om het touchpad uit te schakelen.
Op mijn ASUS is het de toetscombinatie Fn en F9.
Soms is het in het BIOS ook mogelijk om deze uit te schakelen.

Dit staat in mijn ASUS manual

ASUS touchpad.jpg
 
Om met een USB muis te werken is het niet nodig om het touchpad uit te schakelen.
Op mijn ASUS is het de toetscombinatie Fn en F9.
Soms is het in het BIOS ook mogelijk om deze uit te schakelen.

Dit staat in mijn ASUS manual

Bekijk bijlage 246938
Nee niet nodig, maar als je dan met je handpalm over de pad wrijft tijdens het typen of zo, dan vergaat je cursor zonder dat jij dit wenst. Mijn vorige Asus netbook kon ik door de overstap van Win 8.1 naar win 10 dit niet meer uitschakelen. Heel erg vervelend vond ik dit. Maar dit kon niet meer uitgeschakeld worden. De touchpaddriver deed het niet goed in Win 10 voor de T100. Er was trouwens geen driver voor Win 10.
 
Nee niet nodig, maar als je dan met je handpalm over de pad wrijft tijdens het typen of zo, dan vergaat je cursor zonder dat jij dit wenst.
Dan plak je er met tape een dun stukje plastic overheen. Even zoeken naar een geschikt stukje wat eventueel op maat geknipt moet worden.
Maar met een beetje vindingrijkheid en improvisatie kom je een heel eind.
 
  • Leuk
Waarderingen: cve
Dan plak je er met tape een dun stukje plastic overheen. Even zoeken naar een geschikt stukje wat eventueel op maat geknipt moet worden.
Maar met een beetje vindingrijkheid en improvisatie kom je een heel eind.
Had ik dit maar geweten toen ik nog mijn Asus T100 had. Toen had ik dit zeker gedaan. Ikzelf had niet op dit idee gekomen. Heb me er nochtans mateloos aan geërgerd.
 
Beste flamgen

Ik heb ook een Asus en bij ik onder windows kan ik het wel afzetten.
Zie hier onder, heb je dit uitgevinkt touchpad ingeschakeld laten wanneer een muis is aangesloten?
 

Bijlagen

  • 2020-04-17 (7).png
    2020-04-17 (7).png
    272.2 KB · Weergaven: 315
  • Leuk
Waarderingen: cve
Beste flamgen

Ik heb ook een Asus en bij ik onder windows kan ik het wel afzetten.
Zie hier onder, heb je dit uitgevinkt touchpad ingeschakeld laten wanneer een muis is aangesloten?
Dank u voor deze tip. Mijn zoon met een Lenovo laptop krijg ik ook zijn touchpad niet uitgeschakeld. Misschien werkt het op deze manier ook wel? Ga dit dan ook eens bekijken.
 
Beste WardVH,

Heb dit alles gevonden maar het werkt niet.
U duid aan : AsusTPHelper.exe.
Maar wanneer ik daar op tip - rechts klik en "uitvoeren als administrator" gebeurt er niets.

Graag nog een tip ?

Flamingo
 
Beste WardVH,

Ik heb iets anders ontdekt.

1. Ik ga naar Asus TPC Configure.exe.
2. Dan verkrijg ik het scherm "Asus Smart Gesture".
3. Daarin zijn er 3 afdelingen waarvan het 2e - of middelste - de "Mouse Detection" is.
4. En daarin staat Uw 2e schermpje met Netbook en Touchpad.
5. Bovenaan is er een vierkantje om aan of uit te tippen - "Disable touchpad whan mouse is plugged in".
6. Ik heb dit dus aangevinkt, daar ik mijn touchpad NIET wil gebruiken.
7. Dan rechtsonder : "Apply" en "OK".
8. Heb dan mijn Notebook heropgestart.

***** Gevolg : het touchpad blijft werken !!!!!!!!!!!!!!!!!

Flamingo
:geek::LOL:
 
Je kan nog altijd zoals Skippy aangegeven heeft er een tape over kleven. Dan is je touchpad ook niet meer in gebruik blijkbaar. De klikfuncties zullen wel nog wel werken dan he.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan